« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
از ابتدای سال جاری تا تاریخ اول شهریور،  62 فقره آتش سوزی در عرصه های جنگل ومرتع استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که مساحت دقیق این عرصه های آتش سوزی شده تا تاریخ ذکر شده برابر با 1058 هکتار و 3477 مترمربع بوده است

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی را یک خطر جدی دانست و اضافه کرد: کلیه مسئولین و مردم موظفند در جهت حفظ منابع طبیعی در استان که ثروتی گرانبهاست تلاش کنند و در پیشگیری و کنترل آتش سوزیها با منابع طبیعی همکاری نمایند.

مهندس عزت اله بهشتی فرد در این رابطه تاکید کرد: بر این اساس ستاد مدیریت بحران استان، متولی اصلی کنترل آتش سوزی ها می باشد که اداره منابع طبیعی یکی از اعضای این ستاد است و همه دستگاه های لشکری و کشوری موظفند در اطفاء حریق شرکت کنند. وی جنگلها و مراتع را منابع ملی دانست که حفظ آن بر عهده همگان می باشد. وی از همه دستگاه ها و مردم که در ماه های گذشته در مهار آتش سوزی ها شرکت کردند تشکر و قدردانی کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان میزان خسارات وارده در اثر این آتش سوزی ها را 120 میلیارد ریال برآورد کرد. سرهنگ محمد رحیم برزمند با بیان اینکه بیشترین مساحت آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در شهرستان بویراحمد است آمار دقیق این آتش سوزی ها را در شهرستان های استان بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ 1 شهریور 94 آمار آتش سوزیها در شهرستانها به این شرح می باشد: در شهرستان بویراحمد 29 فقره برابر با 762 هکتار و 3606 مترمربع، در شهرستان کهگیلویه 9 فقره برابر با 127 هکتار و1976 مترمربع، در شهرستان دنا 12 فقره برابر با 107 هکتار و4694 مترمربع، در شهرستان چرام 8 فقره برابر با 37 هکتار و 8197 مترمربع، در شهرستان گچساران 4 فقره برابر با 23 هکتار و 5004 مترمربع، رخ داده و در شهرستانهای باشت و یهمئی هیچگونه آتش سوزی رخ نداده است.

وی تاکید کرد عامل انسانی چه به صورت عمدی و چه سهوی مهمترین دلیل آتش سوزی هاست.

سرهنگ برزمند در خصوص دستگیری یکی از عاملین این آتش سوزی ها گفت: این شخص در منطقه راهمالی به علت سهل انگاری آتش زدن پسچر مزارع خود و عدم کنترل آتش که منجر به بروز و گسترش آتش به سایر جنگلهای آن منطقه به میزان 54 هکتار شد دستگیر و تحویل مقامات قضایی گردید.
فرمانده یگان حفاظت استان گفت: در سال گذشته 1164 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان دچار حریق گردید.
 
وی تعداد قرقبان های استان را 73 نفر اعلام کرد که این تعداد جوابگوی حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان با وجود کوهستانی و صعب العبور بودن بعضی مناطق آن نیستند. وی گفت: در سال جاری در پی دستور سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور برای حفاظت از منابع طبیعی تعداد 22 اکیپ مشارکت مردمی (جوامع محلی) در استان تشکیل شده است که تعداد اعضا این اکیپها 575 نفر می باشد و 183 هزار و 509 مترمربع تحت حفاظت این اکیپ ها قرار گرفته است.

 (قابل ذکر است خبری با عنوان دستگیری عاملین آتش سوزی های بویراحمد در سایت عصر دنا با کد خبر 17312 مورخ 1 شهریور 1394 منشر شده بود که ارقام و آمار موجود در آن خبر اشتباه بود و اینجا تصحیح گردیدند.)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: