« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،‌گفت: ادبیات رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدین را نوعی بدعت سیاسی در جمهوری اسلامی می‌دانم

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

 روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه می‌خواهم بر ادبیات یک ساله رئیس‌جمهور تحلیلی داشته باشم، گفت: من در این نطق نه قصد تخریب و نه قصد تضعیف دولت را دارم.

وی ادامه داد: آقای روحانی در برخورد با منتقدین از ادبیاتی استفاده می‌کنند که من آن را بدعت سیاسی در جمهوری اسلامی می‌دانم.

حسینیان با بیان اینکه رئیس‌جمهور بیش از 45 صفت ناپسند برای منتقدین به کار برده است، گفت:‌ واژه‌هایی مانند بی‌سواد، به جهنم حواله دادن، ترسو و متهم کردن منتقدان به تازه به دوران رسیده، نه تنها از کسی که خود را حقوق‌دان می‌داند بعید بوده و مخالف حقوق شهروندی است بلکه حتی خود آقای روحانی نیز اذعان دارند که این ادبیات را سرهنگ‌های کودتاچی آفریقا در دهه‌های اخیر نیز به کار نمی‌برند.

نماینده مردن تهران ادامه داد:‌ آقای روحانی می‌داند که همه ما تازه به دوران رسیده‌ایم و پدر و مادر هیچکدام از ما رئیس‌جمهور و نماینده نبوده‌اند و هیچکس حق ندارد دیگران را تازه به دوران رسیده بخواند.

وی اضافه کرد: زمانی که رئیس‌جمهور خود می‌دانند که این ادبیات ناپسند است چرا در به کارگیری آن تأکید دارند؟

حسینیان تصریح کرد: بر اساس اظهارات اصلاح‌طلبان باید جامعه را دوقطبی کرد تا قشر خاکستری به نفع اصلاح‌طلبان و کارگزاران پای صندوق رأی بیایند اما به آنها می‌گویم که همیشه دوقطبی کردن جامعه به نفع شما نخواهد بود.

وی ادامه داد:‌ در انتخابات نهم و دهم ریاست‌جمهوری دیدید که مردم برای کسی پای صندوق رأی آمدند که آهنگرزاده بوده و شاخصه‌های انحصارطلبی را نداشت و تنها شاخصه وی ساده‌زیستی بود و کلام خود را با سلام بر امام عصر آغاز می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر «انتقاد آری، تخریب نه»‌، گفت: آیا به کارگیری ادبیات نازیبا درباره منتقدان تخریب نیست و آیا شیوه نقد رئیس‌جمهور و معاونین وی درباره دولت قبل تخریب قلمداد نمی‌شود.

حسینیان با طرح این سؤال که آیا مدعی خزانه خالی شدن و تحویل گرفتن ویرانه از دولت قبل نقد منصفانه است،‌ گفت: این چه ویرانه‌ای است که در بهمن امسال هفت هزار پروژه نیمه‌تمام دولت قبل را افتتاح کردید؛ مگر دولت قبل چند پروژه نیمه‌تمام داشته که شما 7هزار مورد آن را افتتاح نموده‌اید.

وی اضافه کرد: آیا راه‌آهن سرتاسری که جنوب کشور را به شمال وصل می‌کند در دولت سابق به پایان نرسید که شما در هنگام افتتاح راه‌آهن دولت شمالی ایران به گونه‌ای سخن گفتی که گویی شما آن را به اتمام رسانده‌اید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آیا جاده قم-ساوه ویرانه‌ای بود که شما آن را تحویل گرفته‌اید؛ این طرح که در دولت قبل به ثمر رسید و شما تنها با نصب گاردریل و خط‌کشی و ایجاد اتاقک‌های عوارض که اقدامی شبیه باج‌گیری است آن را تکمیل کردید.

حسینیان افزود: چرا پالایشگاه افتخارآمیز خلیج فارس را که 90درصد آن در دولت قبل ساخته شده را تکمیل نمی‌کنید. تا کشور از واردات بنزین بی‌نیاز شود.

وی اظهار داشت: آیا درست است که می‌گویند اگر دولت این طرح را تکمیل کند مردم می‌فهمند که این سرمایه عظیم ملی در دولت قبل اجرایی شده و بخش عظیمی از آن به ثمر رسیده؟ اینجاست که شایعات اوج می‌گیرد که تکمیل این پروژه به نفع واردکنندگان بنزین نیست.

نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر صفر رسیدن تورم در بهمن ماه امسال گفت: ادعای به صفر رسیدن تورم در بهمن‌ماه در حالی که نرخ مرغ معجزه‌آسا بالا می‌رود و قیمت لبنیات روز به روز افزایش می‌یابد چه تأثیری بر قشر مستضعف دارد.

حسینیان تصریح کرد: ادعای خروج از رکود در حالی که کارخانه‌ها به دلیل کمبود منابع مالی و واردات بی‌رویه در حال ورشکستگی هستند چه تأثیری بر روی تولیدکنندگان خواهد گذاشت؟‌

وی معجزه خواندن اقدامات دولت از سوی رئیس‌جمهور را پایین آوردن جایگاه معجزه خواند و اظهار داشت:‌ شاید واردات بی‌رویه فولاد و در آستانه ورزشکستگی قرار دادن کارخانه‌ها معجزه باشد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم همانطور که به فتنه‌گران از سر لطف نگاه می‌کنند و حرف می‌زنند با منتقدین نیز نظری از لطف داشته باشند.

حسینیان در بخش پایانی نطق خود با اشاره به موضع‌گیری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درباره واقعه شیراز، گفت: از موضع‌گیری رئیس مجلس در این باره تقدیر می‌کنم و در کشوری مثل ایران نباید برخورد فیزیکی را جایگزین منطق و حرف زدن حتی در برابر اظهارات بی‌پایه برخی افراد کرد.

وی اظهار داشت: ولی ای کاش در سال 88 که ماشین نماینده مردم تهران با میله‌های آهنی مورد هجوم عده‌ای اراذل و اوباش قرار گرفت و شیشه‌های آن خرد شد یک دقیقه نطق می‌کردید و ای کاش درباره جلوگیری از سخنرانی نمایندگان در دانشگاه‌ها تذکری به دولت می‌دادید.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: