« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
پرسنل منابع طبیعی با همکاری سازمان آتش نشانی توانستند بعد از 5 ساعت آتش را خاموش کنند

 به گزارشسایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com ، کارکنان و نیروهای  حفاظت این اداره و اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد موفق شدند امروز یک فقره آتش سوزی را که در عرصه های منابع طبیعی در منطقه وزگ از توابع یاسوج اتفاق افتاده بود بعد از 5 ساعت تلاش طاقت فرسا مهار و خاموش کنند.
 
این آتش سوزی ساعت 15:30 امروز (28 مرداد) شروع و در ساعت 20:30 امشب خاموش شد. به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان  این آتش سوزی عمدی بوده و یک نفر در همین ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شد و پرونده ایشان تحت پیگیری می باشد.

منطقه وزگ از توابع شهر یاسوج می باشد که از مناطق دیدنی استان به شمار می رود. به گفته سرهنگ برزمند مساحت عرصه آتش گرفته هنوز مشخص نشده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

سرهنگ برزمند همچنین از وقوع دو آتش سوزی در تاریخ 25 و 26 مرداد ماه سال جاری خبر داد که اولی در منطقه کاکان یاسوج با مساحت 4/3 هکتار و دومی در منطقه سپیدار مرکزی از توابع شهرستان بویراحمد یا مساحت 8/13 هکتار اتفاق  افتاد.
 
فرمانده یگان حفاظت استان در رابطه با اینکه آیا دستگاه های استان از جمله محیط زیست در این آتش سوزی ها به کمک منابع طبیعی شتافتند یا نه، گفت: متاسفانه محیط زیست استان به هیچ وجه در مهار آتش سوزی ها با ما همکاری نمی کند و با وجود اینکه چندین بار اطلاع داده ایم اما سهل انگاری میکنند و این در حالی است که بارها در این زمینه بحث و گفتگو شده است و این دستگاه اداری و سایر دستگاه های اداری استان موظف شده  اند که در  اطفاء حریق به منابع طبیعی کمک کنند اما متاسفانه این دستگاه ها بی توجهی میکنند. وی در همین خصوص گفت که در آتش سوزی وزگ سازمان آتش نشانی در خاموش کردن آتش نقش موثری داشت که جای تقدیر و تشکر دارد. وی همچنین از نیروهای بسیجی و سپاه و نیروهای مردمی و عشایر  که در اکثر آتش سوزی ها کمک می کنند تقدیر و تشکر کرد.
 
وی همچنین در خصوص اصلاح گزارش مربوط به آتش سوزی های مورخ 22 تا 24 مرداد گفت: در این ایام به ترتیب 3 فقره آتش سوزی در مناطق رهمالی، تولگهی و فیروز آباد از توابع یاسوج بوقوع پیوست که جمعا مساحت آنها 4/394 هکتار بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: