« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام صلواتی:
نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از بهمئی ؛امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه های اول نماز جمعه این هفته گفت: خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم خداوند متعال در سوره نسا آیه ۸۵ : مَنْ يَشْفَعْ شَفاعَةً حَسَنَةً يَكُنْ لَهُ نَصِيبٌ مِنْها وَ مَنْ يَشْفَعْ شَفاعَةً سَيِّئَةً يَكُنْ لَهُ كِفْلٌ مِنْها وَ كانَ اللَّهُ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ مُقِيتاً «85» هر كس وساطت نيكو كند، او هم سهمى از پاداش خواهد داشت و هر كس به كار بد وساطت كند، بهره‌اى از كيفر خواهد داشت و خداوند بر هر چيزى نگهبان است.

عدم شایسته سالاری باعث رواج زیرآب زنی می شود/روابط اقتصادی ایران با روسیه گام به گام در مسیر اتحاد است/صندوق سرمایه گذاری و توصیه امام جمعه

عدم شایسته سالاری باعث رواج زیرآب زنی می شود

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: موعظه ، آشتی دادن ، تدریس،تشویق به جهاد، دعا برای دیگران ،امر به معروف و نهی از منکر ،راهنمایی و ارشاد دیگران از مصادیق شفاعت حسنه است غیبت ،سخن چینی ، کارشکنی ، تهمت ،فتنه ،ترساندن از جبهه و جهاد ،وسوسه و توطئه از مصادیق شفاعت سیئه است بعضی از افراد شخصیتی دارند که مخل آرامش و تمرکز دیگر افراد هستند افراد بلغایی که تحمل پیشرفت دیگران را ندارند دارای اخلاق فرصت طلبی که فقط به دنبال لغزش و نقطه ضعف افراد هستند به این افراد زیرآب زن می گویند.

وی عنوان کرد: این افراد پیوند های عاطفی را از بین می برند زحمات دیگران را کتمان میکنند برای کسب منصب و موقعیت هر تهمت و شایعه ای را به دیگران و رقیب می زنند خداوند متعال در این آیه می فرماید خیرخواهی یا بدخواهی برای دیگران بازتاب نتیجه ی آن برای خود انسان است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: سوره فصلت آیه ۴۶ : مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ أَسَاءَ فَعَلَيْهَا ۗ وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِيدِ هر کس کار نیکی کند به نفع خود و هر که بد کند بر ضرر خویش کرده است و خدا هیچ بر بندگان ستم نخواهد کرد از رسول خدا(ص) نقل شده است که هر کس از برادر خود نزد دیگری بدگویی کند خداوند همه ی اعمال نیک او را بر باد می دهد.

حجت الاسلام صلواتی ادامه داد: از مولا علی(ع) نقل شده از رسول خدا(ص) : آیا شما را از بدترین افراد آگاه کنم ؟ عرض کردند بله یا رسول الله(ص) فرمودند کسانی که سخن چینی میکنند کسانی که میان دوستان جدایی می افکنند کسانی که به افراد پاک و بی گناه تهمت و عیب تراشی میکنند.

وی گفت: عدم شایسته سالاری باعث رواج زیرآب زنی میشود «عباد الله اتقوا الله» از خداوند بترسید عبادت های ما باید رفتار اجتماعی ما را تنظیم کند در آستانه ی دهه فجر هستیم به مناسبت تحقق این معجزه ی الهی در این قرن یعنی وقوع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی این امت گرانبها از طرف خداوند در حق مردم مناسب از خطبه های نماز جمعه ماه بهمن را به این عظیم ترین رخداد قرن اختصاص دهیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: اولین سوالی که در این باب مطرح میشود ،ما چرا انقلاب کرده ایم؟
ضرورت این انقلاب چه بود؟ قبل از جواب این سوال باید به یک مقدمه توجه کنیم کشور ما سرزمین مقدس اهل بیت عصمت و طهارت ملتی که دارای ایمان به خدا و پیامبر اسلام (ص) و ائمه خدا ملتی که امام رضا(ع) را دارد فرزندان و امام زاده های واجب تعظیمی دارد سرزمینی که اندیشمندان فاخر فقیهانی بزرگ مثل علامه مجلسی شیخ طوسی و خواجه نصیر الدین طوسی ابو علی سینا سعدی آیت الله بروجردی دارد در دوران قاجار و دوران پهلوی ما دچار یک حقارت تاریخی شده ایم درحالی که این ملت با این فرهنگ و سرمایه ها شایسته ی این همه حقارت نبود.

وی گفت: چرا این ملت باید توسط انگلیس خبیث مورد تاخت و تاز و محاصره اقتصادی قرار گیرد ؟ اوج حقارت و ذلت این بود که این ملت با سابقه ی درخشان الهی عزل و نصب راس این ملت در دست بیگانگان بود حکومت پهلوی شمشیر خود را روی گلوی اسلام قرار داد یکی از چالش های اساسی مردم با رژیم پهلوی ضدیت رژیم پهلوی با اسلام بود.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: هدف رژیم پهلوی زدودن فرهنگ و اخلاق اسلامی از جامعه بود گسترش بهائیت و مسئولیت دادن به آنها در منصب های مهم که ضد اسلام بودند.

امیر عباس هویدا که سالها نخست وزير بود از یک خانواده ی بهائی بود عرصه ی فرهنگی کشور صحنه ی تاخت و تاز بیگانگان و متاثر از فرهنگ غربی بود بی بندو بارهای زیاد از حد، رواج فساد و فحشا، جشن های سلطنتی ،ترویج سنت های جاهلی قبل از اسلام بی حجابی مورد حمایت رژیم پهلوی بود.

وی افزود: در حوزه ی علم و فرهنگ ما یک کشور وابسته بودیم ما نوکر بی چون و چرای آمریکا بودیم چالش دوم مردم با رژیم پهلوی وابستگی تمام به بیگانگان بود یک رژیم کاملا وابسته و تابع سیاست های آمریکا بود چالش سوم مردم با رژیم پهلوی استبداد و دیکتاتوری شدید بود با تاسیس ساواک جو سرکوب اختناق ظلم تبعید و کشتار حاکم بود امام خمینی(ره ) اینها را دیدند و قیام کردند.

امام جمعه شهرستان بهمئی عنوان داشت: این ملت برای رواج اخلاق فاضله انقلاب کردند ما برای تشکیل یک نظام مردمی انقلاب کردیم نظامی که وابسته نباشد نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل و مردمی است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: ما برای آزادی انقلاب کردیم قبل از انقلاب آزادی بیان فکر تصمیم گیری برای مردم نبود ما برای حفظ فرهنگ اسلام قرآن عترت ، فرهنگ توحید محور و دین انقلاب کردیم
ما برای برقراری عدالت انقلاب کردیم.

وی گفت" عدالت هدف همه ی انبیاء اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است ما برای حاکمیت اسلام ناب محمدی قیام کردیم انگیزه ی مردم اسلامی بود.

حجت الاسلام صلواتی افزود: ما برای ایجاد زندگی آبرومند قیام کردیم ما برای رفع فقر فساد و تبعیض انقلاب کردیم ما برای زمینه سازی ظهور امام زمان(ع) قیام کردیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه اول گفت: این انقلاب یک رژیم ضد اسلام و دیکتاتور و مستبد را از بین برد و یک رژیم اسلامی و مردم سالار را بر سر کار آورد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در شروع خطبه های دوم نماز جمعه این هفته شهرستان گفت" مجددا خودم و همه ی شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش میکنم و افزود: ماه رجب بهترین فرصت برای کسب تقوای الهی است ارزش انسان در پیشگاه خداوند متعال به داشتن ملکه تقوا است.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: تلاش کنید در این دار فانی دنیا هم اهل تقوا باشید و هم اعضا و جوارحتان تقوا داشته باشد هم در خانواده تقوا باشد هم در جامعه تقوا حاکم باشد یعنی خدا محوری دین محوری نبی محوری امام محوری معاد محوری حاکم باشد این اساس پیام روز جمعه ست که خطیب جمعه وظیفه دارد در هر دو خطبه دعوت به تقوا کند.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: سوره مبارکه المائدة آیه ۲ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا تُحِلّوا شَعائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهرَ الحَرامَ وَلَا الهَديَ وَلَا القَلائِدَ وَلا آمّينَ البَيتَ الحَرامَ يَبتَغونَ فَضلًا مِن رَبِّهِم وَرِضوانًا ۚ وَإِذا حَلَلتُم فَاصطادوا ۚ وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ أَن صَدّوكُم عَنِ المَسجِدِ الحَرامِ أَن تَعتَدوا ۘ وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ ۖ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ﴿۲﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! شعائر و حدود الهی (و مراسم حج را محترم بشمرید! و مخالفت با آنها) را حلال ندانید! و نه ماه حرام را، و نه قربانیهای بی‌نشان و نشاندار را، و نه آنها را که به قصد خانه خدا برای به دست آوردن فضل پروردگار و خشنودی او می‌آیند! اما هنگامی که از احرام بیرون آمدید، صیدکردن برای شما مانعی ندارد. و خصومت با جمعیّتی که شما را از آمدن به مسجد الحرام (در سال حدیبیه) بازداشتند، نباید شما را وادار به تعدّی و تجاوز کند! و (همواره) در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است!.

وی اشاره کرد: سیاست راهبردی و مستمر جبهه استکبار از روز اول تا به امروز اسلام هراسی است غرب درک غلطی از آزادی دارد همراهی دولت سوئد و کشورهای غربی از فرانسه تا سوئد به ارزشها و قرآن این نشانه ی نژاد پرستی و ضدیت با اسلام است.درحالی که غرب به ارزش ها و اعتقاد مسلمانان به نام آزادی بیان توهین میکند اما زیر سوال بردن هولوکاست و ارزش های جوامع غربی در غرب جرم است.

شعار آزادی بیان می دهند اما تحمل دیدن تصویر سرداران مقاومت و پست های اسلامی گرایانه را ندارند این یعنی استبداد فرهنگی هدف غرب از این اقدامات انحراف افکار عمومی از بحران های داخل جوامع غربی است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: شعار آزادی بیان می دهند اما تحمل دیدن تصویر سرداران مقاومت و پست های اسلامی گرایانه را ندارند این یعنی استبداد فرهنگی هدف غرب از این اقدامات انحراف افکار عمومی از بحران های داخل جوامع غربی است.

وی گفت: آتش زدن قرآن زمينه ی بحران امنیتی و چالش های جهانی و توهین به میلیون ها مسلمان است
ما امت مسلمان اهانت به قرآن مجید کتاب رحمت حکمت و عدالت را محکوم میکنیم و از نهادهای بین المللی جهان اسلام دستگاه فرهنگی و دیپلماسی کشور میخواهیم پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اقدامات را در دنیا فراهم کند.

حجت الاسلام صلواتی خاطر نشان کرد؛ تمام سرمایه گذاری دشمن روی تحریف است دیروز جبهه یزید ها معاویه ها و نمرود ها اسلحه هایشان تحریف بود با همین اسلحه به مقابله با انبیا و اولیای الهی حق آمدند امروز هم وارث آنها جبهه استکبار با سلاح تحریف به مقابله با جمهوری اسلامی آمده است.

وی عنوان کرد: در مقابل این تحریف نائب امام زمان(ع) فرمودند جهاد تبیین یک فریضه ی قطعی فوری و عینی است هر کس می تواند باید اقدام کند امام حسین(ع) شهید راه تحریف است امام سجاد(ع) و حضرت زینب با جهاد تبیین نگذاشتند که کربلا در کربلا دفن شود
جهاد تبیین تلاش میخواهد جهاد تبیین اقدام و حرکت میخواهد.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: حضرت زهرا(س) راهبردش تبلیغ چهره به چهره بود امروز هر کسی دل داده ی به ارزش های انقلاب نظام و شهدا است باید با انتخاب همین راهبرد به یاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بیاید جهاد فکری آگاه سازی و جهاد بیان رسالت همه ی ما است نهادهای فرهنگی باید اولویت شان جهاد تبیین باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش باید اولویتش جهاد تبیین باشد ابزار جهاد تبیین زبان قلم و فضای مجازی است.

روابط اقتصادی ایران با روسیه گام به گام در مسیر اتحاد است

حجت الاسلام صلواتی اشاره کرد:جنگ روسیه و اوکراین تنش خود ساخته ی غرب برای اوکراین بود
آمریکا اروپا را فریب داد روسیه را وارد جنگ کرد تا آن را ضعیف کند
هدف آمریکا از جنگ روسیه و اوکراین به زانو درآوردن روسیه و تثبیت وابستگی اروپا به آمریکا و جهت دیگر هشدار به چین در صورت الحاق تایوان است آمریکا میخواهد با ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین روسیه را در این باتلاق گرفتار کند و کمک های مالی اروپا و ارسال تسلیحات جنگی اروپا به اوکراین یک بحران اقتصادی برای اروپا بوجود می آورد.

وی افزود" انرژی خود را جایگزین انرژی روسیه کرد و با قیمت گزافتری انرژی خود را به اروپا می فروشد خطر بزرگ برای اروپا جنگ هسته ای است از دل جنگ روسیه و اوکراین افول قدرت آمریکا بوجود می آید.

امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: روابط اقتصادی ایران با روسیه گام به گام در مسیر اتحاد است آمریکا میخواهد با ابزار تحریم ایران و روسیه را تضعیف کند این فشارها ایران و روسیه را به سمت همگرایی و اتحاد استراتژیست سوق داده است.یک هئیت تجاری از روسیه به ریاست دستیار ارشد ویژه رئیس جمهور به تهران آمده است هدف از این سفر تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری است.

حجت الاسلام صلواتی گفت" تهران و روسیه راهبرد نگاه به شرق را در راس برنامه ها و سیاست های خارجی خودشان قرار دادند آمریکا با تحریم هایش میخواست ما را به انزوا ببرد اما جایگزین کشورهای غربی برای ما منطقه شرق است و با ایجاد راه های حمل و نقل آبی و ریلی و ایجاد بانک مشترک برای تعاملات ارزی شاهد رونق و شکوفایی تجاری خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: چهارشنبه ۱۲ بهمن برابر با ۱۰ رجب ولادت با سعادت حضرت امام محمد تقی(ع) است این ولادت با سعادت را به همه ی شما عزیزان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

وی گفت: زندگی کوتاه امام جواد جهاد با کفر و طاغوت بود امام جواد(ع) از هوشیاری مردم برای مقابله با قدرت های منافق و ریا کار استفاده کرد دشمن به دنبال تغییر باورها و ایمان است و ابزار دشمن شبهه علمی و شهوت است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: اراده ی خدا نصرت و پیروزی جبهه حق است دهه فجر از ایام الله ها است ایام الله ها تاریخ ساز هستند دشمن میخواهد ما ایام الله ها را فراموش کنیم یوم الله ها روز بیرون آمدن دست خدا به یاری ملت ایران است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: راهبرد دشمن کتمان و فراموشی ایام الله ها است خداوند می فرماید یوم الله ها را به مردم یاد آوری کنید.

صندوق سرمایه گذاری و توصیه امام جمعه

وی اشاره کرد: بنا نبود بعد از دو خطبه مجددا به مسئله صندوق سرمایه گذاری ورود کنم اما به جهتی مطلبی را به محضر شما خوبان عرض میکنم.

حجت الاسلام صلواتی گفت: مردم شریف به عنوان یک طلبه ی ناچیز باخود عهد بستم این تریبون در جهت حمایت از مردم باشد این تریبون تریبون انقلاب باشد خدمات این نظام را بیان کند با خودم عهد بستم یک حلقه ای باشم بین مردم و مسئولان.

وی افزود: آنچیزی که در رابطه با این صندوق از مسئولان استانی پیگیری کردم فرمودند که حجم کار سنگین است.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد" ۱۶ هزار نفر عضو این صندوق سرمایه گذاری هستند سود پرداختی در سیستم ها ثبت نشده است در یک دفتر است.

وی ادامه داد" هیئت های کارشناسی شبانه روز در حال کار هستند حسابرسی زمانبر است.

حجت الاسلام صلواتی گفت: دفتر، سیستم بانکی، حساب بانکی ، قراردادها ، مبلغ دقیق پرداختی به مردم ، مبلغ دقیق سود چنین شرایطی زمانبر است.

وی ادامه داد" مردم فهیم و عزیز شهرستان عزیزان اعضای صندوق سرمایه گذاری از جمع خودتان نمایندگانی انتخاب کنید و از طریق نمایندگانتان پیگیر حق و حقوقتان باشید.

امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان خطبه های دوم گفت" من به عنوان یک طلبه در کنار شما خواهم بود.

 

خبرنگار:سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
0
در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو  توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند.

فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: