« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
امام جمعه قلعه رئیسی: امیدوارم وضعیت کلنگ‌زنی گازرسانی به قلعه‌رئیسی و دیشموک مثل قضیه کلنگ‌زنی پتروشیمی دهدشت نشود

 پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست به یکی دیگر از عوامل گناه که گناه اسراف است، اشاره و تصریح کرد: اسراف به معنای تجاوز از حد و زیاده روی کردن و این گناه مخالف تقوا و دستورات خدا و اولیا الهی است.

صلواتی تأکید کرد: اسراف ممکن است در امورات اعتقادی باشد مثل شرک به خدا، بت‌پرستی، بی‌اعتقادی به توحید و اسراف ممکن است در امورات اخلاقی مثل کبر ورزیدن است.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی یادآور شد: اسراف همیشه در مصرف نیست.

وی خاطرنشان کرد: اسراف باعث فقر، نابودی سرمایه، قساوت قلب و خواری ذلت و کفران نعمت است.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه خطبه دوم به روز شنبه 30آبان شهادت عمار یاسر در جنگ صفین اشاره کرد و گفت: عمار یاسر از صحابه نزدیک رسول الله و یاران باوفای امیرالمومنین و از نخستین افرادی بود که به پیامبر ایمان آورد و در تمامی جنگ های پیامبر حضور داشت.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) اشاره و ادامه داد: بسیج یک اندیشه، یک فکر، یک منطق و یک منظومه فکری است.

صلواتی گفت: پایه تفکر بسیج این مسئولیت الهی است آن هم نه تنها مسئولیت در برابر خود یا خانواده، بلکه مسئولیت در قبال حوادث زندگی، جهان و کشور است و اسلام از ما می خواهد که بسیجی باشیم.

وی اذعان داشت: عامل شکست‌ناپذیری جمهوری اسلامی در طول تاریخ انقلاب تفکر بسیجی و عمل حرکت بسیجی است امروز الحمدالله قاطع ملت ایران بالقوه بسیجی هستند و بسیج آمال و آرزوی همه اولیاء و انبیاء و یکتاپرستان عالم است.

صلواتی در ادامه گفت: شاخص بسیجی عمل، اخلاص، یعنی بردباری و صبر و مقاومت و شاخص اصلی بسیج یعنی ولایتمداری است.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه به موضوع عملیات‌های پاریس اشاره کرد و گفت: عملیات پاریس را که کالبدشکافی می‌کنیم قطعاً پای رژیم صهیونیستی وسط است و گروهک تروریستی داعش پیاده نظام آمریکا و اسرائیل است؛ آمریکا دیگر توان جنگیدن ندارد، بنابراین روی آوردن به جنگ‌های نیابتی و با سرمایه‌گذاری روی آدم‌های احمق و سگ‌صفت داعش از سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانانش است.

وی در ادامه اضافه کرد: این انفجارها محصول سیاست‌های غلط غرب در بحث مبارزه با تروریسم و محصول اشتباهات راهبردی فرانسه است.

صلواتی در ادامه با تقدیر از نیروی انتظامی بخاطر مبارزه با بی‌حجابی گفت: از نیروهای انتظامی بخاطر مبارزه با بی‌حجابی و برخورد با کسانی که دین خدا را مسخره گرفتند و عامل وهن دین و حجاب هستند امیدوارم این حرکت در استان ما هم ایجاد شود و با کسانی که امنیت معنوی و روحی مردم هستند برخورد کنند؛ بی‌حجابی زیر پا گذاشتن حکم خدا است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه با انتقاد از وضعیت گازرسانی به قلعه‌رئیسی و دیشموک تاکید کرد: بحث کلنگ‌زنی موجب امید و نشاط در دل این منطقه شده، مردم را امیدوار کرده است اگر کاری شده بیایید به مردم بگوئید اگر کاری نشده چرا کلنگ‌زنی شده است.

صلواتی عنوان کرد: امیدوارم وضعیت کلنگ‌زنی گازرسانی به قلعه‌رئیسی و دیشموک مثل قضیه کلنگ‌زنی پتروشیمی دهدشت نشود.

وی خواستار پیگیری مسئولان استانی در خصوص گازرسانی به این مناطق شد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی در پایان از مردم خواست که از برق غیرمجاز استفاده نکنند، چراکه این عامل حرام و حق‌الناس است.

 

 

منبع/فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: