« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
بیشتر افرادی که در جامعه به نان و آبی میرسند . از زیر دست این معلم رد شده اند . از انصاف به دور است که معلم ، خود در تعیین معاش خود و زندگی آبرومندانه اش دچار مشکلاتی شود

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com انچه در ادامه می خوانید ،مصاحبه خواندنی  دکتر ایوب برزگرنژاد است در استانه هفته معلم:

بنام خدا                              

 خا طرات گذشته نعمت هایی را یاد آوری می کند.

همشهریان عزیز شهرستانهای بهشهر ،نکا و گلوگاه به یاد دارند .در محل سالن توحید فعلی آموزش وپرورش واقع در خیابان شهید با هنر بهشهر دبیر ستان هشترودی قرار داشته است .در این دبیرستان دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی تحصیل می کرده اند .

دکتر ایوب برزگر نژاد  یکی از افرادی بود . که در این دبیرستان تحصیل می کرد .این یاد آوری موجب شد .تا به سراغ ایشان برویم . حا صل این دیدار دوستانه گفتگوی است که تقدیم شما عزیزان می کنیم .

1-  آقای دکتر نام مدیر دبیرستان هشترودی سابق یادتان است ؟ قبل از انقلاب آقای بنایی و بعد از انقلاب مرحوم حسن شریعتی بودند.

همکلاسی ها چطور ؟

 مهندس  حاج حسن محمدیان مهندس عبدالرضا بابا زاده ، شهید رضا قانع ، عسکری جلالیان ، مهندس پیشکار ، بشارتده ، مهندس اسماعیل پور ، مهندس علی دستباز ، شهید نقی یکتن رستمی ، دکتر سید علی حسین خاوری ، بوداغی ، پولکی ، دوانلو ، حقانی رستمی


2- دکتر ایوب بر زگر نژادبعد از گرفتن دیپلم ریاضی فیزیک به چه کاری مشغول شدی ؟

بعد از دیپلم ریاضی و فیزیک ، به علت تعطیلی دانشگاهها در آزمون تربیت معلم شرکت کردم و رشته ریاضی مرکز دکتر شریعتی ساری ادامه تحصیل دادم . فوق دیپلم ریاضی را کسب کردم .  بعنوان معلم ریاضی در مدارس شهر و روستاهای نکا به تدریس پر داختم .آن زمان شهرستانهای فعلی نکا و گلوگاه از شهرهای تابعه ی شهرستان بهشهر محسوب می شدند .


3-به مدت چند سال ؟

سه سال ،4ماه وده روز

-ازچه سالی؟

ازسال 61تا  64

راستی آقای دکتر چه خاطره ای از جمع عدد 3+4=7دارید ؟

آسوده باش ریکا : به زبان محلی ( به زبان شیرین فارسی شیطنت نکن پسر جان)


4- جناب آقای دکتر برزگر نژاد ماه اردیبهشت برای حضرتعالی یاد آور چه خاطراتی است .؟

شهادت استادمطهری دراین ماه رخ داد.روز معلم و روز کارگر


5- ازنظر ارتباط بازندگی شخصی ؟

الف-آغاز به کار معلمی در این ماه بوده است .

ب-10 اردیبهشت سالروز تولدم است.

ج-سرکار خانم جعفری همسر محتر م دکتر بزرگر نژاد یاد آوری می کند .تاریخ 15 اردیبهشت سالگرد ازدواجمان است .ودکتر با دقت تمام ما ه، روز و ساعت را دقیقا توضیح دادند.

6- آقای دکتردر حال حاضربه چه کاری مشغول هستید ؟

معلم هستم.

7-ممکن است . توضیح بیشتری در این خصوص داشته باشید ؟

.بعد از انقلاب شرایطی فراهم شد . مسیر پیشرفت علمی وشغلی برای افراد تا حدودی مهیا بوده است . اینجانب بعد از تحصیل در رشته پزشکی عمومی و تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجام تعهدهای قانونی وقبولی در دوره  فلوی فوق تخصصی پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی ایران و اتمام  این دوره تحصیلی مطب شخصی را تعطیل کردم .عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی  مازندران شدم . با پذیرفتن تعهدات قانونی  جدید مجدد به شغل شریف معلمی دردانشگاه علوم پژشکی مشغول خدمت هستم .

8- چه تعهد جدیدی ؟

مطب شخصی را تعطیل کنم .بعنوان عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خدمت دانشجویان رشته علوم پزشکی باشم .در کلینیک تخصصی طوبی(دولتی )وبیمارستانهای دولتی به درمان بیماران اقدام کنم . لازم به ذکر است تعهدات قانونی در خصوص مطب شخصی پایان یافته است .


9- آقای دکتر باتوجه به  تجربه زندگی معلمی  در زندگی شخصی  مردم عزیز ما را  با این قشر شریف بیشتر آشنا کنید ؟

واقعا اینکه گفته شده معلمی شغل انبیاست یک شعار نیست . کلام معلم ، رفتار و سیره ی معلم در تربیت و شکل گیری دانش آموز بسیار موثر هست   . تمامی رفتارهای یک معلم میتواند . الگوی رفتاری دانش آموز را شکل دهد . ساعات زیادی از اوقات مفید دانش آموزان با معلمان میگذرد  . ضمیر تشنه ی این قشر با چشمه ی جوشان علم و رفتار معلم سیراب میگردد .هنوز چهره ی مهربان معلمانم را از دوره ی ابتدایی تا آخرین آنها را به یاد دارم . هرگونه دغدغه ی جانبی این قشر، نا خواسته ذهن معلم را از محیط درس دور خواهد کرد . نتیجتا بر ارتباط بین معلم و دانش آموز تاثیر جدی خواهد گذاشت . بیشتر افرادی که در جامعه به نان و آبی میرسند . از زیر دست این معلم رد شده اند . از انصاف به دور است که معلم ، خود در تعیین معاش خود و زندگی آبرومندانه اش دچار مشکلاتی شود . معلم جز تعلیم و تربیت دانش آموزانش ، هرگز نباید دغدغه ی دیگری داشته باشد . بدیهی است اگر حق واقعی به ایشان نرسد  .مجبور به انجام کارهایی میشود که در شان معلم نیست . اسرار درون انسان و چالشهای درونی ، حتما در رفتار انسانها خود را نشان میدهند . دانش آموزان با ظرافت خاصی این رفتارها را تشخیص میدهند و فضای حاکم بر سرنوشت معلمش در تعیین راه آینده اش تاثیر زیادی خواهد گذاشت . هر چند که معلم هرگز کم فروشی نخواهد کرد و عشق به دانش آموزانش بر مسائل حاشیه ای اش غلبه خواهد کرد  .اما وظیفه ی سیستم هست . دغدغه های تاثیر گذار بر معلم را باید برطرف سازد یا به حداقل برساند.               

10- اگر نکاتی را در خصوص شهادت شهید مطهری ، روز معلم وروز کارگر  مد نظر دارید بیان فر مایید .؟

جامعه ی ما خیلی زود شهید مطهری را از دست داد . بسیاری از مسائل امروز در زمینه های مختلف نیاز به حضور چنین شخصیتهایی دارد .اما آثار بجا مانده اش که تماما مورد تایید حضرت امام خمینی (ره) بود  .میتواند برای نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد و بجا روز شهادتش ، روز معلم نامیده شد . روز علم و روز کارگر هم روز عمل هست  .روز قدر دانی از زحمات قشر زحمتکش که به فرموده ی حضرت رسول مانند مجاهد در راه خدا هستند ، میباشد . پدران و مادرانی که برای سربلندی فرزندان و کشورشان زیر بار سختیها و مشقتها رفتند . همیشه تن خسته دارند تا دیگران شیرینی راحتی را بچشند . این قشر ، قشری است که افتخار بوسه ی پیامبر اسلام را بر دستان خود دارد . باید بر دستان این دوقشر یعنی معلم و کارگر بوسه زد.

جناب آقای دکتر بر زگر نژاد یادآوری کوتاه وبسیار خوبی بود .از شما سپاسگزاریم.

دکتر ایوب  :ممنون از شما و تمام مردم سرزمین این شکوه پا برجا ایران عزیز.

گفتگوی ازمحمد جعفر حمزه-جوادمحمدی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: