« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
به قلم:ربانی مهر مدیرمسئول نشریه همدلی همدان؛
فوتبال از زیباترین و پرمخاطب ترین ورزش های دنیاست ، فرق نمی کند در آسیا یا آمریکا باشد یا اروپا یا گوشه ای دور افتاده در آفریقا، هر جا که توپ گردی و چند جوان باشد هیجان و شادی فوتبال آنجاهست.

پایگاه خبری آوای رودکوف-اسدالله ربانی مهر:مانه،همیشه به ریشه و اصالت آفریقایی اش افتخارمی کند، بیمارستان و استادیوم و مرکز سالمندی ساخت،در جمع بزرگان جهان ، لباس بومیان فقیر آفریقا راپوشید، و جایزه اجتماعی سوکراتس فرانتس فوتبال را گرفت، جایزه ای که بیشتر از توپ طلا بازتاب داشت ...

به احترام مانه و زیبایی های فوتبال :اسطوره مونیخ و آنفیلد ، فعال در حوزه اجتماعی

فوتبال از زیباترین و پرمخاطب ترین ورزش های دنیاست ، فرق نمی کند در آسیا یا آمریکا باشد یا اروپا یا گوشه ای دور افتاده در آفریقا، هر جا که توپ گردی و چند جوان باشد هیجان و شادی فوتبال آنجاهست.

فوتبال امروز هم به عنوان ورزش و نشاط اجتماعی مورد توجه است هم یک صنعت پر درآمد است و از آن زیباتر اینکه فوتبال می تواند بهانه ای برای دوستی بین ملت ها و کارهای خیرخواهانه باشد .

در سال های اخیر از برزیل و سنگال تا لندن و توکیو و حتی ایران که معمولا فوتبال طرفداران زیادی دارد کارهای خیرخواهانه زیادی انجام شده است که همین باعث زیبایی فوتبال شده است و روز به روز به محبوبیت این ورزش پرطرفدار افزوده میشود .

در قاره اروپا که فوتبال در بالاترین و حرفه ای ترین سطح برگزار میشود در این سالها اقدامات انسان دوستانه زیادی را از سوی بازیکنان شاهد بودیم ، از رونالدو برزیلی ،محمد صلاح مصری، بن زمای فرانسوی ،مانه سنگالی تا دیبالا آرژانتینی که بازتاب زیادی در رسانه ها و بین مردم داشته است و در آخرین اقدام زیبا جایزه سوکراتس فرانتس فوتبال در بین چهره های مطرح فوتبال به عنوان کاری ابتکاری و قابل تقدیر به نشانه فعالیت های اجتماعی به بازیکن بزرگ فوتبال جهان یعنی مانه رسید ، جایزه ای که بیشتر از توپ طلای کریم بن زمای فرانسوی و جایزه گاوی پدیده جوان بارسلونا بازتاب داشت و این نشانه توجه دنیا به مسائل اجتماعی و فرهنگی است .

سادیو مانه بازیکن و اسطوره فراموش نشدنی آنفیلد و مونیخ هم در فوتبال حرفه ای یک بازیکن تکنیکی است و هم در اخلاق و انجام کارهای خیرخواهانه عملکرد خوبی داشته است و امروز بی شک مانه برای جوانان زیادی از اروپا و آفریقا تا آسیا و آمریکا یک الگوی فوتبالی و البته اخلاقی است .

سادیو مانه در جمع بزرگان فوتبال دنیا در برنامه فرانتس فوتبال با لباس ساده و البته زیبای بومیان آفریقا حاضر شد و جایزه سوکراتس را گرفت و شاید این حداقل کاری بود که برای این بازیکن فوتبال و کارهای ارزشمند او می توان انجام داد و از او تقدیر کرد .

مانه با این ثروت میلیاردی هیچ گاه اسیر ماشین ها ، ویلاها و گوشی های گران قیمت نشد و در آفریقا برای مردم فقیر چندین بیمارستان، مرکز نگهداری سالمندان و ورزشگاه ساخت و آن را افتخاری برای خود دانست و همیشه از اصالت و ریشه آفریقایی اش به نیکی و با افتخار یاد کرد و شاید وقتی با رقم خیره کننده ۲۵۰میلیون یورویی از آنفیلد به مونیخ رفت بیش از آنکه برای خودش خوشحال کننده بود باعث شادی مردم آفریقا شده است که این پول را در کمک به مردم کشورش هزینه خواهد کرد .

بی شک این رفتار مانه بازیکن فوتبال می تواند الگویی برای همه جوانان و ورزشکاران باشد که در کنار ورزش حرفه ای به مسائل اجتماعی جامعه و دردهای مردم کشورشان توجه داشته باشند و در کار خیر و فعالیت های اجتماعی فعال باشند ....

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: