« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
این تفاهم نامه به امضا استانداران استان های آذرباییجان غربی ، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، همدان و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسیده است

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com :

استانداران 12 استان زاگرس نشین روز پنجشنبه در سرسرای استانداری ایلام برای احیای جنگل های منطقه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، این تفاهم نامه به امضا استانداران استان های آذرباییجان غربی ، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، همدان و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسیده است.
در متن این تفاهم نامه آمده است: تغییرات اقلیمی و مخاطرات محیط زیستی و هم چنین دخالت های غیر اصولی انسان در بهره برداری بیش از حد توان اکولوژیک از سرزمین و نگرانی از عوامل تهدید کننده و تخریب منابع طبیعی در منطقه زاگرس به دلیل بهره برداری غیر اصولی و نیز شناخت، پیشگیری و کنترل عوامل تهدید کننده منابع طبیعی و تلاش در جهت حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری پایدار از این منابع، همکاری همه جانبه تمامی دستگاه ها و مشارکت مردم را می طلبد.
ناحیه رویشی زاگرس با حدود 30 میلیون هکتار وسعت و 40 درصد تولید آب کشور نقش مهمی در پایداری محیط زیست کشور ایفا می نماید.
جنگل های منطقه زاگرس در سالیان اخیر، به دلایل مختلف از جمله بهره برداری بی رویه، فشار دام ، کاهش بارندگی و سایر عوامل در سطح وسیعی دچار خشکیدگی ناشی از طغیان آفات و بیماری ها گردیده است.
بدون تردید جایگاه ویژه استانداران، به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها و اختیارات ویژه آنها در ایجاد هماهنگی بین بخشی در راستای اولویت های بخش منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه پایدار استان و تبیین جایگاه آن در سند پایه آمایش استان های زاگرسی می تواند به ارتقای حفاظت و بهبود شاخص های اکولوژیکی و اجتماعی – اقتصادی استان منتج گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: