« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
 رييس پليس سايبري کشور ضمن تبريک روز خبرنگار ، از افراد صاحب قلم به عنوان طلايه داران جبهه آگاهي و افسران جنگ نرم پليس ياد کرد و گفت : خبرنگاران يکي از بازوهاي پر توان پليس در افزايش امنيت رواني شهروندان جامعه هستند

 

به گزارش آوای دنا ، سردار "هاديانفر" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ضمن تبريک روز خبرنگار با اشاره به رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره )و مقام معظم رهبري درباره رسالت رسانه ها و رعايت اخلاق رسانه اي از سوي افراد صاحب قلم، اظهارداشت: خبرنگاران طلايه داران جبهه آگاهي، چشم بينا و زبان گوياي مردم هستند.
وي با بيان اينکه پليس براي افزايش امنيت رواني شهروندان نيازمند حضور خبرنگاران به عنوان يکي از بازوهاي پر توان خود است، گفت: تا زماني که اطلاع رساني شفاف و همراستا با موضوع تامين امنيت جامعه در دستور کار رسانه ها قرار داشته باشد مي توان توقع داشت پليس راحت تر به اهداف از پيش تعريف شده خود دست مي يابد.
سردار هاديانفر بيان داشت: اين موضوع بر کسي پوشيده نيست که تامين و ايجاد امنيت مستلزم بهره گيري از تمامي ابزارهاي موجود درجامعه است که يکي از مهمترين اين ابزارها رسانه و به ويژه خبرنگاران متعهد است؛ خبرنگاراني که تامين امنيت براي مردم و ايجاد مفاهيم آرامش رواني در جامعه را در دستور کار خود قرار مي دهند و از اين طريق به عنوان يکي ازمهمترين بازوهاي تاثير گذار اجتماعي شناخته مي شوند.
وي ادامه داد: از آنجايي که هر روز جرايم و مخلان امنيت عمومي ابعاد جديدي از جرم را به نمايش مي گذارند و از آن رونمايي مي کنند، هم اکنون حجم بسياري از جرايم به سمت فضاي مجازي هدايت شده است؛ فضايي که هنوز بسياري از مردم با آن آشنايي چنداني ندارند و مجرمان نيز از اين موضوع کمال استفاده را برده و اقدام به کلاهبرداري، هتک حرمت و سازمان دهي ساير جرايم مي کنند.
رييس پليس سايبري کشور تصريح کرد:فرهنگسازي سايبري توسط رسانه ها براي اينکه مردم خود پليس خود باشند و بتوانند مجرمان اين فضا را در رسيدن به اهداف شومشان ناکام کنند ؛ بسيار حايز اهميت است .
اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان کرد: براي اينکه بتوانيم در کنترل جرايم در حوزه سايبر به خوبي به ايفاي نقش بپردازيم يقينا نيازمند همراهي و همکاري رسانه ها و خبرنگاران هستيم تا با استفاده از پتانسيل موجود در رسانه ها، مردم را با تهديدات و مخاطرات فضاي مجازي آشنا کنيم.
هاديانفر با اشاره به اينکه تاکنون خبرنگاران رسانه هاي مختلف توانسته اند نقش خود را به عنوان بازوي پليس در افزايش امنيت رواني شهروندان به خوبي ايفا نمايند؛ اظهار داشت: با توجه به نوظهور بودن تهديدات مجازي، از رسانه ها اين توقع را داريم که بيش از پيش با پليس فتا همراهي داشته باشند تا از طريق آگاهي بخشي درصد پرونده هاي تشکيل شده در دادسراها کاهش يابد.  
اين مقام مسوول تصريح کرد: بخش ارتباط با رسانه ها در هر سازماني از بخش هاي مهم و ضروري است در واقع سازمان هايي موفق هستند که تعامل دوسويه اي با رسانه ها داشته باشند زيرا رسانه‌ها، نمايندگان افکار عمومي هستند و به عنوان پل ارتباطي بين سازمان و مردم عمل کنند.
وي خاطرنشان کرد: بي شك اطلاع رساني و ارتقاء سطح آگاهي هاي عمومي شهروندان مي تواند در پيشگيري از وقوع جرم و كاهش آسبيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي بسيار موثر باشد.
رييس پليس فتا ناجا ادامه داد: افراد صاحب قلم مي توانند با تقويت فرهنگسازي اسلامي و ديني جلوي نقشه هاي شوم دشمنان اين مرز و بوم را بگيرند و باعث ايجاد پليس جامعه محوردر جامعه شوند.
هاديانفر با بيان اينکه اهالي رسانه، مردان و زناني هستند که بسترساز ايجاد آينده اي روشن براي جامعه اند، به اصحاب رسانه توصيه کرد:جايگاهي را که در آن قرار دارند بيش از پيش پاس بدارند و با رعايت اخلاق رسانه اي تمام هم و غم خود را صرف رفع مشکلي از مشکلات مردم قرار دهند زيرا چنين رويه اي مي تواند در ايجاد امنيت نقشي به سزا داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: