« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
سیاسی؛
دستیابی ایران به فناوری تولید موشک‌های هایپرسونیک صرف نظر از بازخوردهای موافق و مخالف آن، می‌تواند دشمنان ملت ایران را از ماجراجویی نظامی مستقیم علیه ایران باز دارد.

پایگاه خبری آوای رودکوف:ایران و پیام آزمایش موشک هایپرسونیک » عنوان سخن روز در روزنامه آرمان ملّی به قلم حسن هانی‌زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

ایران و پیام آزمایش موشک هایپرسونیک

آزمایش موفقیت‌آمیز پرتاب موشک هایپرسونیک پیام هوشمندانه‌ای از سوی ایران برای قدرت‌های جهانخوار است که این کشور به ترازی از توان دفاعی رسیده که هیچ قدرتی نمی‌تواند با شیوه‌های جنگ کلاسیک با جمهوری اسلامی رودررو شود. دستیابی ایران به این فناوری پیچیده دفاعی در حالی صورت می‌گیرد که این فناوری تنها در حوزه و در انحصار چند کشور معدود از جمله کشورهای روسیه، چین، هند، کره‌شمالی وآمریکا قرار دارد.

در این موشک فوق مدرن از ماده سیال برای رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده شده وسرعتی برابر با 1235 کیلومتر درساعت دارد ودر تعریف نظامی این نوع موشک‌ها نوعا در تراز لایدرهای هایپرسونیک قرار دارند. از ویژگی‌های این نوع موشک‌ها قدرت مانور آنها در داخل اتمسفر وگریز هوشمندانه از رادارها و سامانه‌های ضدموشکی است و از قدرت تخریبی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. آزمایش این موشک در زمانی صورت گرفت که دشمنان ملت ایران با استفاده ازپیچیده‌ترین جنگ‌های ترکیبی و شناختی تلاش داشتند تا این کشور را درگیر یک جنگ داخلی و فرسایشی سازند.

برخی از جریان‌های سیاسی غیر همسو دستیابی ایران به توان نظامی بازدارنده را نوعی ماجراجویی تلقی می‌کنند در حالی که یک مقوله تاریخی را فراموش کرده‌اند که هر ملتی اگر نتواند در برابر دشمنان خارجی از خود دفاع کند برای همیشه در صفحات تاریک تاریخ دفن خواهد شد. دستیابی ایران به فناوری تولید موشک‌های هایپرسونیک صرف نظر از بازخوردهای موافق و مخالف آن، می‌تواند دشمنان ملت ایران را از ماجراجویی نظامی مستقیم علیه ایران باز دارد.

از سوی دیگر در کوران حوادث منطقه‌ای اخیر، برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهرداری جزیره بحرین توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد، به‌رغم اینکه اکثریت ملت بحرین این انتخابات را تحریم کرده‌اند. در این انتخابات سرد و بی‌روح قرار است 40 نفر با رأی مستقیم مردم وارد پارلمان شوند در حالی که 40 نفر دیگر که دارای حق وتو هستند از سوی پادشاه جزیره بحرین منصوب می‌شوند.

آیت‌ا... شیخ عیسی قاسم، رهبر برجسته و مبارز شیعیان محروم بحرین و نیز جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌هایی شرکت مردم بحرین در این انتخابات فرمایشی را تحکیم پایه‌های رژیم آل‌خلیفه تلقی کردند. متأسفانه حاکمیت آل‌خلیفه در طول 12 سال تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین به جای تلاش برای پاسخگویی به مطالبات مشروع اکثریت، با کمک آمریکا، انگلیس و عربستان تظاهرات مردمی را به ‌صورتی خشونت‌آمیز سرکوب کرد. در این مدت رژیم بحرین بیش از 500 تن از جوانان بحرینی را شهید و 5 هزار نفر را زندانی وتابعیت 600 تن را سلب کرده است.

همچنین رژیم آل‌خلیفه در طول سال‌های اخیر برای بر هم زدن توازن جمعیتی و به حاشیه راندن اکثریت شیعیان به بیش از 30 هزار تن از کارگران برخی کشورهای شرق آسیا تابعیت کامل داد و این برخلاف قوانین حقوق بشرسازمان ملل است. در انتخاباتی که در بحرین برگزار شد اغلب کارگران مهاجر کشورهای شرق آسیا که به تازگی تابعیت این جزیره را دریافت کرده‌اند پای صندوق‌های رأی گیری حاضر شدند. این انتخابات در راستای بهبود چهره خشن رژیم سرکوبگر رژیم آل‌خلیفه صورت گرفته اما موجب خواهد شد تا اکثریت مرد بحرین به تظاهرات خود علیه حاکمیت آل‌خلیفه ادامه دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: