« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
فیش حقوقی عده ای از مدیران و کارکنان فولاد مبارکه که فقط به عشق خدمت به بنده و جنابعالی نفس می کشند روی بقیه نجومی بگیران را سفید کرده است!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این روزها در حالی که اخبار ضد و نقیضی از حدود و ثغور خط فقر به گوش می رسد و هنوز میزان دقیق آن رسانه ای نشده است تا خلق الله تکلیف خودشان را بدانند، فیش حقوقی عده ای از مدیران و کارکنان فولاد مبارکه که فقط به عشق خدمت به بنده و جنابعالی نفس می کشند روی بقیه نجومی بگیران را سفید کرده است.

فقط نکته اینجاست که کارمندی همیشه کارمندی است و همان داستان آب باریکه و امثالهم. حالا این آب باریکه برای عده ای مثل آب جویبار بابارکن الدین است که به مو رسیده ولی هنوز پاره نشده و دبی یا برون ریز آن یک قاشق چایخوری بر ثانیه است برای عده ای هم مثل رودخانه زرین گل در استان گلستان است که در ثانیه 15 لیتر دِبی دارد! تازه علاوه بر مقدار بالای برون ریز این فیش ها مثل آب پرتقال تک دانه دارای پالپ حسابی و فراوان نیز هستند و نوشیدنی را خوشمزه تر از همیشه خوردنی می کند! وام ضروری، وام غیر ضروری، وام خرید مسکن، وام تعمیرات مسکن، وام تزئینات مسکن، وام سفر های خارجی، وام هزینه تحصیل فرزندان در خارج از کشور و در یک کلام وام های مختص زندگی مدیرانه از مختصات و مخلفات این فیش های حقوقی است! البته این بزرگواران شاید فکر کرده اند بعد از برجام حقوق کارمندان هم به اندازه مکفی افزایش پیدا کرده و میزان حقوق خودشان را چندین برابر کارگران افزایش داده اند!

با این وجود ما سعی می کنیم این داستان را به فال بگیریم و از دل آن نکات تراریخته و فراسودمند استخراج کنیم. پیشنهاد ما در وهله اول راه اندازی یک سایت با نام حقوق دات کام و انتشار فیش حقوقی همه کارمندان است.

این کار نتایج چشمگیر و کار گشایی خواهد داشت از جمله:
الف) ایجاد شفافیت در قانون از کجا آورده ای؟ با انتشار فیش های حقوقی در فضای مجازی، دیگر شبهه ای برای مردم در خصوص اموال به دست آمده ایجاد نمی شود و همه به فراست در می یابند که این مدیران با عَرق جبین و کَد یمین در کنار حقوق های آنچنانی، برای خودش زندگی اینچنانی به هم زده اند!

ب) آزاد سازی قیمت ها: در حال حاضر زمزمه آزاد سازی قیمت ها و حذف قیمت ها از روی کالا ها و این قبیل طرح های خلق الساعه به گوش می رسد. پیشنهاد می شود بعد از رها سازی قیمت ها فروشندگان مغازه ها مجاز باشند وجه کالا ها را بر اساس فیش حقوقی و میزان دریافتی کارمندان مندرج در سایت حقوق دات کام، از مشتری دریافت کنند. مثلاً یک قالب کره برای کارمند معمولی 2000 تومان و برای مدیران ارشد 20 هزار تومان و برای مدیران خیلی ارشد تا 200 هزار تومان محاسبه شود.

پ) حذف یارانه: با راه اندازی این سایت و مشخص شدن میزان دریافتی کارمندان، شاید دولت رضایت بدهد و یارانه تعدادی از مدیران بیمه، بانکها، صنایع خودروسازی و ... را در صورتی که صلاح بداند حذف کند. البته حذف یارانه خط قرمز عده ای محسوب می شود و حاضرند استعفا بدهند، حقوق چند ده میلیونی شان تعدیل شود، اضافه حقوق دریافتی یا به قول خودشان طلب قبلی را به بیت المال برگردانند ولی کسی دست به یارانه شان نزند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: