« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
سرویس شعر و ادب پایگاه خبری آوای رودکوف؛
کتاب «دشمنی بنیادین آمریکا با ایران» نوشته بهروز خشت زر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛کتاب «دشمنی بنیادین آمریکا با ایران» نوشته بهروز خشت زر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.

این کتاب به علل و ریشه های دشمنی آمریکا با ایران و بیان مصادیق و مواردی از آن می پردازد.

کتاب «دشمنی بنیادین آمریکا با ایران» منتشر شد

کتاب «دشمنی بنیادین آمریکا با ایران» در ۱۴۳ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» در سال ۱۴۰۱ به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب در نُه فصل تنظیم شده است:

فصل اول: نگاهی به روابط ایران و آمریکا،
فصل دوم: لایه های تقابل ایران و آمریکا،
فصل سوم: ریشه های منازعه ی ایران و آمریکا،
فصل چهارم: دلایل و عوامل دشمنی آمریکا با ایران،
فصل پنجم: علل تداوم تعارض و مخاصمه ایران با آمریکا،
فصل ششم: تقابل های ایران و آمریکا،
فصل هفتم: دشمن تراشی آمریکا برای انقلاب اسلامی ایران،
فصل هشتم: دشمنی بنیادین و دیرینه آمریکا با ایران،
فصل نهم: مصادیق و مواردی از تقابل و دشمنی عملی آمریکا با ایران

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

تاریخ معاصر کشور ایران سندی گویا بر توطئه ها، اقدامات خصمانه و دخالت های آمریکا می باشد، که نگاهی گذرا به فهرست آن کافی است تا خوی استکباری این کشور را به نمایش گذاشته و نقاب فریب از چهره آن کنار زند و این کشور را صرف نظر از جنایات در سایر کشورها به عنوان کانون و محور شرارت در جهان معرفی نماید.
هرچند پرداختن به جزئیات طومار بلند توطئه ها و شرارت های آمریکا علیه کشور ایران مثنوی هفتاد من خواهد شد، اما نیم نگاهی به مهم ترین این اقدامات خصمانه، گویای بسیاری از واقعیت ها و بیانگر فهرست بلندی از توطئه ها و دخالت های آمریکا در کشور ایران است.

فهرستی که از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گرفته تا تحمیل قانون استعماری کاپیتولاسیون و حمایت و تحکیم پایه های حکومت استبدادی شاه تا حمله نظامی به طبس، کودتای نقاب و تحریک و حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی، فشارهای اقتصادی و اقدامات تحریمی، حمایت، سازمان دهی و هدایت مخالفان نظام، فضاسازی سیاسی و تبلیغاتی و جنگ روانی، مقابله با دست یابی جمهوری اسلامی به فناوری هسته ای، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم و…. و در نهایت آخرین جنایت آمریکا که به ترور و به شهادت رساندن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منجر شد؛ را در برمی گیرد.

این حجم از کینه توزی و دشمنی ریشه در ماهیت سلطه جویانه آمریکا و موقعیت راهبردی و منابع سرشار کشورمان داشته که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت اسلامی، عدالت خواهانه، استقلال طلبانه، سلطه ستیزانه و حمایتگرانه از مظلومان، جنبه های بسیار عمیق تری پیدا کرد.

دشمنی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی ایران را باید در ماهیت نظام استکباری و در رأس آن آمریکا و ماهیت و هویت نظام جمهوری اسلامی جست وجو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: