« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد :
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویر احمد گفت: مصوبات دستگاه‌های اجرائی استان در رابطه با ساماندهی کودکان کار ، عملیاتی شود.
منبع: ایرنا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، سید جواد هاشمی‌با اعلام این خبر اظهار داشت : در حالیکه چندین جلسه در حوزه کودکان کار برگزار شد ؛ هنوز اقدامی صورت نگرفت و حرف‌ها و مصوبات عملیاتی نشد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ادارات مربوطه در زمینه مطالبه‌گری در حوزه کودکان کار ، نه تنها قانون را در حوزه کودکان مطالعه نمی کنند بلکه وظیفه را به دوش یکدیگر می اندازند .

وی جلسات در حوزه کودکان کار را در حد حرف و حضور فیزیکی و رفع تکلیف دانست و متذکر شد: بخشی از آسیب‌های حوزه اجتماعی در این زمینه متوجه خانواده‌ها است .

وی با تاکید بر اینکه ممکن است کودکان کار بیماری‌هایی داشته باشند و به دیگران منتقل کنند یادآور شد: وظیفه همه دستگاه‌ها در قانون مشخص شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدیران بدون مطالعه این قانون به جلسات می‌آیند و تنها به دنبال چالش هستند افزود: در حالیکه ساماندهی و توجه به کودکان کار یک مسئولیت اجتماعی است ؛ نمی‌توانیم بی‌تفاوت از کنار آن بگذریم.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه کودکان کار در استان کهگیلویه و بویراحمد وسیع نیستند اضافه کرد: دستگاههای دولتی حتی به اندازه سمن ها هم به این بخش ورود پیدا نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد : ورود دستگاههای دولتی به حوزه کودکان کار با وجود امکانات وسیعی که دارند به این نحو نیست، گفت: به اندازه‌ای که سمن‌ها به حوزه کودکان کار ورود کردند دستگاه‌های دولتی که امکانات وسیعی در اختیار دارند در حد رفع تکلیف است.

وی توجه عملی به کودکان کار را وظیفه همه دستگاهها برشمرد و متذکر شد: توصیه می‌کنیم در ادارات همین کارگروه برای ساماندهی کودکان کار تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اغلب کودکان کار در خیابان بیشتر تکدی‌گری می‌کنند، گفت: مدیران با برنامه‌ریزی درست و دست پر برای ساماندهی کودکان کار به جلسات بیایند.

همچنین مسعود نوری سرپرست فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از وجود حدود ۲۱۷ کودک کار خیابانی در استان سخن گفت و تاکید کرد : دستگاه‌ها اراده ساماندهی کودکان کار را داشته باشند.

مدینه صابری / خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین