« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
دقت کنیم که از ثبات عقیده و باور دینی برخوردار شویم تا در دست اندازها و گرد و غبارها ره گم نکنیم و با اشاره ای و پستی و پولی و عنوانی و تعریفی از جاده حق و حقیقت خارج نشویم...

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com :
حاج یدالله مرادی :عید قربان تجلی عمق معرفت دینی و نمایش اخلاص و صداقت و دریافت مدال بندگی بر همه ی معتقدان به یگانه پروردگار و خالق هستی فرخنده باد. به احترام این عید درسی تاریخی سیاسی از وضع موجود بگیریم.:

زیبایی معرفت دینی در ابتدای انقلاب اسلامی روزی که جریانات نفاق موج ترور فیزیکی و شخصیتی یاران و وفاداران امام (ره) و انقلاب را شروع کردند شهید بهشتی با شهامت و شجاعت فرمودند : " ما راست قامتان تاریخ هستیم " این عبارت مقام معظم رهبری را در جریان هیجانهای فتنه 88 که فرمودند : "بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت " ،بتوان تداوم همان ایده شهید بهشتی دانست که هنوز یاران راستین امام (ره) راست قامت از تمام انقلاب در برابر تمام ابعاد فتنه هم مقاومت و هم افشا خطوط می نمایند و هم جامعه را براساس تعمیق معرفت دینی آگاهی می بخشند تا بصیرت یابند و راست قامت باقی بمانند چرا که ، زمانی راست قامتی ایجاد می شود که دین و باور دینی و باورمندی به ذات باری تعالی در عمق وجود و فکر و اندیشه رسوخ کرده باشد به این داستان دقت فرمایید :

در جریان ساخت نیروگاه بوشهر یک مهندس روسی تعدادی کارگر ایرانی را استخدام کرد . کارگرها موقع اذان ، نماز خود را اول وقت میخواندند . یک روز آقای مهندس روسی اخطار داد که اگر من بعد موقع کار نماز خوانده شود ، آخر ماه از حقوق افراد کسر ساعت می نماید ، از فردای آن روز عده ای از ترس اینکه حقوقشان کم شود ، نماز خواندن را به بعد از پایان زمان کار انتقال دادند و بعضی دیگر همچنان اول وقت ..... آخر ماه شد مهندس به اونائیکه نماز اول وقت را ترک نکرده بودند بیشتر از حقوق عادی توجه کرد بقیه اعتراض نمودند مبنی بر اینکه چرا به آنهاییکه محل کار را اول وقت برای نماز ترک کرده اند حقوق بیشتر داده اند ؟ آقا مهندس گفت : اهمیت دادن این افراد به نماز و چشم پوشی از تهدید در کسر حقوق نشان داد که ایمانشان بیشتر است و اینگونه افراد هیچوقت در کار خیانت نمی کنند ، همانطور که به نمازشان خیانت نکردند.

آری باید پذیرفت از زبان یک روسی که کسانیکه به خدا خیانت نکنند به خلق خدا هم خیانت نمی کنند چرا که از معرفت دینی و عمق باورمندی برخوردارند ، نه با بادی و نسیمی میلرزند و نه با زلزله ای از اعتقاد دینی رویگردان میشوند ، و نه با شوق و ذوق خود را گم میکنند.

سوال : چرا افراد هم در جریانات مذهبی و هم سیاسی دچار نوسانات و جزر و مد میشوند ؟ پاسخ را از زبان رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب اسلامی بشنویم که فرموده اند :

"ضرورت تعمیق مبانی معرفت دینی خیلی مهم است . یک وقت یک کسی همینطور از روی احساسات ممکن است شرکت کند ، در اعتکاف هم شرکت کند ، در مجلس عزای حسینی هم شرکت کند ، در فلان تظاهرات دینی هم شرکت کند ، اما این معرفت در عمق جان او وجود نداشته باشد ، لذا سر یک پیچی ، سر یک دست اندازی ، یهو از جا در می رود ، توی همین مجموعه های انقلاب ، اوایل انقلاب کسانی بودند که از ماها که ریش داشتیم و عمامه داشتیم ، به نظر می رسید که اینها متدین تر و مقیدتر و پایبندتر و نسبت به دین متعصب ترند ، بعد یک وقت ، یک دست اندازی پیش آمد ، یهو دیدیم تایرش در رفت ! پیداست که چفت و بست محکمی نداشته ."

پس عزیزان دقت کنیم که از ثبات عقیده و باور دینی برخوردار شویم تا در دست اندازها و گرد و غبارها ره گم نکنیم و با اشاره ای و پستی و پولی و عنوانی و تعریفی از جاده حق و حقیقت خارج نشویم برای دست یافتن به این مهم به تعبیر رهبرمان باید: "تعمیق معرفت دینی خیلی مهم است انس با معارف اسلامی خیلی مهم است " زیباییهای معرفت دینی و پایداری در دفاع از اصول و مبانی عقیدتی انقلاب و امام (ره) با هیچ شعاری و وعده ای نباید تزلزل یابد. از امام صادق (ع) پرسیده شد چرا دوستان شما زود عقیده و مذهب خودشان را لو میدهند ؟ حضرت فرمود: "به خاطر شدت محبتشان است ، نمی توانند تحمل کنند ، باید بگویند."

عظمت و زیبایی عید قربان در ثبات قدمی و اطمینان قلبی حضرت ابراهیم (ع) و پذیرش بدون چون و چرا توسط فرزندش حضرت اسماعیل(ع) بود و این معنای همان ولایتمداری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: