« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
مکان مطالعه باید مخاطب پذیر باشد جذبه داشته باشد به نحوی که وقتی یک نفر وارد آن فضا و آن سالن شود احساس آرامش خاطر نماید

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com :

جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته ی نهضت مطالعه مفید باحضور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، مرادی فرماندار لنده  و روسای : آموزش و پرورش ،شهرداری ،ارشاد اسلامی ، کتابخانه عمومی شهرستان و سایر اعضای انجمن کتابخانه های عمومی درمحل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.
فرماندارشهرستان لنده در این جلسه با بيان نقش برجسته و حساس مطالعه در تكامل فردي و اجتماعي انسان اين امر را يكي از اررشهاي مهم فرهنگي در جامعه خواند .
مرادی افزود، مکان مطالعه باید مخاطب پذیر باشد جذبه داشته باشد به نحوی که وقتی  یک نفر وارد آن فضا و آن سالن شود احساس آرامش خاطر نماید.
وی خاطر نشان کرد ،ما با کمبود فضای کتابخانه و سالن مطالعه در سطح شهرستان مواجه هستیم که انشا الله امیدواریم مدیر کل محترم در این خصوص چاره اندیشی نموده و نسبت به جذب و اختصاص اعتبار لازم اقدام نماید.

                                                                                   
در ادامه ،زارعی دبیر انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته ی نهضت مطالعه مفید به اهمیت کتابخوانی و مطالعه مفید بر ضرورت نیاز سنجی و ایجاد بستر های مناسب برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف خانواده ها و محیط های دانش آموزی و دانشگاهی اشاره نمود و اظهارداشتند: با برنامه ریزی های جامع شاهد تشویق هر چه بیشتر افراد مطالعه کننده از سوی مسئولان آموزشی و دانشگاهی باشیم.  
همچنین تقوی رئیس کتابخانه عمومی شهرستان لنده به بیان گزارشی از فعالیتهای اجرایی و مالی  این کتابخانه پرداخت .
وی تعداد کتابهای این کتابخانه را بیش از 14000جلد کتاب دانست و افزود بطور معمول روزانه 65 کتاب از این کتابخانه خارج می شود.
تقوی تعداد مراجعین در شش ماه گذشته را بیش از 22000نفر دانست که 52 در صد از این تعداد مراجعین زن 48 در صد مرد بودند.
وی با توجه به تخصيص نيم درصد شهرداري ، ضمن تشكر از شهرداری  در خصوص تخصيص به موقع نيم درصد؛ خواستار توجه بيشتر به اين مهم جهت پيشرفت هر چه بهتر امورات مربوطه مربوطه شد.

                                                                           
همچنین در این جلسه خانم قربانی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ، انجمن کتابخانه های عمومی لنده را یکی از بهترین انجمن های استان دانست و با تقدیر از فرماندار ،شهرداری و رئیس اداره ارشاد اسلامی و همچنین سایر اعضاء و ادارات عضو گفت:یکی از برنامه های کاری ما در شش ماهه دوم سال گردهمایی اعضای انجمن های کتابخانه های عمومی است.
ایشان کمبود فضای فیزیکی مطالعه در شهرستان لنده را امری درست و قابل قبول دانست و تاکید نمود که این مشکل را بطور جدی در دستورکار قرار خواهد داد.
خانم قربانی به اختصاص کتابخانه به روستاهای بالای 1500 نفر اشاره نمود و گفت:در صورتیکه روستایی با احتساب جمعیت خود و روستاهای اطراف ،دارای چنین جمعیتی باشند و دهیار آن روستا فضای لازم را در اختیار ما قرار دهد نسبت به راه اندازی کتابخانه عمومی اقدام خواهیم نمود و متصدی آن را از همان روستا بصورت قراردادی نیمه وقت انتخاب خواهیم نمود.
وی سیاست کاری خود را بر اساس تعامل با مسولین و سایر دستگاههای اداری دانست و بر تشکیل کار گروه نهضت مطالعه مفید در سطح شهرستانها تاکید نمود.
ایشان خاطر نشان کرد ،در هفته کتابخوانی از انجمن های برتر ،فرماندار برتر و شهردار برتر تجلیل بعمل خواهد اورد.
در این جلسه با پیشنهاد فرماندار و موافقت شهرداری لنده نام خیابان جلو کتابخانه عمومی بنام خیابان کتاب نامگذاری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین