« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مرگ ۲۹ کودک در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جلسه کمیته کاهش مرگ و میر کودکان یک تا ۵۹ ماهه گفت: از شاخص‌هایی مهم و قابل توجه در طرح جوانی جمعیت کاهش مرگ و میر کودکان وهمچنین مرگ و میر مادران باردار است که با توجه اهمیت موضوع این دو شاخص حتی در وزارتخانه رصد و بررسی می‌شود.

فوت ۲۹ کودک کهگیلویه و بویراحمدی در شش ماهه اول سال

ملک زاده با بیان اینکه متاسفانه در شش ماهه نخست امسال ۲۹ کودک یک تا ۵۹ ماهه در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند افزود: علت مرگ این کودکان علاوه بر تصادفات و سوانح رانندگی، ناهنجاری‌ها مادرزادی و دیگر سوانح از جمله سقوط از ارتفاع و خفگی در آب بوده است.

وی با بیان اینکه لازم است علل مرگ و میر کودکان بررسی و راهکار‌های پیشگیری از آن‌ها ارائه شود اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از والدین روش‌های مراقبت از فرزندان غافل هستند ، ضروری است روش‌های نگهداری از کودکان و همچنین عوامل تهدید کننده کودکان از طریق رسانه‌ها بویژه صدا و سیما به خانواده‌ها آموزش داده شود.

ملک‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه علت وقوع مرگ برخی از کودکان فوت شده بر اثر خفگی در آب بوده نیاز است که مراقبان سلامت، مربیان مهد‌های کودک و حتی والدین آموزش‌های لازم در خصوص احیاء افراد غرق شده را فرا گیرند تا بتوانند اقدامات اولیه را تا زمان رسیدن اورژانس انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: