« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کشف و شناسایی یک غار مربوط به دوره اسلامی در شهرستان چرام این استان خبر داد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
محمود باقری در نشست با خبرنگاران افزود: یک غار مربوط به دوره اسلامی در منطقه گردشگری و سردسیری جوخانه بخش سرفاریاب و واقع در ۵۰ متری جاده ارتباطی باغچه سادات - جلیل - سرفاریاب کشف شد.

وی اظهار کرد: تا کنون نزدیک به ۲۵۰ متر عمق و ۱۸۰۰ متر طول این غار شناسایی شده است که به‌علت محدودیت‌های امکانات و تجهیزات هیئتی غارنوردی از تهران به استان دعوت شدند تا ادامه کار را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده این غار کشف شده پنجمین غار طولانی و عمیق کشور است که با همکاری هیئت غارنوردی، استانداری و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.

باقری تصریح کرد: با تکمیل مطالعات و بررسی بیشتر کاوشگران این احتمال وجود دارد که غار کشف شده طولانی‌ترین و عمیق‌ترین غار کشور باشد.در قسمتی از این غار راه پله‌ها و سفال‌هایی مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل پیدا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امکان اینکه در یکی از قسمت‌های آن زندگی انسان وجود داشته، دور از ذهن نیست.

باقری گفت: حدود ۸۰۰۰ شیء تاریخی در حوزه میراث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰ مورد در موزه یاسوج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ شیء تاریخی استان تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده و کار مرمت و مستندسازی ۱۷۰ اثر تاریخی این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز در حال انجام است.

 

 

ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین