« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
كنفرانس بين المللى غدير و صلح جهانى در كشور آلمان روز ١٢ مهر٩٤  با حضور جمع كثيرى از علما وانديشمندان و امامان جمعه وجماعت وشيعيان علاقه مند از سراسر اروپا  در كشور آلمان  به ميزبانى مركز اسلامى امام على ع بر گزار شد

 پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

مدير مسئول شوراى دين پژوهان كشور در جمع مسلمانان و علماى اروپا گفت : غدير اعتقاد ما و اساس دين و عصاره و نتيجه رسالت و زحمات همه پيامبران در تمام اديان الهى و بخصوص ثمره رسالت پيامبر خاتم است.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه دین پژوهان کشور وى در بخشى از سخنرانى خود گفت : غدير حساس ترين مقطع اسلام است كه حافظ گذشته اسلام وضامن بقاى آينده آن مى باشد و فقط يك واقعه تاريخى نيست بلكه تعيين صراط مستقيم الهى و تكميل رسالت انبياء از حضرت آدم تا پيامبر خاتم  است و رسول گرامى اسلام تداوم خط نبوت بوسيله امامت را با واقعه غدير زمينه سازى و با برهان هاى قاطع ابلاغ نمودند و همه مسلمانان را بر آن شاهد و گواه گرفتند و براى تحكيم اين ابلاغ الهى سه روز در محل خطابه غدير توقف كردند تا با نزول جبرئيل و رخ دادن معجزه خاصى در اين رويداد ، زمينه هاى سر پيچى ونا فرمانى را كاهش دهند.


مسول مجمع جهانى شيعه شناسى در ادامه افزود :بحث هاى علمى در سند و متن حديث شريف غدير به دست بزرگانى چون علامه مجلسى وعلامه مير حامد حسين هندى و بخصوص توسط علامه امينى و ديگر عالمان وبزرگان ما بطور كامل منقّح شده است و ما بايد با استفاده از زحمات آنان نگرش عميق تر و جامع ترى در كيفيت بيان ومحتواى خطابه غدير داشته باشيم. زيرا پيامبر خاتم با ايجاد مقدمات خاصى اين خطبه را در حد يك منشور دائمى براى مسلمين بيان فرمودند.

وى گفت ما براى اين مهم بايد محتواى خطبه غدير را موضوعى تبيين و تفسير كنيم و پيامهاى اصلى آن را با همان حساسيّت و دلنگرانى كه رسول اكرم داشتند در اين مقطع حساس بگونه او حساب شده پى گيرى نماييم تا در آينده بلند مدت مسلمين كار ساز و موثر واقع شود.
وى تاكيد كرد : بايد سنگينى مسوليت و وظيفه اى كه بخاطر غدير بر عهده ما است را بخوبى احساس كنيم و براى غدير متناسب با عظمت سرنوشت ساز آن حركت كنيم و اين زمانى اتفاق خواهد افتاد كه در جوامع اسلامى همان شور واحساس كه نسبت به عاشورا را داريم همان را در غدير بوجود بياوريم تا به بلنداى عظمت غدير بتوانيم گام برداريم.

  دكتر پيمان در بخشى از سخنرانى خود گفت اكنون از  ماكه هرساله در اين كنفرانس اجتماع مى كنيم انتظار مى رود كه فكرى ژرف و همتى بلند و پشتكارى بى نظير داشته باشيم و بتوانيم آحاد شيعيان را به صحنه فكر وعمل واحساس توآم وادار نماييم تا همچون عاشورا كارى در شآن عظمت مولاى غدير به انجام برسانيم. 

دبير شوراى دين پژوهان افزود : با اينكه روايت داريم كه  لم يُنادِ بشىءٍ مثلَ ما نودىَ بالولايه. ولى ما تاكنون آنچه بايسته وشايسته غدير و انتصاب الهى امامت ولايت جانشين وخليفه بلا فصل رسول الله است و مو جب اثبات حقانيت تشيع است به انجام نرسانده ايم و در ابلاغ پيام غدير قصور فراوان داشته وداريم.

آقاى پيمان در بخشى از سخنان خود بيان نمود : با اينكه خطبه غدير متراترترين متن روايى شيعه وسنى است و بخصوص از راويان معروف از صحابه نزديك پيامبر  همچون حذيفه بن يمانى وزيد ابن ارقم نقل شده است  و امامان شيعه كه صاحب مقام عصمت هستند نقل كرده اند و امام باقر ع خطبه مفصل را نقل كرده اند و با اين همه سوابق محكم و مستند بودن متن خطبه پيامبر و وقوف

سه روزه در غدير و نزول جبرءيل و رخ دادن معجزه الهى در غدير كه همه اين رويدادها نقل معتبر شده اند اما متأسفانه  سرپيچى ونافرمانى از دستور حق به وقوع پيوست همانگونه كه در برابر حقانيت آدم و دستور حق به سجده ملائكه اين سر پيچى توسط ابليس رخ داد و امروز ما در مقابل منكران حقانيت اميرالمومنين  بايد از جدال احسن و ارائه برهان و بكار گيرى قول سديد فرو گذار نكنيم.

   قابل ذكر است كه كنفرانس بين المللى غدير و صلح جهانى در كشور آلمان روز ١٢ مهر٩٤  با حضور جمع كثيرى از علما وانديشمندان و امامان جمعه وجماعت وشيعيان علاقه مند از سراسر اروپا  در كشور آلمان  به ميزبانى مركز اسلامى امام على ع بر گزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: