« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
به نظر مي‌رسد دست‌اندركاران صدا و سيما اگر مي‌خواهند مخاطب بيشتري جذب كنند بايد محتواي فيلم و سريال‌ها و ذائقه مردم را مورد توجه قرار دهند/در سريال پايتخت كه بيشتر به حالت سنتي و روستايي تهيه شده است نكات آموزنده‌ بسيار خوبي ديده مي‌شود

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

اسدا... رباني‌مهر/مدیرمسئول نشریه همدلی:در ميان هياهوي دنياي ماشيني و صنعتي، آنچه مي‌تواند روح و روان انسان را آرام كند چند چيز است كه موسيقي، معنويت و ياد خدا، كمك به همنوع، محبت كردن و بازگشت به رسم و رسوم گذشته يکي از آنها است و در سريال پايتخت كه اين روزها و در ماه مبارك رمضان پخش مي‌شود از آهنگ ابتدايي تا ديالوگ‌هاي مختلف، نكات آموزنده و بسيار خوبي وجود دارد كه در بيشتر سريال‌هاي تلويزيوني ديده نمي‌شود و به نظر مي‌رسد همين موضوع باعث شده كه اين سريال مخاطب بيشتري داشته باشد، متأسفانه در سال‌هاي اخير پخش سريال‌ها و فيلم‌هاي ضعيف با محتواي نامناسب و روابط دختر و پسري و عشق‌هاي مثلثي و... باعث شده كه تعداد بسيار زيادي از مردم از صدا و سيما فاصله بگيرند و تنها با ساخت برنامه‌هاي ورزشي، سريال‌هاي تاريخي چون مختار و فيلم‌ها و سريال‌هاي طنزي چون پايتخت، مردم ساعت‌ها وقت خود را پاي گيرنده‌هاي تلويزيون مي‌نشينند تا اين برنامه‌ها را تماشا كنند و به نظر مي‌رسد دست‌اندركاران صدا و سيما اگر مي‌خواهند مخاطب بيشتري جذب كنند بايد محتواي فيلم و سريال‌ها و ذائقه مردم را مورد توجه قرار دهند.

در سريال پايتخت كه بيشتر به حالت سنتي و روستايي تهيه شده است نكات آموزنده‌ بسيار خوبي ديده مي‌شود كه به صورت خلاصه به آن اشاره مي‌شود:

1- احترام به بزرگترها در خانواده (بابا پنجعلي)

2- ميهمان‌نوازي و دور هم بودن دو خانواده

3- استقامت و ايستادگي در برابر مشكلات زندگي

4- افتخار به حس مادر بودن عليرغم عضويت در شوراي شهر

5- معرفي وظايف شوراي شهر بدون بعضي انتظارات غيرواقعي

6- تبليغ كالاي ايراني و عدم خريد كالاي خارجي

7- اهميت به ورزش عليرغم همه مشكلات

8- علاقه به مسافرت و گردش به صورت خانوادگي

9- زندگي كردن در كنار هم و در يك فضاي كوچك

10-نداشتن خانه يك عضو شوراي شهر و زندگي در كنار فاميل

11- مشورت كردن و جمع شدن دور هم

12- گذشت كردن و عدم شكايت از يك اتفاق تصادفي

13- آهنگ زيباي موسيقي سنتي

14- نماز خواندن دسته جمعي بالاخص نماز صبح

15- شكرگزاري بابت هر موفقيت در خانواده

16- رابطه خوب با همسايگان و آشنايان

17- ترويج موضوع حمايت از محيط زيست

18- اداي احترام به گذشتگان

19- يادآوري مشكلات و لزوم درس گرفتن از آنها

به هر حال به اميد روزي كه دست‌اندركاران عرصه فرهنگي سعي كنند در انجام و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي نيازهاي مردم را مد نظر قرار دهند تا بهتر بتوانند نتيجه بگيرند و بي‌شك ساخت اين سريال نمونه يك اقدام فرهنگي و تلنگري به سبك زندگي امروز جامعه است كه چندان رضايت‌بخش نيست و بايد مورد توجه قرار گيرد. يا علي مدد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: