« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کهیگلویه وبویراحمد از اعزام هیاتی ازتولید کنندگان و فعالان اقتصادی با محوریت اتاق بازرگانی استان برای رصد بازهارای داخلی کشور روسیه به این کشور تا آینده ای نزدیک خبر داد

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

 علی حسن نوروزی روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه وبویراحمد افزود: با توجه به تحمیل فشارها و تحریم های اقتصادی غرب و آمریکا علیه روسیه زمینه ارتباط و تعامل بازرگانی و توسعه فعالیت های اقتصادی با این کشور بیش از گذشته فراهم شده است.

وی بیان کرد: دولت نیز در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام داده و برای ارتباط بازرگانی و اقتصادی با این کشور نیز تاکید ویژه ای دارد.

نوروزی اظهار کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود استعدادها و ظرفیت های مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی و ارگانیک و حتی برخی محصولات صنعتی شرایط لازم برای سرمایه گذاری و تقویت صادرات به کشور روسیه را خواهد داشت.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد برخی مشکلات و موانع پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی در این استان را یاداور شد و افزود: یکی از مهمترین موانع موجود در این راستا نداشتن برنامه و هدف گذاری مدون است.

وی ابراز داشت: نبود شبکه حمل و نقل مناسب و هزینه های بالای بارگیری، وجود برخی دلالان و واسطه گران در زمینه خرید محصولات، نبود برخی زیرساخت های مناسب از جمله سردخانه برای نگهداری و فراوری محصولات کشاورزی و صنعتی و نبود بازرگان از سایرعوامل اساسی در رکود صادرات غیرنفتی در این استان است.

وی با انتقاد از نبود تاجر(بازرگان) در کهگیلویه وبویراحمد افزود: با بررسی های انجام شده هم اکنون بیش از 250 مورد کارت بازرگانی در استان صادر شده ولی استان فاقد تاجر برای خرید و سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

نوروزی ترکیب بندی و تنوع طلبی در زمینه صادرات غیرنفتی را خواستار شد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد باید با یک برنه ریزی مناسب و مدون افق روشنی از صادرات غرنفتی در استان ارایه دهد.

وی ابراز داشت: تکیه کردن بر وضع موجود و سرمایه گذاری تنها بر روی چند کالای صنعتی موجب توسعه صادرات این استان نخواهد شد بلکه باید بر روی سایر ظرفیت ها و محصولات به ویژه در زمینه کشاورزی نیز سرمایه گذاری و برنامه ریزی مدون داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ارزش صادرات غیرنفتی استان را در شش ماه گذشته امسال افزون بر چهار میلیون و 430 هزار دلار اعلام کرد.

داریوش دیودیده وزن کالای های صادر شده در این مدت را نیز حدود سه هزار و 784 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی این کالاها در مدت شش ماه گذشته بیش از 38 درصد رشد داشته است.

وی مهمترین کالاهای صادر شده را شامل عصاره و پودر شیرین بیان، سیمان، دوغ و موکت اعلام کرد.

رییس سازان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: با وجود ظرفیت های بالقوه و داشتن انواع محصولات ارگانیک و باکیفیت محصولات باغی و کشاورزی در این استان ولی نبود برخی زیرساخت ها از جمله حمل و نقل همچنان صادرات محصولات کشاورزی را با چالش مواجه ساخته است.

جعفرگوهرگانی تاکید کرد: نداشتن تاجر وبازرگان قوی اکنون یکی از چالش ها ومعضلات اساسی در این استان است.

وی ظرفیت های مهم صادرات محصولات کشاورزی در استان را شامل سیب درختی، انار، گردو و عسل عنوان کرد و افزود: بیش از 40 درصد تولید این محصولات قابلیت صادرات را دارند.

گوهرگانی پیش بینی تولید سیب درختی در کهگیلویه وبویراحمد را در سال زراعی جاری افزون بر 80 هزار تن اعلام کرد.(ایرنا)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین