« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
دکتر حجت بقایی؛
عضو باشگاه مشاورین زیست بوم کسب و کار گفت : طرحی دارم برای استانهای گیلان و کهگلویه و بویراحمد برای کشاورزی و دامداری که با چند تن از بهترین متخصصین کشاورزی می توان برای اجرای آن هماهنگ کرد .

پایگاه خبری آوای رودکوف:عضو باشگاه مشاورین زیست بوم کسب و کار گفت : طرحی دارم برای استانهای گیلان و کهگیلویه و بویراحمد برای کشاورزی و دامداری که با چند تن از بهترین متخصصین کشاورزی می توان برای اجرای آن هماهنگ کرد .

استانهای گیلان و کهگلویه و بویراحمد می توانند به سادگی پایلوت کشاورزی و دامداری منطقه باشند

حجت بقایی گفت : ببینید ما در استانهایی مانند گیلان و کهگلویه و بویراحمد به تولید انبوه نیاز نداریم ، چرا ؟

چون در این دو استان انبوه تولیدکنندگان را داریم که ممکن است کوچک باشند ولی تولید کننده اند .

بقایی با اشاره به پتانسیلهای موجود در کشور ادامه داد : در اقلیمهای گیلان و کهگیلویه و بویراحمد شما وقتی تولید انبوه راه بیندازی یعنی انبوه تولیدکنندگان را نابود می کنی ، و به دلایل مختلف خصوصا فرهنگ و تاریخ و ژن و ... بیش از نیمی از تولیدکنندگان هرگز قادر نیستند زیر چتر مدیریتی دیگران بروند ، خوب طبیعی است خودشان توان تولید دارند فقط قدرت حمایتی ندارند .

با تعاونی می توان کارهایی کرد ولی اولا باند بازیها نمی گذارد دوما همت خود تولید کنندگان را می طلبد ، دولت باید شفاف از تولید حمایت کند بدون تبصره هایی که راه سد کردن راه تولید را برای بدخی دلالان و واسطه های دولتی باز بگذارد .

این دو استان ظاهرا محروم (ولی در واقع کمتر توجه شده) می توانند با تولیدکنندگان انبوه خود اقتصاد خوشه ای ( صنعت خوشه ای ) را راه اندازی کنند ، و گیلان را قطب کشاورزی و کهگلویه بویراحمد را قطب دامداری نه تنها در ایران بلکه در بین کشورهای منطقه گرداند . چه بسا که همین الآن هم این اتفاق می افتد ولی برای افراد خاص با شرایط خاص .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: