« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
دو سال و نیم اسیر بودم در عملیات پد خندق بعد از 48 ساعت مقاومت اسیر شدیم و آن موقع بنده بسیجی بودم وقتی وارد بغداد شدیم متوجه شدیم که باید از میان صفوف طولانی سربازان عراقی که به تونل مرگ معروف شده بود بگذریم

 پایگاه تحلیلی خبری آوای دنا تصمیم گرفت  تا در مصاحبه‌ای با فرماندار شهرستان لنده  به طرح مهمترین مشکلات شهرستان بپردازد. آقای مرادی  نیز از درخواست مصاحبه استقبال کردند و نهایتا این گفت‌وگو روز یکشنبه  15 تیرماه  در دفتر فرماندار لنده انجام شد.

در این مصاحبه به موضوعات مختلفی از جمله اعتبارات لنده ،اقدامات فرهنگی ،استقرار ادارات ،اشتغال و امنیت پرداختیم.                          
آوای دنا :خیلی ممنون که دعوت ما رو پذیرفتید. لطف بفرمایید بگید که در این مدت  شهرستان لنده را چطور شناختید.
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی و همکارانتان و تبریک ماه پر فیض و برکت رمضان.شهرستان لنده از قدیمی ترین مناطق سکونتگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از دویست سال سابقه که اولین شناسنامه استان در سال 1310 همراه با شهرستان بهبهان به نام اقای محمد حسین ضرغامی در تاریخ  29 آبان ماه سال 1310 صادر گردیده و اولین هنگ ژاندارمری ،اولین مدرسه ،و اولین حسینیه ،اولین بخش ثلاث ،این شهرستان را بعنوان شهرستان اولین ها در استان به ثبت رساند.
با توجه به اینکه قبلا هم ارتباطات زیادی با مردم این شهرستان داشته ام و در سال 74 هم در بخشداری وقت مشغول خدمت بودم و زمانی که بعنوان کارشناس شهر و روستا در فرمانداری کهگیلویه خدمت می کردم به لحاظ پیگیری مشکلات مردم اکثر نقاط روستایی و محروم شهرستان رفته بودم  و به لحاظ جغرافیایی همه مناطق شهرستان را بخوبی می شناسم و اکثر مناطق روستایی را حداقل یک بار از نزدیک مشاهده کردم .

این شهرستان دارای پتانسیل های زیادی است سرشار از معادن و ذخایر زیر زمینی و در زمینه کشاورزی و دامپروری بسیار مستعد است.
آوای دنا:به نظر شما و در برنامه شما مهم ترین محور توسعه شهرستان چیست؟
مهمترین محور توسعه دسترسی به راههای آزاد و اصلی است که این شهرستان تا کنون محروم می باشد.

آوای دنا:میزان اعتبارات لنده  در سال 93؟
کل اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان 48 میلیارد و 330میلیون ریال معادل چهار میلیارد و هشتصدو سی و سه میلیون تومان می باشد که بین 168 پروژه عمرانی توزیع گردیده است.
آوای دنا:در بحث رشد شاخص های فرهنگی شهرستان چه اقداماتی صورت گرفته است؟
در راستای شاخص های فرهنگی و تحقق بخشیدن به شعار سال ،برنامه های فرهنگی مختلفی از قبیل برگزاری جلسات حقوق شهروندی،ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ،برگزاری یادواره شهدا ی شهرستان ،برگزاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و جشن های متنوع زیادی برنامه ریزی شده و در سطح شهرستان به اجرا در آمده است.

آوای دنا:نکته ای که فضای سیاسی اجتماعی لنده را آزار میده، بحث تعداد زیاد اداراتی است که هنوز مستقر نشدند . کی شهرستان از این وضعیت خلاص میشه؟
در رابطه با استقرار ادارات ،با توجه به اینکه زیرساختهای لازم جهت استقرار ادارات قبل از شهرستانی در مرکز شهرستان ایجاد نشده بود مشکلات زیادی به لحاظ فیزیکی وجود دارد که همین عامل باعث شده که تعدادی از دستگاهها تا کنون نتوانند مستقر شوند اما با رایزنیهایی که شده 23 اداره از مجمه ادارات لنده مستقر شده و 12 اداره بصورت نمایندگی فعالیت می کنند.
آوای دنا:نظر شما در مورد رفع بیکاری و اشتغال زایی بیشتر معطوف به اجرای برنامه ها و دستورالعمل های کشوریه یا خودتون هم برنامه ای جداگانه خواهید داشت؟
ما دستگاه اجرایی هستیم و تابع قوانین و مقررات کشور اما در زمینه  مشاغل ازاد همکاری همه جانبه ای با متقاضیان خواهیم داشت در زمینه سرمایه گذاری در شهرستان هم برنامه هایی داریم که اگر اجرایی شوند کمک زیادی در زمینه اشتغال خواهد شد.


آوای دنا:مردم لنده  درباره نا امنی های بوجود آمده در سطح شهرستان  و نحوه رسیدگی به پروندهای قضایی انتقادات زیادی دارند. که این مهم تا کنون چند بار از طریق امام جمعه شهر در خطبه های نماز جمعه تذکر داده شده است شما چه نظری دارید و راهکار شما در این خصوص چیست؟
شهرستان ما خوشبختانه یکی از شهرستانهای امن این کشور و استان است اگر چه امنیت امری نسبی است اما امنیت در شهرستان ما بالای 70 در صد است و گاها اتفاقاتی که رخ می دهد خرده جرایمی است که تا کنون بخوبی با آنها برخورد شده و تا کنون هیچ جرمی از دید دستگاههای امنیتی پنهان نماند و با مجرمین برخورد قانونی شده ! تنها مشکل قووه قضائیه کمبود قاضی و نیروی کار است که آن هم انشاء ا... حل خواهد شد
آوای دنا:آخرین سوال شما از آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستید اگر ممکن است بفرمایید چند سال اسیر بودید و در موقع اسارات بسیجی بودید یا سرباز و اگر خاطره کوتاهی دارید بفرمایید؟
دو سال و نیم اسیر بودم در عملیات پد خندق بعد از 48 ساعت مقاومت اسیر شدیم و آن موقع بنده بسیجی بودم وقتی وارد بغداد شدیم متوجه شدیم گه باید از میان صفوف طولانی سربازان عراقی که به تونل مرگ معروف شده بود بگذریم یکی از بچه های بسیجی هنگام عبور از تونل مرگ سر کابل به چشمش خورد و یک رشته از سیم کابل برق وارد چشمش شده  و داخل چشمش شکست بنده خدا هرچه زجر کشیده سیم برق را از چشمش بیرون نیاوردند تا کاملا چشمش باطل شده و در نهایت بعد از دوماه از گذشت روزهای اسارت آن رشته سیم را از چشم باطل شده اش بیرون آوردند.
آوای دنا: جناب اقای مرادی سپاسگزاریم که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید.
من هم از شما و همکارانتان تشکر می کنم.
مصاحبه کننده:فتاح بدری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: