« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
در راستای پیگیری مشکلات جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی انجام شد:
وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از بخش کشاورزی و رفع مشکلات پیرامون این نهاد در شهرستان بهمئی قول مساعد دادند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،فرماندار شهرستان بهمئی به منظور پیگیری برخی از مشکلات شهرستان بوِیژه در حوزه جهاد کشاورزی در محل دفتر وزیر جهاد کشاورزی حضور یافت و به بررسی و پیگیری مشکلات جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی و در خواست تامین ابزار آلات و تجهیزات پرداخت.

دیدار فرماندار بهمئی و نماینده مجلس با وزیر جهاد کشاورزی

علی محمدی در این جلسه مشترک که وزیر جهاد کشاورزی ، فرماندار بهمئی و نماینده مجلس در آن حضور داشتند آخرین وضعیت جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی را ارائه کرد .

دستور ویژه جهت احداث سدهای نیمه کاره از جمله سد سیاهشیر و تکمیل سد ایلی آباد ، راه اندازی شهرک گلخانه ای جدید در شهرستان بهمئی ، رفع مشکلات حوزه جهاد کشاورزی شهرستان و پیگیری امورات پیرامون ، درخواست برای تامین لودر، ابزار آلات و تجهیزات کشاورزی و توجه ویژه به کشاورزان و محصولات منطقه از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که در دفتر وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

دیدار فرماندار بهمئی و نماینده مجلس با وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به خدمات مختلف این نهاد در مناطق مختلف کشور گفت : به منظور توسعه و رونق این بخش در شهرستان بهمئی ، از هرگونه همکاری و کمک در اجرای برنامه‌های گوناگون و اجرای طرح های مهم دریع نخواهد کرد.

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله شهرستان بهمئی پرداخت و از وزیر جهاد کشاورزی خواست تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این دیار و بویژه کشاورزیان و حوزه جهاد کشاورزی به کار گیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی مشکلات این شهرستان با وزیر جهاد کشاورزی گفت و گو کرد گفت: نبود و یا کمبود زیر ساخت‌های اصلی از جمله مشکلات اساسی این شهرستان است و انتظار می رود در این حوزه ها گام‌های موثری برای رفع مشکلات مردم بردارد.

فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، شهرستان بهمئی دارای قابلیت های اقتصادی مختلفی است با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و قابلیتهای شهرستان بهمئی گفت: براساس برنامه آمایش سرزمین در حوزه‌های مختلف صنایع وابسته به نفت و گاز، وجود صنایع معدنی، صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی از جمله قابلیت های سرمایه گذاری در این شهرستان است.

علی محمدی با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان بیان کرد: وجود ۱۴۷ هزار هکتار جنگل و مرتع، ۲۲۰ دهنه چشمه، ۶۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق، ۲۰ چاه عمیق و هفت رشته قنات و تعداد پنج رودخانه دائمی با دبی ۸۵۰ لیتر برثانیه و شرایط خوب آب و هوایی این شهرستان را به قطبی برای کشاورزی تبدیل کرده است.

دیدار فرماندار بهمئی و نماینده مجلس با وزیر جهاد کشاورزی

وی پرورش ۳۰۰ هزار راس دام سبک و کاشت گیاهان دارویی از دیگر قابلیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان بیان کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ هکتار زراعت آبی و ۱۲ هزار هکتار باغ در دو اقلیم مرکزی و پشت کوه شهرستان بهمئی اجرا شده است.

فرماندار شهرستان بهمئی ایجاد شهرک گلخانه ای به مساحت ۱۹ هکتار با تزریق ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتباراز محل کمک‌های فنی و اعتباری را از دیگر قابلیت‌های کشاورزی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰ گلخانه با تولید بیش از ۲ هزار تن محصول و زمینه اشتغال بیش از ۱۹۰ نفر در این شهرک راه اندازی شده و امسال از محل اعتبارات جهش تولید هشت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ، وجود معادن آهک، گچ و سلستین و شهرک صنعتی با وسعت ۱۵۰ هکتار از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان بهمئی است افزود: صنایع وابسته به معادن مانند فراوری آهک، سلستین و گچ مناسب فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است.

ایشان ادامه داد: با اشاره با ظرفیت‌های شهرستان بهمئی در حوزه نفت اضافه کرد: با توجه به وجود چاه‌های نفت در بهمئی و نزدیکی این شهرستان به فاز دوم پالایشگاه بید بلند امکان ایجاد صنایع وابسته به نفت، شامل پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع پایین دست و امکان تامین خوراک آن، دارای ظرفیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش است.

فرماندار بهمئی به طرح‌های اجرا شده در شهرستان بهمئی هم اشاره و بیان کرد: مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد در قالب طرح‌های جهش تولید برای ۴۰۰ هکتار در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که با بهره برداری از این سد برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهمئی : ایجاد بوم گردی و اکوکمپ‌های عشایری برای احیا، آداب و رسوم منطقه، وجود هنرمندان بنام در دست بافت‌های سنتی و محلی مانند گلیم، جاجیم و چرم بافی را از دیگر این ظرفیت‌ها است.

مسلم مختاری خبرنگار و نماینده صداوسیما

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: