« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
تاجگردون: برجام واقعیت رهایی از بن بست‌هاست ما ایستادیم تا پذیرفتند که هسته‌ای شدن حق مسلم ماست

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir، غلامرضا تاج گردون در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: خدایا دعای سوزناک بازماندگان حادثه منا را استجابت کن و حرم امن الهی را از دست رژیم ظالم و بی‌تدبیر آل سعود نجات بده.

عضو کمسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: از رهبر عزیزمان که با نهیب به آل سعود مرهم دل داغ دیدگان شدند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ملت عزیر ایران، امروز مسئولین نظام در سایه رهنمودهای حکیمانه و دلسوزانه و برگرفته از خرد و آینده نگری رهبر عزیزمان در شرایطی قرار گرفتند تا تصمیم خود را در خصوص موضوع هسته‌ای و مسائل مربوط مطرح نمایند.

عضو کمسیون بررسی برجام گفت: داستان هسته‌ای ما با ماندگاری و عزتمان عجین شده است و مقاومت پایداری شما ملت ایران نتیجه داده و موجب گردید دول غرب و تمامی قدرت‌های پوشالی، امروز در برابر ملت ما سر تعظیم فرود آورده و زیر سندی را امضا کنند که نتیجه تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده بود که امین رهبری هستند.

وی افزود: اعلام می‌کنم برجام متعلق به کلیات نظام است و همه باید در راستای صیانت از آن بکوشیم، از آن روزی که رهبری عزیزمان در حضور فرماندهان سپاه مطرح فرمودند تا به امروز که از ما می‌خواهند مانع از رسوخ سلطه شویم پاسخی کوبنده به حاکمان داده و روایت خود را از قرائت برجام مطرح کنیم و اینکه بدانیم مذاکره یعنی بده و بستان، و حکایت از حاکمیت سایه رهبری و مدیریت مذاکرات بوده و است.

وی گفت: اگر چه شاید ضرورتی به طرح مسائل گذشته نباشد ولی یادآوری آنچه که گذشت، گذشته و دلیلی از دلایل مذاکره شد خالی از لطف نیست.

تاج گردون با بیان اینکه برجام واقعیت رهایی از بن بست‌هاست و ما ایستادیم تا پذیرفتند که هسته‌ای شدن حق مسلم ماست، تصریح کرد: اینجا سیاه نمایی نمی‌شود، خانه ملت است و باید با مردم رو راست بود.

عضو کمسیون بررسی برجام افزود: ما بمب اتم نساختیم و نمی‌سازیم ولی تمایل داریم تمام بمب‌های ساعتی درون کشورمان را که به بهانه تحریم تنظیم کرده‌اند، خنثی کنیم بمب‌هایی که پایه‌های اجتماعی‌مان را متزلزل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه بیشتر از این و بها دادن به کاسبان تحریم داخلی و بیرونی را کنار بگذاریم اظهار داشت: ما و ملت ما باید بدانند چه از دست دادیم و چرا باید جلوی برخی از هزینه‌های غیر ضرور را که دیگر ضرورتی بر تداوم آن نیست بگیریم.

تاج گردون گفت:  آیا فکر می‌کنید پولی که ما به جیب آل سعود می‌ریزیم همین چند ده میلیارد ریالی است که حجاج ما پرداخت می‌کنند آیا می‌دانید در چند سال گذشته با قیمت نفت صد دلاری به دلیل کاهش سهم ما در بازار نفت سالانه قریب به 60 میلیارد دلار یعنی سه برابر بودجه ارزی امسال به جیب خاندان آل سعود ریخته ایم. آیا می‌دانید بدون اینکه بخواهیم اجناس بنجل و تکنولوژی‌های ضعیف دنیا را که ایران را جولانگاه خودشان کرده‌اند توجه کنیم سالانه فقط حدود 66 میلیارد دلار پول توجیبی دلالان داخلی و خارجی را تامین کرده‌ایم.

نماینده کهگلویه و بویر احمد افزود: آیا می‌دانید منافع ناشی از راه‌اندازی هر فاز میدان پارس جنوبی سالانه حداقل 3 میلیارد دلار است که بار راه‌اندازی نشدن 10 فاز پارس جنوبی سالانه حداقل  از 30 میلیارد دلار از منافع خودمان چشم پوشی کرده و به جیب دیگران ریخته‌ایم و باید ارقام فساد پرونده‌های امثال بابک زنجانی را هم به این میزان اضافه کنیم.

وی تصریح کرد:  دانش هسته‌ای را در حد اکمل فرا گرفتیم. دنیا حق ما را پذیرفته و به ایران هسته‌ای اذعان کرده است و البته بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید مراقبت کنیم تا زمینه‌های رسوخ مجدد سلطه فراهم نشود. باید مراقبت کنیم در تله وازدگی نیفتاده و دوباره فریب استکبار را نخوریم.

وی اظهار داشت: فضای موجود، فضای کار و شغل نیست جوانان ما شغل و تأمین رزقشان را می‌خواهند، بن بست‌های اقتصادی است و جوانان از ما شغل و تامین رزقشان را می‌خواهند.

نماینده مردم کهکیلویه و بویراحمد گفت: من از استان محروم هستم، شما هم مثل من هستید. کمرمان در برابر پدری که 6 فرزندش را به تحصیلات عالیه رسانده و امروز کمرش برای تأمین زندگی دوچندان خم می‌شود، شما هم مثل ما شب از سوز مادر غم‌گسار شهرستان خواب به چشمتان نمی‌آید، شما هم مثل من افسرده می‌شوید وقتی می‌بینید پرسه زدن جوانانتان در خیابان همه چیزتان شده است شما هم مثل من دلواپس این همه آسیب اجتماعی و فقر و بیکاری هستید.

تاج گردون با بیان اینکه حال که به حقوق خود دست یافتیم و عزتمان را به رخ جهانیان کشاندیم دیگر هزینه بس است اظهار داشت: من هم چون شما بزرگ شده خاک جبهه و جنگم نگذارید جوانان ما یعنی بهترین سرمایه کشورمان از ما روی گردان شوند بگذارید به پدرانشان افتخار کنند و در حیاتشان ثمره مقاومتشان را بچشند.

وی سپس به تشکر از اعضای کمسیون ویژه بررسی برجام پرداخت و همچنین از مرجع عالیقدر مکارم شیرازی بابت انتشار بیانیه‌ای در این زمینه تشکر کرد.

تاج گردون سپس گفت: می‌خواهم در جمع شما نمایندگان واقعیتی را که کمتر به آن پرداخته شده بیان کنم و اینکه به نظر من و جمعی از دوستان نگاهی سیاسی و یک جانبه‌گری و هدایت شده و چشم‌پوشی از ظرفیت‌های برجام حاکم بر نتیجه‌گیری است.

عضو کمیسیون بررسی برجام تأکید کرد: گزارش مذکور دادن سند به دشمن است و به نظر من قرائت ایرانی برجام فاصله گرفته است و به دوستان پیشنهاد می‌کنم تعارف نکنید، جسارت کنید و طرح بدهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند.

وی سپس با عذرخواهی از حضور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از ایشان معذرت می‌خواهم که نتوانستیم شرایطی را فراهم کنیم که برجام عامل وحدت شود، دوست داشتیم و داریم برجام موجب همبستگی مردم شود و مانع انشقاق شویم و امیدوارم در عمل هم حاصل شود.

تاج گردون افزود: گرچه می‌دانم مردم پس از این آنچه که همراه بی‌اخلاقی و انحصارگرایی است درباب این چند کلام بنده مطرح می‌شود ولی من به شما دوستانم خسته نباشید می‌گویم و مردم بهترین قاضی و عادل هستند.

عضو کمیسیون بررسی کننده برجام در پایان به قرائت شعری با مضمون هرکس بد ما به خلق گوید، ما دیده به بد نمی‌خراشیم، ما نیکی او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم پرداخت.

 


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: