« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید ستمی عنوان شد:
سعیدی گفت: انتقال انفلوآنزا طریق ریزقطره های تنفسی هست که از طریق سرفه و عطسه در هوا منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛محمد جهانی معاون پرورشی دبیرستان شهید ستمی شهرستان بهمئی در صبحگاه این دبیرستان گفت: جهت آشنایی دانش آموزان با مسائل بهداشتی و همچنین جلوگیری از بیماریهای واگیردار مخصوصٲ بیماری شایع و رایج آنفولانزا ، با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان از آقای سیدی کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان دعوت نمودیم تا توضیحاتی را در همین راستا برای دانش آموزان داشته باشند که در ادامه از نکته نظرات ایشان بهره خواهیم برد:

توصیه های کارشناس بهداشت شهرستان بهمئی برای پیشگیری از آنفلوانزای فصلی

در ادامه سیدی کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در جمع دانش آموزان دبیرستان متوسطه دوم شهید ستمی گفت: آنفلوانزا یک بیماری واگیر دار هست که انسان، پرندگان و حیوانات را مبتلا می کند.

وی افزود: این بیماری دارای سه تایپ A و B و C هست که نوع A مشترک بین انسان و پرندگان و حیوانات می باشد ولی تایپ های B و C فقط مختص انسان هستند.

سیدی بیان کرد؛ همه گیری آنفلوانزا بیشتر در فصول سرد سال رخ می دهد.

توصیه های کارشناس بهداشت شهرستان بهمئی برای پیشگیری از آنفلوانزای فصلی

این کارشناس بهداشت بیان کرد: علائم انفلوانزا شامل تب و لرز و بی اشتهایی و سردرد و دردهای عضلانی و...می باشند که غالبآ بعد از ۳ تا ۵ روز فروکش می کنند ولی گاها تا دو هفته ادامه پیدا می کنند.

سیدی افزود: انتقال انفلوآنزا طریق ریزقطره های تنفسی هست که از طریق سرفه و عطسه در هوا منتشر می شود.

وی گفت: زنان باردار، کودکان؛ سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر از سایرین در معرض خطر عوارض این بیماری هستند.

توصیه های کارشناس بهداشت شهرستان بهمئی برای پیشگیری از آنفلوانزای فصلی

این کارشناس در پایان افزود؛ راههای پیشگیری از انفلوانزا شامل ماسک زدن، استفاده از دستمال کاغذی، شستن مرتب دستها با آب و صابون، رعایت فاصله حداقل یک متری از افراد علامت دار، جداسازی بیماران ، واکسیناسیون ، خوردن آب و مایعات فراوان و.... می باشد.

عکس و گزارش از سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: