« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی:
نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه های اول نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی همه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: کسب درآمد و لقمه حلال یکی از مصادیق تقواست بین لقمه حلال و عمل صالح رابطه ی علت و معلولی برقرار است سوره مومنون آیه ۵۱ : يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا ۖ إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ ترجمه : ای رسولان، از غذاهای پاکیزه (حلال) تناول کنید و به نیکوکاری و اعمال صالح پردازید که من به هر چه می‌کنید آگاهم توفیق انجام عمل صالح در سایه تغذیه حلال بدست می آید.

اغتشاشگران بزرگترین ظلم و جفا را در حق معترضین داشتند / اسرائیل در جام جهانی قطر رسوا شد/ مطالبه مردم بهمئی ساماندهی جاده هاست

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود؛ از لقمه حلال فکر و افکار حلال و پاک تولید می شود از لقمه حرام فکر و افکار و نگاه حرام تولید می شود از لقمه حلال لذت عبادت و بندگی و مناجات خداوند ،پذیرش محبت و اطاعت و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت حاصل میشود.

وی ادامه داد" از لقمه حرام آتش در زندگی رذائل اخلاقی ، تکبر ،غرور حسد ،پذیرش ولایت و محبت شیطان و شیطان صفتان حاصل میشود یکی از عوامل اصلاح و تربیت انسان ها تفکر است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: فکر کردن از افضل عبادات است تفکر انسان درمورد خود عبادت است امیرالمومنین علی(ع) : رَحِمَ اَللَّهُ اِمْرَءً أَعَدَّ لِنَفْسِهِ وَ اسْتَعَدَّ لِرَمْسِهِ وَ عِلْمَ مِنْ أَيْنَ وَ فِي أَيْنَ وَ إِلَى أَيْنَ.
ترجمه : خدا رحمت كند كسى را كه براى خود عوامل سعادت ابدى فراهم مى كند و براى زندگى عالم بعد مهيا مى شود و رحمت خدا باد بر انسانى كه بداند از كجا آمده و در كجا آمده و به كجا خواهد رفت.

حجت الاسلام صلواتی افزود: هر سعادتی مرهون فکر و توجه است در حدیثی از پیامبر اسلام،حضرت محمد(ص) آمده است: یك ساعت تفكر ، از هفتاد سال عبادت بدون تفكر ارزشمندتر است منظور از تفكر،چه نوع تفكری است؟ فکر کنیم که عالم هستی مجهز به ۱۰ دوربین مدار بسته است و شما تحت نظارت هستید.

حجت الاسلام صلواتی با اشاره به سوره علق آیه ۱۴ گفت : أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ ترجمه : آیا او ندانست که خدا (اعمال زشتش را) می‌بیند (و از او روزی انتقام می‌کشد).

وی ادامه داد: سوره انعام آیه ۳ :وَ هُوَ اللّهُ فِی السَّماواتِ وَ فِی الأَرْضِ یَعْلَمُ سِرَّکُمْ وَ جَهْرَکُمْ وَ یَعْلَمُ ما تَکْسِبُونَ ترجمه: 3 ـ اوست خداوند در آسمان ها و در زمین; پنهان و آشکار شما را مى داند; و از آنچه به دست مى آورید، با خبر است.

وی گفت: سوره بقره آیه ۲۳۱ : وَ اعْلَمُوا أَنَّ أللهَ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَليمٌ ترجمه : و بدانید خداوند از هر چیزى [حتى از نیّت‌ها‌ى شما] آگاه است سوره انعام آیه ۵۹ : وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ في ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ في كِتابٍ مُبينٍ [59]

حجت الاسلام صلواتی خاطر نشان کرد: كليدهاى غيب، تنها نزد اوست؛ و جز او، كسى آن‌ها را نمى‌داند. او آنچه را در خشكى و درياست مى‌داند؛ هيچ برگى [از درختى] نمى‌افتد، مگر اينكه از آن آگاه است؛ و هيچ دانه‌اى در تاريكي‌هاى زمين، و هيچ‌تر و خشكى وجود ندارد، جز اينكه در كتابى آشكار (در كتاب علم خدا) ثبت است سوره حدید آیه ۴ :
هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ وَ اللهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيرٌ ترجمه : و هر جا باشيد او با شماست، و خداوند نسبت به آنچه انجام مي‌دهيد بيناست.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: سوره نحل آیه ۹۱ : إِنَّ اللهَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ ترجمه : به یقین خداوند از آنچه انجام مىدهید، آگاه است عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید وجود مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) دومین دوربین است آیه 45 سوره احزاب : يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ترجمه : ای پیامبر (گرامی) ما تو را به رسالت فرستادیم تا (بر نیک و بد خلق) گواه باشی و (خوبان را به رحمت الهی) مژده دهی و (بدان را از عذاب خدا) بترسانی سوره بقره آیه ۱۴۳ : وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ ألرّسول عَلَيْكُمْ شَهيداً ترجمه : همان‌گونه [كه قبله‌ی شما، يك قبله ميانه است] شما را نيز امّتى ميانه [و معتدل] قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد؛ ‌و پيامبر هم بر شما گواه باشد.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد؛ سوره مزمل آیه ۱۵ : إِنَّآ أَرْسَلْنَآ إِلَیْکُمْ رَسُولاً شَاهِداً عَلَیْکُمْ کَمَآ أَرْسَلْنَا إِلَى‏ فِرْعَوْنَ رَسُولاً ترجمه : همانا ما رسولى را که گواه بر شماست، به سوى شما فرستادیم، همان‏گونه که به سوى فرعون رسولى فرستادیم.

وی گفت: اهل بیت عصمت و طهارت سومین دوربین ناظر برا ما است
سوره توبه آیه ۱۰۵ : وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ
ترجمه : و بگو که هر عمل کنید خدا آن عمل را می‌بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می‌شوند، آن گاه به سوی خدایی که دانای عوالم غیب و شهود است بازگردانیده شوید و او شما را به کردارتان واقف سازد،مراد از مومنون اهل بیت عصمت و طهارت است امام مهدی (علیه السلام).

اغتشاشگران بزرگترین ظلم و جفا را در حق معترضین داشتند / اسرائیل در جام جهانی قطر رسوا شد/ مطالبه مردم بهمئی ساماندهی جاده هاست

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه های دوم نماز جمعه این هفته گفت: مجددا خودم و شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم.

وی افزود: بکوشیم در این دار فانی دنیا برای شب اول قبر ، برای گردنه های وحشتناک برزخ برای حاضر شدن در دادگاه عظیم الهی برای عبور از صراط توشه ی تقوا را برای خودمان فراهم کنیم تقوا با انجام واجبات و عمل صالح ،ترک محرمات وکسب فضائل اخلاقی و رفتاری حاصل می شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: مطلب اول : این روزها شیطان و طاغوت کبیر آمریکای جنایتکار و اروپای وابسته و سلطه پذیر به دنبال تحریم ایران اسلامی هستند تحریم تنها سلاحی که اینها برای مجازات مخالفان دارند و اگر این سلاح ناکارآمدی خودش را از دست بدهد هیمنه ی قرن از بین می رود.

حجت الاسلام صلواتی گفت؛ امروز این سلاح دیگر کارآمدی خودش را از دست داده است آمریکا از طریق تحریم می خواهد رویکرد و فرهنگ خود که شرک ، کفر و در تضاد با انبیاء و اولیا الهی است به کشورها تحمیل کند عقب نشینی آمریکا از تحریم ونزوئلا آغاز شکست کامل دوران تحریم هاست.

وی باشاره به مطلب دوم بیان داشت : ایران یک کشور با ثبات است منطقه غرب آسیا را از بی ثبات سازی جبهه غرب نجات داد داعش را ما از بین بردیم تمام تلاش دشمن این است که از ایران یک تصویر لرزان و رو به ضعف به نمایش بگذارد راز اغتشاش آفرینی دشمن ایران قوی و مستقل است اگر مسئولین اجرای کشور مشکل معیشت ،بیکاری و مسکن مردم را حل کنند ،نهادهای آموزشی و دانشگاهی کشور را ساماندهی کنند همین مردمی که بیش از ۴۰ سال است پای این انقلاب و نظام ماندند همین پا برهنه های انقلاب اسلامی و حتی همین اغتشاشگران فریب خورده اهداف و آرمان های این نظام را زودتر محقق می کنند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: عده ای فرصت طلب که سال ها در مناصب دولتی بودند این روزها از شنیدن صدای مردم می گویند.

وی گفت: از نگاه بن سلمان های داخلی و خارجی راهپیمایی ۱۳ آبان ،تشییع جنازه های مردمی ،شادی و غم مردم در برد و باخت تیم ملی فوتبال ، بی اعتنایی به فراخوان های نمایشی و اجبار برای اعتصاب و اعتراض صدای مردم نیست اما اغتشاش ، شرارت ها ،اهانت ها ،هتک حرمت ها ،تمسخر مردم نهادهای دینی و مسئولین و شادی برا شکست تیم ملی صدای مردم است.

اغتشاشگران بزرگترین جفا و ظلم را در حق مردمی که می خواهند صدای اعتراض شان به گوش مسئولین برسانند انجام داده اند‌ صدای مردم ایران اسلامی ،صدای این امت امام حسینی ،صدای مکتب حاج قاسم ها و حججی ها حمایت از انقلاب ،اسلام و امام ، نظام، شهیدان ،ولایت ،ارزش ها و مقابله با استکبار ، امنیت ، ضدیت با فتنه گران و اغتشاشگران و شعار آنها مرگ بر آمریکا است.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: اغتشاشگران بزرگترین جفا و ظلم را در حق مردمی که می خواهند صدای اعتراض شان به گوش مسئولین برسانند انجام داده اند‌ صدای مردم ایران اسلامی ،صدای این امت امام حسینی ،صدای مکتب حاج قاسم ها و حججی ها حمایت از انقلاب ،اسلام و امام ، نظام، شهیدان ،ولایت ،ارزش ها و مقابله با استکبار ، امنیت ، ضدیت با فتنه گران و اغتشاشگران و شعار آنها مرگ بر آمریکا است.

وی بیان کرد: آمریکا به دنبال تشکیل یک دولت فدرال در شمال سوریه بود؛تا کردها را راضی، ترکیه را کنترل و تجزیه طلبان را بر علیه ایران اسلامی به صف بنماید کردهای سوریه بعد از یک دهه نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه آمریکا در برابر حملات ترکیه آنها را تنها گذاشت.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: امروز تنها راه نجات کردها در سوریه بازگشت به آغوش دولت مرکزی است تا از شر حملات ترکیه در امان بماند.

وی بیان کرد: از حکام عرب بیچاره تر کسانی هستند که در ایران اسلامی هنوز دل در گرو وعده های شیطان دارند علت اینکه اردوغان به دنبال دیدار با بشار اسد و سوریه است :اردوغان در جهت احیای اقتصاد ترکیه و دستاورد سازی برای انتخابات آینده نیاز به این دیدار دارد.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: جام جهانی فوتبال در قطر صحنه ای شد برای رسوایی صهیونیست ها ،آنها می خواستند از طریق ورزش فوتبال بعد از عادی سازی روابط دولت های عربی با رژیم صهیونیستی عادی سازی ارتباطات مردمی را کلید بزنند اما نمایش نفرت اعراب و صهیونیست ها این پروژه را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام صلواتی گفت: در هفته گذشته به همراه بعضی از مسئولان محترم از بخش سر آسیاب و ممبی بازدید داشتیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: حضور نجیبانه مردم خوب و مهربان ، حضور مسئولان شهرستان در بین مردم برای پیگیری مسائل و مشکلات آنها امیدآفرین است.

وی گفت: یکی از شاخصه های توسعه هر منطقه و شهرستان موضوع راه ها و جاده های ارتباطی است.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: یکی از ضروری ترین نیاز های مردم جاده ی امن است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: رسالت راهداری نگهداری از جاده هاست از فعالیت راهداران شهرستان تقدیر میکنم.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستان به دنبال ایجاد راه های مناسب برای مردم و روستاها هستند از این همت، تلاش و انگیزه خدمت مسئولان تقدیر و تشکر می کنم.

حجت الاسلام صلواتی گفت: شهرستان بهمئی از نظر زیرساخت های جاده ای هیچ گونه وضعیت مناسبی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت آسفالت های قدیمی و نامطلوب ، خطرآفرین و زیان رسان ،محروم از شاخص های حداقلی ،دارای خسارت های زیاد به مردم و وسایل نقلیه ،جاده های این شهرستان برای تعمیرکاران دیگر شهرستان ها مشتری درست میکنند.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: در بخش سر آسیاب و ممبی اصل مطالبه ی مردم از فرماندار و مسئولان راه مناسب و امن بود.

حجت الاسلام صلواتی گفت: عشایر در رنج و زحمت هستند.

وی گفت: مطالبه ی بخشداران و دهیاران دو منطقه ی ممبی و سرآسیاب ساماندهی جاده ها است.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد؛ مطالبه ی مردم شریف دو منطقه ی ممبی و سرآسیاب از وزیر راه و شهرسازی ،از نماینده ی مجلس ،از مسئولان استان و اداره ی راهداری این است که پروژه ی برم الوان به سرآسیاب ،پروژه ی بنه ی پیر ،پروژه ی سه راهی ممبی سرآسیاب و الهی آباد ،پروژه ی راه ارتباطی پشت کوه و ملا طهماسب ، جاده ی ماغر ، پروژه ی روکش آسفالت ممبی و سرآسیاب در اولویت کاری مسئولان باشد.

وی گفت: راه ها و جاده های ارتباطی این دو منطقه در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی گفت: مسئولان استان با خودروهای مردمی از این دو بخش بازدید کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین