« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
در این ایام بازار فیلترشکن فروش ها و دوستانی که در کار کاشت ابرو ابرو فعال هستند حسابی رونق پیدا کرده است....

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این روزها که مرد هزار چهره به مرد بی چهره تبدیل شده است و متوجه شد کبابی در کار نیست و خر داغ می کردند، علی صبوری هم دچار اختلال دو قطبی شده و دنبال روانپزشک خوب می گردد! با این وجود در این ایام بازار فیلترشکن فروش ها و دوستانی که در کار کاشت ابرو ابرو فعال هستند حسابی رونق پیدا کرده است.

البته این ماجرای فیلترشکن هیچ ربطی به فرزند خانم خزعلی ندارد و تنها حسنش این است که ویندوز دیگر بدون اجازه و سرخود آپدیت نمی شود. کاشت ابرو هم چرا رونق پیدا کرده است احتمالا دلیل سیاسی دارد! من حدس می زنم این جماعت برانداز متوجه شدند با بریدن گیس و برداشتن روسری، حکومت ساقط نمی شود گفته فردوسی را چراغ راه کردند که فرموده «وزان پس به چشم و به روی دژم/ به ابرو ز خشم اندر آورد خم!» نکشیمون معترض... بگذریم ...

حقیقت امر در خبرها خواندیم یک درصد ثروت جهان در دست 53 درصد مردم است و این بدان معناست که اقتصاد دنیا پر گاز و بدون این اینکه تو راهی سوار کند به سمت تعمیق تبعیض پیش می رود! چند سال قبل هم اعلام شد 82 درصد ثروت دنیا در دست یک درصد از جمعیت جهان است.

من فکر کنم عامل اساسی در بروز چنین رخدادی ادبیات و معلمان فارسی هستند. یعنی گاهی اوقات آدم یک بیت شعر یا یک حکایت از سعدی را می خواند و دنیایش متحول می شود و روزی نوزده ساعت را با بی تحرکی تمام سپری می کند چرا که فی المثل شهید بلخی فرموده « دانش و خواسته است نرگس و گل/ که به یکجای نشکفند به هم / هر که را دانش است، خواسته نیست / وآنکه را خواسته است ، دانش کم!» نور به قبرت بباره شهید بلخی که این سال آخر تدریس جواب قاطع و دندان شکنی برای آن دسته از دانش آموزان که می پرسند چرا حقوق معلمان کم است، در آستین و سر آستین مان داریم! البته در این ماجرا گاهی اوقات تنها ادبیات دخیل نیست و زیرشاخه های ادبیات و دستور زبان هم بی تاثیر نیستند.

فی المثل یک ویرگول ناقابل که به منظور سکته خفیف در قرائت متن خلق می شود باعث سکته در پرداخت حقوق بازنشستگان می شود! حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز درباره جلسه تعیین دستمزد و حقوق بازنشستگان و مشکلی که به استناد بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش آمده، گفته؛ در این بند نام تامین اجتماعی به اشتباه همراه با یک ویرگول آورده شده و نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ این موضوع باعث شده ذهنیتی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود که حقوق متوسط بگیران تنها ده درصد باید افزایش پیدا کند که این موضوع مسبوق به سابقه نبوده است. هر چند ظاهراً این ویرگول مشکل ساز را حذف کرده اند ولی تبعات آن هنوز باقی است.

نتیجه استنتاجی: دوستانی که معتقدند انتگرال و مشتق و تابع و ... در زندگی روزمره کارایی ندارند، دستکم دستور زبان و ادبیات فارسی را خوب یاد بگیرند که به خاطر یک ویرگول چند میلیون بازنشسته، سر پیری الاخون والاخون نشوند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: