« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
یاداشت به قلم خدیجه میر شاهی؛
شهید بهشتی ،شهید رجایی، شهید باهنر و... همگی در دانشگاه انقلاب اسلامی و مکتب امام( ره) به درجات عالی حقیقت و یقین رسیدند.

پایگاه خبری آوای رودکوف:خدیجه میر شاهی در یاداشتی نوشت:انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی چون دانشگاهی روزآمد و پیشرفته در درون خود انسان‌‌‌‌های برجسته ای آفرید و تربیت کرد که به حقیقت باید گفت : یکی از معجزه‌‌‌‌های انقلاب همین انسان پروری است. البته به تاکید باید گفت که موسس این دانشگاه؛ حضرت امام خمینی( ره) هوشمندانه و الهی انقلابی در طراز اسلام حقیقی این دانشگاه را مدیریت و رهبری کرد و بنیان گذاری نمود.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیدگاه رهبری

شهید بهشتی ،شهید رجایی، شهید باهنر و... همگی در دانشگاه انقلاب اسلامی و مکتب امام( ره) به درجات عالی حقیقت و یقین رسیدند.

بی شک در ادامه اندیشه و تفکر انقلابی و اسلامی و انسان ساز حضرت امام (ره)خلف صالح ایشان رهبری معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) با جامی از فرهنگ ناب انقلاب و اسلام در طی مسیر و سیر و سلوک انقلاب به انسان‌‌‌‌های برجسته ای که که در مکتب امام(ره) پرورش یافته و در آغاز راه بودند با دم مسیحایی خود به آنان اوج بخشید.

برجسته ترین انسان قهرمان و قهرمان انسان ؛شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بود که جانش با آب حیات هر دو چشمه سیراب شده بود درباره شخصیت و ابعاد وجودی شهید سردار سلیمانی در سال‌‌‌‌های پس از شهادتش سخن ها گفته شده است اما نگاه و تعابیر و سخنان امام خامنه ای بسیار متفاوت تر است و بیشتر به جان می‌نشیند.

درباره تربیت یافتنش در مکتب امام رحمت الله چه زیبافرموده است:

«اونمونه ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود ( ۳۱، ۶ ،۱۳۹۹)
از نظرگاه رهبر فرزانه انقلاب شهید سلیمانی داشته‌‌‌‌های فرهنگی و معنوی و انقلابی ملت ایران را در خود متبلور می‌کرد.

« شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است به خاطر اینکه ملت ایران داشته‌‌‌‌های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزش‌‌‌‌های خودش را در او متبلور و مجسم می‌دید.» ( ۲۰، ۹، ۹۹)

یکی دیگر از برجستگی‌‌‌‌های شهید سلیمانی تیزهوشی و آینده نگری این عزیز است که از دیدگاه رهبر معظم انقلاب برجستگی دارد.

« این مسئله بروز یک جریان به ظاهر مذهبی متمایل به یکی از فرقه ها و علیه مقاومت را ایشان مدت ها قبل پیش بینی کرده بعد از مدتی داعش به وجود آمد آدم با درایت و باهوشی بود. (۲۶, ۹, ۹۹ )

از برجستگی‌‌‌‌های شهید سلیمانی که در میان همه مردم و بزرگان و نخبگان بسیار برجسته بود و در وجود ایشان شاخص بود فداکاری،نوع دوستی،اهل معنویت و اخلاص و...... بود. امام خامنه ای در این زمینه فرموده اند:
« روحیه فداکاری و نوع دوستی داشت. اهل معنویت و اخلاص و آخرت جویی بود و اهل تظاهر نبود.« ۲۶, ۹, ۹۹ »
در مجموع از نگاه حضرت امام خامنه ای شهید حاج قاسم سلیمانی اهل واهمه و ترس نبود. نه سرما می‌فهمید ونه خستگی و آنچه که این ویژگی ها را در ایشان برجسته کرده بود این بود که:

«اگر چنانچه در درون خودش در آن جهاد اکبر پیروز شده بود این جور نمی‌توانست جلوی دشمن برود.» ( ۱۳، ۱۰، ۹۸ )

آری تنها مکتب امام ( ره) و رهبری است می‌تواند پرورش‌دهنده چنین انسان‌‌‌‌های قهرمان و چند وجهی باشد. وسال ها سخن و تجزیه و تحلیل و تحقیق لازم است که تا قله‌‌‌‌های برجسته ای مانند شهید سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی با پای شناخت فتح گردد.

خدیجه میرشاهی رییس انجمن اولیای دبیرستان غیردولتی شهید سردار سلیمانی
و عضو انجمن اولیای شهرستان علی آباد کتول
فعال فرهنگی اجتماعی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: