« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
دكتر آيت پيمان در اجلاس سالانه علما و مبلغين اروپاى مركزى كه روز گذشته در مركز اسلامى هامبورگ بر گزار شد اهداف و اولويت ها و برنامه شوراى دين پژوهان را بيان كرد

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه دین پژوهان کشور - وى كه به دعوت آيت الله دكتر رمضانى رئيس اتحاديه اروپايى علما و تئولوگ هاى شيعه در اجلاس روز چهارشنبه در هامبورگ شركت كرده بود پيرامون شيوه هاى كار آمدى تبليغ در كشورهاى غربى و اولويت هاى تبليغ و دين پژوهى صحبت كرد .

مدير مسئول دبيرخانه دين پژوهان اظهار داشت؛ شناخت روش ها و ابزارجديد و تكنولوژيهاى نوين اطلاع رسانى وعلمى وآموزشى  دشمنان اسلام براى تحريف مفاهيم وآموزه هاى دينى و ترفندهاى آنان در بد بين كردن مردم جهان به اسلام  را وظيفه مبلغان بين المللى و روحانيون مستقر در خارج كشور دانست و تاكيد كرد با اين شناخت و به روز كردن آگاهيهاى خود و بكار بستن همان شيوه ها و ابزار بايد با اسلام ستيزى در غرب مقابله كنيم و حقايق اسلامى را به گوش ملت ها در اروپا وآمريكا برسانيم تا از ظلم وجفايى كه در غرب به مكتب حيات بخش اسلام مى رود آگاه شوند.

عضو مجمع جهانى شيعه شناسى با بيان روايتى از امام صادق عليه السلام كه تصريح فرموده " لن ينتشر الهدى الا من حيث ينتشر الضلاله " خطاب به علما و ائمه جمعه وجماعت حاضر در اجلاس بيان داشت اگر همين سخن امام صادق علیه السلام را نصب العين قرار دهميم و بكار ببنديم ما را به روشهاى صحيح مقابله با حملات وشبهه افكنى دشمنان شيعه راهنمايى خواهد كرد كه همان استفاده تقابلى از روش ها و ابزار شبهه افكنان خواهد بود.  
در اين اجلاس فعاليت هاى دين پژوهى و اهداف و اولويت هاى پژوهشى شوراى دين پژوهان كشور براى اعضاى اتحاديه اروپايى علما و تئولوگهاى شيعه  توسط دكتر پيمان تشريح شد.

وى در بخشى از سخنانش برعلمى وتخصصى كردن محتواى تبليغ و تلاش مبلغان براى پاسخگويى علمى ومستند و كارشناسانه به شبهات وسئولات دينى  تاكيد كرد و حسن اخلاق وجوشش با مردم و تواضع وفروتنى در مقابل بزرگان ومحبت و مهرورزى در برابر نوجوانان وجوانان و نگاه محبت آميز به آنان را عامل موفقيت در تبليغ دينى دانست.

دكتر آيت پيمان ارتباط علما و تئولوگهاى شيعه و مديران مراكز اسلامى در كشورهاى غربى را به ارتباط و گفتگو و نفوذ علمى در دانشگاهها و كالج ها و آكادمى ها توصيه كرد و تاكيد كرد ما با تبليغ سنتى و منولوگ  نمى توانيم پيشرفتى در غرب داشته باشيم و بايد در نهايت امكان ديالوگ مذهبى وعلمى و فرهنگى برقرار كنيم و از شخصيت هاى علمى تأثير گزار و آشنا به مسايل روز استفاده كنيم.

وى تلاش براى  تأسيس كرسى هاى شيعه شناسى و ايجاد نشست هاى علمى موضوعى دانشگاههاى اروپا و تقويت مدارس اسلامى را از مهمترين امر براى استفاده از موج اسلام گرايى كنونى دانست و بيان داشت ؛ اين موج اسلام گرايى در اثر انقلاب اسلامى ايجاد شد اما به علت ضعيف بودن حضور شيعه در سطح جهانى بهره بردارى سلفى ها و وهابيون و ديگر مذاهب بيشتر از تشيع بوده است .

وى ضعف فعاليت و كمبود امكانات و نبود عالمان و مبلغان وعدم  حمايت مؤثر از مراكز و مساجد شيعى و اختلافات و ضديّت طيف هاى شيعى را علت فرصت سوزى و ايجاد زمينه براى مخالفان شيعه بيان كرد و از بزرگان شيعه و مديران حوزه هاى علميه و مراكز علمى تقاضا كرد كه چاره جويى نمايند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین