« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
جهان؛
مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای خواستار نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی شد.
منبع: ایرنا

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مجمع عمومی سازمان ملل عصر چهارشنبه به وقت محلی قطعنامه نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی را با ۱۴۹ رای موافق و ۶ رای مخالف تصویب کرد.

سازمان ملل خواستار نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی شد

رژیم صهیونیستی و آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا به این قطعنامه رای منفی دادند. ۲۶ کشور از جمله اوکراین، هند و بسیاری از دولت‌های اروپایی نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

پیش از این، کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رای‌گیری اولیه خواستار نابودی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی و اعمال نظارت‌های بین‌المللی بر تاسیسات اتمی این رژیم توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

این مصوبات در حالی است که رژیم صهیونیستی به رغم بهره‌مندی از سلاح‌های هسته‌ای هیچگاه حاضر به اعتراف رسمی در این زمینه نشده است.

رژیم صهیونیستی در زمره معدود اعضای سازمان ملل متحد است که از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) خودداری کرده است.

پیش‌نویس این قطعنامه به پیشنهاد مصر به کمیته اول مجمع عمومی ارائه شده بود که در این کمیته با رای مثبت ۱۵۲ کشور و مخالفت ۵ کشور از جمله کانادا و آمریکا و همچنین رای ممتنع ۲۴ کشور عمدتا عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید.

رژیم صهیونیستی یکی از ۹ دولت دارنده سلاح اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که بر اساس گزارش‌ها، در زرادخانه خود بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک اتمی نگهداری می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: