« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
مسئولان استانی و شهرستانی بارها وعده ایجاد راه‌ ارتباطی را به مردم روستای چلی داده‌اند و هم‌اکنون مردم این روستا چشم‌انتظار تحقق وعده‌های مسئولان خود هستند

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

به گزارش خبرنگار فارس از لنده، راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی بوده که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی ایفا می‌کند، به‌طوری که از آن به عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌شود.

اما متاسفانه در حالی که امروزه بسیاری از شهرها و روستاهای ما به دنبال احداث بزرگراه و دوبانده شدن جاده‌های خود هستند بعضی از روستاها از جمله روستای چلی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده که دارای قدمت تاریخی نیز می‌باشد فاقد جاده ارتباطی بوده و این خود باعث مشکلات عدیده‌ای برای مردم این روستا و مهاجرت آن‌ها به شهر شده است.

نبود جاده ارتباطی در این روستا تاکنون علاوه بر ایجاد خسارات مالی، خسارت‌های جانی نیز برای مردم این روستا در پی داشته که این خود نگرانی مردم را دوچندان کرده است. وعده‌های سر خرمن مسئولان در خصوص احداث جاده ارتباطی و بهسازی آن نیز همچون نبود جاده ارتباطی بار غمی بر دوش مردم روستا بوده و آن‌ها را نسبت به مسئولان دلسرد می‌کند.

روستای چلی که در گذشته جمعیتی بالغ بر 70 خانوار بوده دارای امکانات از قبیل برق، آب و ... می‌باشد و اولین مدرسه دهستان آل‌طیب نیز در این روستا احداث گردید ولی هم‌اکنون تنها 20 خانوار در این روستا حضور دارند هر چند در ماه‌های اخیر تعدادی از خانواده‌ها اقدام به مهاجرت معکوس به روستا کرده‌اند.

کاش مسئولان ما خشم، ناراحتی و نگرانی مردم این دیار را درک نموده و نسبت به رفع این معضل آستین همت بالا می‌زدند تا شاهد رنج‌ها و مشکلات بیشتر مردم این روستا نباشیم. کاش مسئولان زیربط با ایجاد راه ارتباطی این روستا که البته و شاید با یک لودر و تنها در چند روز میسر می‌شود امید را در دل این مردان، زنان دامدار و کشاورز ایجاد می‌کردند.

یک بار دیگر از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی اعم از استاندار، معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی و کلیه کسانی که دست بر آتش دارند و می‌توانند باری از رنج و درد مردم این روستا را کم کند تقاضا می‌شود تا لبخند رضایت را بر لبان خسته مردم این روستا بنشانند و روح امید را در دل آنان جاری و نسبت به احداث جاده این روستا اقدام نمایند.

البته ناگفته نماند طی ماه‌های اخیر اقداماتی از سوی مسئولان شهرستان در خصوص آسفالت راه‌های روستایی شهرستان لنده انجام شده ولی می‌طلبد مسئولان نسبت به روستاهای فاقد راه نیز اقدامی در خور توجه انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: