« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
امام جمعه بهمئی در جمع انجمن اولیا و مربیان دبیرستان شهید ستمی عنوان کرد:
جلسه انجمن اولیا دبیرستان شهید ستمی شهرستان بهمئی با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد

پایگاه خبری آوای رودکوف:امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مسئولیت پذیری عومل اجرایی مدرسه از جمله مدیر از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد که البته این انتقادی است بر برخی معدود وارد است و نتیجه ان می شود وضعیت فعلی جامعه که برخی مدیران نسبت به وظایف خود مسئولیت پذیری ندارند ضمن اینکه برخی معلمان و مدیران را هم شاهد هستیم که بسیار مسئولانه اقدام می کنند و بازهم نتیجه آن را در سطح جامعه می بینیم و شاهدیم که معمولا دانش آموزان چنین معلمان مسولیت پذیری نسبت به جامعه مسئولانه برخورد می کنند.

حجت الاسلام محمد یوسف افروغی افزود: انجمن های اولیا و مربیان به عنوان قدیمی ترین و مردمی ترین نهاد مشارکتی در آموزش و پرورش می‌باشند که به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش‌آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و گسترش ارتباط در کانون مقدس خانه و مدرسه، تلاش می نمایند.

وی افزود: امروز ماها در پنج محیط زندگی می کنیم وارتباط برقرار می کنیم:خانه ، مدرسه، محیط عمومی جامعه مثل بازار ، خیابان و... محیط های مذهبی مثل مسجد، حسینه اماکن مذهبی، شبکه های اجتماعی مثل واتساپ، اینستا، اینترنت، و... البته خانه و مدرسه زماني مي توانند رسالت آموزشي و تربيتي خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر يک شناخت تربيتي کافي داشته باشند و نقش تربيتي خاص خود را به درستی انجام دهند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: با توجه به آنچه درمورد نقش و اهمیت دو نهاد مهم یعنی "خانه و مدرسه" درامر تعلیم و تربیت گفته شده، چنانچه بین محتوا و شیوه های تربیتی در محیط خانه ، توسط والدین اعمال می‌شود با آنچه در محیط مدرسه ، توسط مربیان اعمال می‌شود ، هماهنگی باشد موجب تسهیل و تسریع در نیل به اهداف متعالی تعلیم وتربیت اسلامی می‌شود واگر خدای ناکرده بین آنها تضاد ، مغایرت و یا ناهماهنگی وجود داشته باشد،می‌تواند ویرانگر و مخرب باشد.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی فعالیت انجمن های اولیاء و مربیان در تمام برنامه های آموزش و پرورش مرتبط با تعلیم و تربیت است و همه ما باور داریم برنامه ای که همراهی و پشتیبانی والدین را به دنبال نداشته باشد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام افروغی اضافه کرد: امروز عمده مشکلات جامعه و به تبع آن خانواده ها نداشتن سواد رسانه ای و عدم آگاهی از شبکه های اجتماعی هست وبخصوص ایام کرونا و روی آوردن دانش آموزان و خانواده های آنان به فضای مجازی هست.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: بررسی‌ های صورت گرفته نشانگر این واقعیت است که مدارس مناسب ‌ترین مکان برای اجرای برنامه‌ های آموزشی و اعتلای فرهنگ خانواده و توانمند سازی اولیا هست.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد: مدرسه به عنوان مهمترین پایگاه و کانون حیات علمی اجتماعی فرهنگی در جامعه تلقی می‌شود که با ارائه آموزش در زمینه‌های گوناگون قادر است افراد را برای زندگی در عصر حاضر آماده و آنها را در برابر رفتارهای پرخطر مقاوم و ایمن کند.


حجت الاسلام افروغی گفت: بی در و پیکر ترین فضای آسیب زا برای فرزندان به خصوص دانش آموزان، فضای مجازی است.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه بلوغ جنسی فرزندان زودتر از سن عاطفی و عقلانی آنها رشد می کند، در مورد بحران هویت هم گفت: تلاش نکردیم هویت فرزند ما شکل بگیرد، باید تلاش کنیم که در شکل گیری شخصیت و هویت به فرزند خود کمک کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در مورد هویت دهی بهترین کار این است که فرزندان ما با شخصیت های بزرگ مواجه شوند، انحرافات جنسی را بدترین بیماری ها در این دوره دانست که منجر به افت تحصیلی، بهانه گیری فرزندان، دلسرد شدن نسبت به آموزه های دینی، تغییر قیافه فرزند، مختل شدن خواب و ضعیف شدن نمرات در مدرسه می شود. و باید در این زمینه به نیازهای دانش آموزان توجه کنیم و مدیریت کنیم نه اینکه سرکوب وسرزنش ویا رها کنیم.
گاهی اوقات انتظاراتی از فرزندان داریم که خودمان آنها را رعایت نمی کنیم.

امام جمعه شهر لیکک در همین زمینه، گفت: بدترین اعتیاد در جهان، اعتیاد به فضای مجازی است که در شهر ما از این ناحیه دچار آسیب و تهدید جدی هستیم.

افروغی تصریح کرد: دانش آموز راهنمایی یا دبیرستان که در شهر خود و کنار والدین زندگی می کند، چه نیازی به داشتن گوشی هوشمند دارند، در صورتی که این ابزار یکی از بزرگترین ابزار آسیب زا برای نوجوانان دانش آموز است.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان افزود: دشمنان با برنامه های فرهنگی به دنبال تضعیف ارزش ها و ترویج فساد در جامعه هستند، فرهنگیان در مدارس نسبت به ارائه آموزش های مناسب به نسل جوان اقدام کنند.

مدیر دبیرستان شهید ستمی شهرستان بهمئی هم در این مراسم گفت: پشتوانه و بازوی اصلی نظام تعلیم و تربیت در واقع همین انجمن اولیا و مربیان است که به میزان ارتباط قوی بین این دو روکن حامی ، نظامی آموزشی موفقیت بیشتری کسب می کند.


انجمن اولیا و مربیان، در هر مدرسه هیئت منتخبی است از اولیای دانش آموزان و مربیان همان مدرسه که با تفاهم و صمیمیت به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش‌آموزان به‌منظور کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش، و گسترش ارتباط خانه و مدرسه، بر پایهٔ مقررات و ضوابط انجام وظیفه می‌نماید.


وی در ادامه به اهداف انجمن اولیا و مربیان از جمله همفکری، تلاش، یاری و همکاری برای بهبود و پیشرفت هر چه بهتر امر آموزش و پرورش دانش آموزان از طریق آگاه کردن اولیا به مسائل دینی، تربیتی، اخلاقی و مشاوره با آنان در هماهنگ کردن روشهای تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه، ایجاد و تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی و انسانی بین اولیا ومربیان،بهره مندی هر چه بیشتر از امکانات اولیا برای تهیه، تدارک و تکمیل امکانات آموزشی- پرورشی و بهداشتی مدرسه اشاره کرد.

معاون پرورشی دبیرستان شهید ستمی شهرستان بهمئی هم افزود: انجمن اولیا و مربیان یکی از ارکان دبیرستان است که با مشارکت و همراهی اولیای مدرسه زمینه رشد و شکوفای استعداد

دانش آموزان را فراهم می کند و نقش مهمی در موفقیت های مسائل آموزشی، پرورشی و فرهنگی وهنری دارند .

محمد جهانی تصریح کرد : اولیای محترم دبیرستان در همراهی هدفمند خود با دبیرستان بویژه در پشتیبانی و اجرای طرح های تربیتی ، تصمیم گیری ها، کلاس های آموزش خانواده و ارزشیابی از برنامه ها و اقدامات، باید مشارکت فعال داشته باشند

وی ادامه داد : منتحب شما اولیا وتشکیل انجمن وکارگروه ها می تواند گره گشای خیلی از معضلات ومشکلات باشد و کمک کار و بازوی توانمندی برای عوامل اجرایی مدرسه باشد.

جهانی در پایان خاطر نشان کرد : مشارکت اولیاء در مدارس تنها به امور مالی خلاصه نمی شود بلکه انجمن اولیاء و مربیان باید پیشنهادات خود را در تمامی زمینه ها برای اداره بهتر مدرسه به مسئولان دبیرستان انتقال دهند. چون خیلی از اولیا در زمینه های متفاوت صاحب نظر و دارای تخصص خاصی هستند که می توانند کمک کنند.

رئیس انجمن اولیا عضو شورای های مدرسه وحتی می تواند به عنوان نماینده اولیا در شورای آموزش و پرورش باشد.

 
عکس و گزارش از سامان خوبی زاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: