« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۶
می بایست روشی درست برای فرهنگ سازی در مواجهه مناسبت های مذهبی و ملی اتخاذ کنیم و آن را الگوی عمومی جامعه قرار دهیم

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
جلسه هماهنگی مراسم عزاداری ایام فاطمیه به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده  و با حضور امام جمعه ،فرماندار،اصحاب رسانه و مسئولین هیات های مذهبی و اعضای کانون مداحان در این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام الهی نیا رئیس تبلیغات اسلامی لنده در این جلسه، در سخنانی ضمن گرامی داشت ایام فاطمیه و با اشاره به شخصیت والای بانوی بزرگ عالم خلقت، گفت: باید امسال نیز مثل سالهای گذشته مراسمات ایام فاطمیه وعزاداری با شور وشعور بیشتری برگزار شود.

رئیس تبلیغات اسلامی لنده افزود:جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود.

حجت الاسلام الهی نیا در ادامه به تقارن این ایام با عید نوروز اشاره کرد وگفت علی رغم اینکه این ایام با عید نوروز مقارن شده باید مراسمات برگزار شود ولی  با توجه به اینکه مردم در عید نوروز هستند بتوانند به دید و بازدید ومراسمات سنتی نیز برسند

همچنین حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه لنده با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه طاهره گفت:مردم ما به خوبی حرمت اهل بیت عصمت و طهارت را دارند و با توجه به اهمیت این روزها افزود بیشتر مراجع در ایام فاطمیه مثل عاشورا عزاداری می کنند و با پای برهنه تا حرم حضرت معصومه پیاده روی و عزاداری می کنند .

امام جمعه لنده  افزود :  فضا سازی مناسب سطح شهر و سردرب مساجد ، سخنرانی،مداحی در شان حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی مساجد محوری شهرستان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با عید نوروز ۹۳، می بایست روشی درست برای فرهنگ سازی در مواجهه مناسبت های مذهبی و ملی اتخاذ کنیم و آن را الگوی عمومی جامعه قرار دهیم.

همچنین محمد مرادی فرماندار لنده ضمن تسلیت ایام فاطمیه بر برگزاری مناسب و مطلوب عزاداری در این ایام تاکید و افزود، آماده هرگونه همکاری و همدلی با سایر مسئولان و هیاتهای مذهبی در این راستا نیز هستند.

در ادامه جلسه حاضرین به ارائه نظرات خود پرداختند و مقرر شد ضمن عزاداری در منازل و مساجد توسط هیات های مذهبی، امور صنفی و بسیج نسبت به تعطیلی بازار و دعوت از بازاریان جهت شرکت و همکاری در ایام فاطمیه اقدام نمایند و مقرر شد در روز شهادت حضرت زهرا دسته روی عزاداری در خیابان تشکیل و در مدح این بانوی اسلام مداحی و روضه خوانی انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: