« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی را نیازمند کارت پایان خدمت و معافیت سربازی ندانستند

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، با تبصره الحاقی به ماده 55 لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه با 120 رأی موافق، 50 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براین اساس، در تبصره الحاقی به این ماده ذکر شده که شرط گذراندن کارت پایان خدمت سربازی و معافیت برای اخذ گواهینامه الزامی نیست.

مشروط کردن اخذ گواهینامه به گذراندن دوره سربازی جامعه را دچار دشواری می کند

ابوذر ندیمی به عنوان پیشنهاد دهنده این ماده الحاقی گفت: بسیاری از نوجوانان و جوانان به دلیل اینکه دسترسی به وسایط نقلیه افزایش یافته و به دلیل نگذراندن دوره سربازی و نداشتن بیمه با تصادف روانه زندان می شوند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زندان ها در حال حاضر دو برابر ظرفیت خود ساکن دارند افزود: سربازی مهم و مقدس است اما مشروط کردن اخذ گواهینامه به گذراندن دوره سربازی جامعه را دچار دشواری می کند و زندان رفتن آنها جز خسارت مدنی و مادی هیچ فایده ای نداشته و به همین دلیل شرط گذراندن دوره سربازی و داشتن معافیت باید برداشته شود.

حذف گذراندن دوره سربازی درخصوص اخذ گواهینامه، بی‌نظمی ایجاد می‌کند

ضرغام صادقی به عنوان مخالف این تبصره الحاقی گفت: اگر شرط بیمه و گواهینامه از گذراندن دوره سربازی برداشته شود نتیجه آن این می شود که همه کسانی که سربازی نرفته اند هم بیمه و هم گواهینامه می گیرند که این آن نظمی را که در جامعه ایجاد شده و افراد ملزم به رفتن به سربازی یا گرفتن معافیت می شوند برداشته می شود به نظر می رسد که برای بررسی این موضوع باید نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در جلساتی با کمیسیون امنیت ملی واقتصادی این موضوع را بررسی کند تا دوباره این طرح در مجلس بررسی شود.

احمد امیرآبادی فراهانی در ادامه در موافقت با این تبصره الحاقی گفت: ندیمی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح عضو کمیسیون اقتصادی بوده و در جریان بررسی این طرح حضور داشته، این پیشنهاد خوبی است که می تواند معیارهای بهتری به غیر از بحث سربازی را در بر بگیرد و با این کار می توان کمک شایانی به جامعه و جوانان و جلوگیری از اتفاقات ناگوار ناشی از آن کرد.

در ادامه رحیم زارع به عنوان سخنگوی کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون در این رابطه نظری نداشته و تصمیم گیری در این رابطه را به عهده نمایندگان می گذارد.

محمدحسن ابوترابی فرد در پایان تصریح کرد: چنین اتفاقی در حال حاضر رخ داده؛ یعنی اخذ گواهینامه نیازمند گذراندن دوره سربازی و یا معافیت از سربازی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: