« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا به شهروندان توصيه کرد: به هيچ عنوان براي افراد ناشناس و غريبه عمليات بانکي انجام ندهند

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir ،

سرگرد حميد کياني در خصوص ترفندهاي افراد ناشناس گفت: اين افراد از شهروندان تقاضاي ارائه خدمات با کارت خودشان را دارند به اين صورت که به حساب شما مبلغي را واريز کرده و شما برداشت کرده و به آنها بدهيد؛ اگر کارت آنها سرقتي باشد و به حساب شما مبلغي را واريز کنند شما بايد پاسخگو باشيد.

وي با بيان اينکه احتمال مسروقه بودن کارت بانکي افراد ناشناس وجود دارد، افزود: شگرد اين مجرمان به اينگونه است که در ساعات يا ايام تعطيل بانک ها در پاي دستگاه‌هاي خود پرداز از شهروندان تقاضا مي کنند سقف مجاز برداشت کمتر از تقاضاي آنها است و آنها وجهي را به کارت شما واريز نمايند و شما برداشت کرده و وجه نقد را به آنها بدهيد.
 
سرگرد کياني ادامه داد: واريز از کارت هاي سرقتي به کارت شما مي تواند براي شما دردسر درست کرده و پيگرد قانوني داشته باشد و شما بايد در برابر قانون و شاکي خصوصي پاسخگو باشيد.
 
وي ادامه داد: با توجه به وجود دستگاه کارت خوان در اکثر مراکز فروشگاهي و ... نياز به پول نقد نيست. بنابراين شهروندان مراقب باشند تا در دام اين مجرمان نيفتند.
 
سرپرست اداره تشخيص جرائم سايبري مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا در ادامه دريافت نقدي از فروشگاههاي داراي دستگاه کارت خوان را از ديگر شگرد اين مجرمان برشمرد و گفت: اين افراد به مراجعه به مراکز خريد داراي کارت خوان و خريدهاي جزء و اندک از فروشنده مي خواهند که آنها کارت کشيده و پول نقد دريافت کنند.
 
سرگرد کياني به فروشندگان محترم هشدار داد که از پرداخت وجه نقد در ازاي کشيدن کارت خودداري کنند و مراقب باشند که مورد سوء استفاده از سوي اين مجرمان قرار نگيرند.
 
سرگرد کياني در پايان به کاربران پيشنهاد داد: براي دريافت اطلاعات و آموزش بيشتر، هشدارها و توصيه هاي پليس فتا مي توانند به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نيز گزارش خود را در سامانه پاسخگويي به فوريت هاي سايبري بخش ثبت گزارش مردمي به ما اطلاع دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: