« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
يكي از موثرترين عوامل تخريب پلها ابشستگي موضعي اطراف پايه پل مي باشد. همه ساله پلهاي زيادي در سراسر جهان به دليل در نظر نگرفتن نقش عوامل هيدروليكي تخريب مي شوند

آوای دنا:پل ها از جمله مهمترين سازه هاي رودخانه اي هستند يكي از موثرترين عوامل تخريب پلها ابشستگي موضعي اطراف پايه پل مي باشد همه ساله پلهاي زيادي در سراسر جهان به دليل در نظر نگرفتن نقش عوامل هيدروليكي تخريب مي شوند براين اساس يك طراحي مطمئن تخمين دقيق عمق ابشستگي در اطراف پايه هاي پل ضروري به نظر مي رسد.
در سال ۱۳۶۵ به دلیل سیل و طغیان رودخانه مارون، پل ارتباطی شهر لنده به سمت شهرهای سوق و دهدشت(مرکز شهرستان کهگیلویه)که بین بهشت آباد و روستای ایدنک وبر روی رودخانه مارون واقع بود، به همراه بسیاری ازخانه‌های روستایی تخریب شد
بعد از تخریب پل ،مردم جهت تردد با مشکلات عدیده ای موجه شدند تا اینکه مجددا پل دیگری احداث و به بهره برداری رسید.                                                                                   

اخیرا در کنار این پل سدی به منظور پمپاژ اب رودخانه به بخش سوق ایجاد شده که نگرانی مردم از  ترس تخریب مجدد  پل و خطر ابشستگی موضعی اطراف پایه های پل  را افزایش داده و همین امر باعث شد تا جمعی از مردم با حضور در دفتر فرماندار لنده و همچنین دفتر رئیس دادگاه شهرستان مراتب نارضایتی و ترس و خوف خود را از تخریب مجدد این پل ارتباطی بیان نمایند .


بر همین اساس هیاتی مرکب از فرماندار شهرستان ،رئیس دادگاه و اعضای شورای شهر و همچنین نماینده حقوقی اداره راه و مسکن و شهرسازی لنده با حضور در محل احداث این سد و در کنار پل فوق با مسولان اجرایی این سد به گفتگو پرداخته و خطرات احتمالی را گوشزد و مقرر شد ظرف یک هفته وضعیت ایمنی پل و شرایط ادامه کار مورد بحث و بررسی قرار گرفته  و نتیجه به رئیس محترم دادگاه جهت بررسی حقوقی قضیه ارسال گردد.

قاضی بازیار رئیس دادگاه شهرستان لنده در این خصوص گفت :باید منافع شهرستان لنده در نظر گرفته شود و فاصله قانونی سد با پل رعایت و همچنین موازین قانونی در هنگام احداث سد رعایت گردد.

مرادی فرماندار لنده نیز در همین خصوص تاکید نمود:خطر جدی است و ضروری است تا قبل از هر گونه اتفاق ناگواری موضوع بررسی و زمینه پیشگیری قبل از وقوع هر حادثه ای ایجاد گردد .

طبق بررسی های بعمل آمده و اظهار نظر مردم و مسولان شهرستانی در صورتی که آب این رودخانه پخش نگردد و وضعیت به همین سبک ادامه پیدا کند خطر تخریب پل دور از انتظار نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: