« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
تعزیه توانست واقعه عاشورا را به صورت هنری منتقل نماید و در بسياري از مراحل تاريخ مذهبي ايران نقش‌آفريني كرده است

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

دکتر رضا دهبانی پور در جمع عزاداران حسینی و در حاشیه برگزاری آیین تعزیه خوانی در این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تعزیه را یک رسانه نمایشی دانست که توانست واقعه عاشورا را به صورت هنری منتقل نماید.

وي تأكيد كرد: اين هنر به‌عنوان يك هنر ديني بر مناسك و شعاير مذهبي مردم نيز تاثیر گذار بوده و در بسياري از مراحل تاريخ مذهبي ايران نقش‌آفريني كرده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ،تعزیه را سر آمد برنامه های فرهنگی و هنری دانست و به هنر تعزیه در شهرستان لنده اشاره نمود و افزود خوشبختانه تعزیه شهرستان لنده بیش از 100سال قدمت دارد و ثبت ملی شده است.

دکتر دهبانی پور در ادامه سخنان خود گفت:در حوزه فرهنگ و هنر اگر چه مشکلات وجود دارد اما ما در شهرستان لنده اراده ای قوی دیده ایم و با تقدیر از شهردار لنده بخاطر واگذاری زمین به منظور ساخت مجتمع فرهنگی و هنری ابراز امیدواری کرد، با کمک سایر مسولان نسبت به تامین اعتبار و ساخت آن همکاری لازم بعمل آید.

گفتنی است ایشان در پایان این مراسم با جمعی از مردم و اصحاب رسانه به گفتگو پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: