« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
این جانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانسته و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام گفت: جشن میلاد پیامبر اعظم در میان ما شیعیان نسبت به جشن میلاد عیسی مسیح در بین مسیحیان و حتی همین جشن در میان اهل سنت از هیجان کمتری برخوردار است و این گونه تصور می‌شود که گرامیداشت پیامبر به اهل سنت و گرامیداشت اعیاد دیگر و ملی به شیعیان واگذار شده است.

وی ادامه داد: نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در این ایام از نظر شادی‌آفرینی این شائبه را ایجاد می‌کند که برنامه‌های شاد بیشتر برای اعیاد ملی پخش و در ایام حزن و اندوه به سراغ مناسبت‌های مذهبی می‌روند.

مطهری با بیان اینکه در بحث وحدت اسلامی پیشرفت نداشته‌ایم و حتی پسرفت کرده‌ایم و دشمنی‌ها زیاد شده است اظهار داشت: وقتی از وحدت اسلامی دم می‌زنیم و اجازه ساخت یک مسجد به اهل سنت در تهران نمی‌دهیم آنها نیز در مکه و مدینه این موضوع را تلافی می‌کنند

. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از آن سو برخی اهل سنت شیعه را مشرک دانسته و از این سو برخی مداحان بر طبل تفرقه می‌کوبند؛ در این میان علمای شیعه و سنی وظیفه سنگینی دارند.

وی اضافه کرد: اگر وحدت آنطور که آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند مورد توجه قرار می‌گرفت زمینه پیدایش داعش به وجود نمی‌آمد.

وی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در فرانسه اظهار داشت: البته اقدامات نشریه شارلی‌ابدو در انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم نیز شدیدا محکوم می‌شود.

مطهری در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به ایام ۹ دی افزود: صدا و سیما در ایام ۹ دی بر طبل تفرقه کوبید در حالی که ۹ دی مردم فارغ از اقدامات تفرقه‌افکنانه دو طرف فتنه برای وحدت به خیابان آمدند و اگر این حرکت مردم به گونه‌ای دیگر تفسیر شود این روز یوم‌الله نیست بلکه یوم‌الشیطان است.

نماینده مردم تهران در ادامه در تذکری به دولت در مسئله برداشت ۴٫۱ میلیارد از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: دولت در مسئله ۴٫۱ میلیارد به جای مجادله و ایجاد تنش در کشور باید صداقت به خرج می‌داد و با اعتراف به اشتباه بانک مرکزی این موضوع را حل می‌کرد و ما انتظار نداریم که اقدامات دولت قبل در این دولت نیز تکرار شود.

وی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مسئولان این وزارتخانه درباره مجوز شرکت هوایی صهیونیستی اوکراین اینترنشنال بررسی‌های لازم را انجام داده و توضیح دهند.

مطهری در تذکر دیگری به وزیر کشور گفت: معاون سیاسی چندین ماه است که معرفی نشده و همین مسئله کفایت وزیر کشور را زیر سوال برده و لازم است در اسرع وقت فردی فراجناحی در این سمت انتخاب شود.

وی ادامه داد: چند ماه پیش بود که وزیر کشور به دلیل عدم توجه جدی به بحث حجاب از مجلس کارت زرد گرفت و در آن ایام تاکید شد که باید کاری برای جلوگیری از رواج پدیده پوشیدن ساپورت در خیابان‌ها انجام شود اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

نماینده مردم تهران از اقدامات پلیس راهور برای سامان‌بخشی به وضعیت عابران پیاده و همچنین حرکت ماشین‌ها بین خطوط تقدیر کرد و درخواست نمود که مسئله انضباط موتورسواران نیز در دستور کار پلیس قرار گیرد.

مطهری در بخش دیگری از نطق خود برگزاری جشنواره عمار را قابل تقدیر و تحسین دانست و افزود: باید این مسئله مورد تقدیر قرار گیرد که عده‌ای از سینماگران دلسوز که معتقد به جمع شدن ایدئولوژی و هنر هستند بدون آه و ناله وارد عرصه فیلمسازی شده‌اند و فیلم مطلوب خود را می‌سازند؛ این حرکت باید مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گیرد.

وی در بخش پایانی نطق خود با اشاره به موضوع حصر سران فتنه گفت این جانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانسته و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور و قوه قضاییه کوتاهی کردند. مطهری ادامه داد: همه می‌دانند که من به هیچ وجه تعلق خاطری به آقایان موسوی و کروبی ندارم و در انتخابات ۸۸ نیز به آقای رضایی رای دادم و هدف این جانب از طرح این موضوع مسئله‌ای بزرگ‌تر است که آن رفتار اسلامی با منتقدان حکومت است.

بنابراین گزارش پس از طرح این موضوع از سوی علی مطهری تعدادی از نمایندگان با اعتراض شدید به این اظهارات خواستار پایان یافتن نطق وی شدند.

 

منبع/فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: