« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
ثبت کارآموزان عمدتاً تمام شده بود اما به درخواست کارآموزان این مهلت تمدید شده است و امیدواریم تا آخر وقت روز جمعه این هفته مهلت ثبت نام تمدید شود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا (اسکودا) گفت: آزمون ورودی کانون های وکلا ، هفتم آذر امسال برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ آقای بهمن کشاورز در نشست خبری افزود: در آزمون امسال حدود دو هزار نفر کارآموز وکالت جذب کانونهای وکلا خواهند شد .
وی گفت: در مجموع هزار نفر برای کانون وکلای مرکز، 120 نفر برای آذربایجان شرقی ، 136 نفر برای استان فارس ، کهگیلویه و بویراحمد ، 130 نفر برای اصفهان ، 56 نفر برای آذربایجان غربی ، 72 نفر برای مازندران ، 120 نفر برای خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی ، 50 نفر برای گیلان ، 75 نفر برای قزوین ، 150 نفر برای خوزستان ، 25 نفر برای کرمانشاه و ایلام ، 35 نفر برای همدان ، 20 نفر برای قم ، 30 نفر کردستان ، 45 نفر برای گلستان ، 50 نفر اردبیل ، 25 نفر استان مرکزی (اراک) ، 45 نفر برای بوشهر ، 30 نفر برای زنجان ، 40 نفر لرستان ،‌ 176 نفر برای کرمان ، 100 نفر برای البرز (کرج) و 40 نفر نیز برای چهارمحال و بختیاری جذب خواهد شد.
کشاورز گفت: این تعداد کارآموز را کمیسیون تبصره ماده 1 کانون اخذ پروانه مشخص کرد و ما هیچ دخالتی در تعیین آن نداریم.
وی افزود: اکنون در بسیاری از کانونها تعداد پیش بینی شده برای جذب کارآموز بیش از تعداد مورد نیاز است اما چون کمیسیون تصویب کرده ما موظف به برگزاری این آزمون و جذب این تعداد هستیم.
کشاورز گفت: هم اکنون برخی از وکلای تازه کار و کسانی که تازه پروانه وکالت گرفته اند در تأمین هزینه های دفتر و زندگی خود دچار مشکلند.
رئیس اسکودا در ادامه گفت: ثبت کارآموزان عمدتاً تمام شده بود اما به درخواست کارآموزان این مهلت تمدید شده است و امیدواریم تا آخر وقت روز جمعه این هفته مهلت ثبت نام تمدید شود.
وی افزود: سؤالات کارآموزان از متن قانون و آرای وحدت رویه قضایی هیئت عمومی دیوان عالی کشور است، جواب غلط نیز نمره منفی دارد و معدل گیری نیز بر مبنای تراز نمره خواهد بود.
کشاورز گفت: امیدواریم ظرف یک ماه بعد از برگزاری آزمون نتایج را از طریق سایت سنجش اعلام کنیم.
وی درباره تعداد ثبت نامی ها گفت: طبق قراردادی که با سازمان سنجش داریم نمی توانند تعداد ثبت نامی ها را تا زمانی که درگاه ثبت نام بسته نشده اعلام کنند.
وی در باره محل برگزاری آزمون نیز افزود: تعیین محل برگزاری آزمون بر عهده کانونهای وکلای هر استان است که اکنون کانونهای وکلا مشغول مذاکره با دانشگاهها و مراکز علمی هستند و زمانی که کارت ورود به جلسه به کارآموزان صادر شود محل آزمون با قید شماره صندلی منعکس می شود.
رئیس اتحادیه کانون وکلا در ادامه درباره برگزاری بیست و سومین همایش اسکودا نیز گفت: این همایش از 29 مهر تا دوم آبان در کرمان برگزار می شود و دستور کار این همایش نیز بررسی لایحه قانون جامع وکالت ، اصلاح اساسنامه اسکودا و بررسی تراز مالیاتی اسکوداست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: