« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
دانشجویی که سیاست زده شود یا به دنبال هوی و هوس باشد هرگز قادر به تولید علم نیست و متأسفانه در چند سال اخیر بعضی از این فتنه‌گران با نفوذ در دانشگاه توانسته‌اند سرعت رشد علمی را متوقف کنند

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف ،به نقل از  فارس

حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رحلت پیامبر معظم اسلام، اظهار کرد: امروز بر همه مسلمانان جهان لازم است تا حول محور پیامبر اسلام و کتاب آسمانی وحدت داشته باشند و در مقابل دشمنانی که هدفشان محو اسلام است، ایستادگی کنند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: امروز دشمن سعی دارد از اسلام یک چهره خشن در جهان نشان دهد، بنابراین همه باید در جهت مبارزه با این طرز تفکر با ارائه چهره رحمانی اسلام تلاش کنیم.

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر عنوان کرد: این روز قانونی است که در جهت حمایت از همه انسان‌های جهان در برابر ظلم و ستم دیگران تصویب شد، اما این حقوق هم از کلماتی است که معنای متفاوتی دارد.

حجت‌الاسلام طزری با بیان اینکه ما امروز کلماتی را بیان می‌کنیم که مراد ما از آن کلمات چیز دیگر است، گفت: کلمه زیبای آزادی را بیان می‌کنیم اما منظور ما از آزادی، بی‌بند و باری و اباحی‌گری است.

وی، افزود: اسلام را دین آسان معرفی می‌کنیم اما منظور ما سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی است، سپس هرچه بخواهیم به دین می‌تازیم و اگر کسی هم اشکال کرد می‌گوئیم اسلام دین آسان‌گیری است، برخورد نکنید.

خطیب جمعه چرام با تأکید بر این مطلب که حقوق بشر امروز به معنای ظلم و ستم بر بشریت است، خاطرنشان کرد: بشر یعنی رژیم صهیونیستی و هر کس و هر کجا که آمریکا در آنجا منافع دارد.

طزری، تصریح کرد: اگر تعدادی قاچاقچی اعدام شوند، نقض حقوق بشر شده چون در ایران اسلامی است اما اگر روزانه بیش از ده‌ها نفر بر اثر بمباران هوایی آل‌سعود در یمن کشته شوند هیچ مشکلی به وجود نیامده است بلکه سازمان ملل هم انصارالله یمن را محکوم و از آل‌سعود حمایت می‌کند.

وی، ادامه داد: متولیان حقوق بشر خود از جنایتکارترین انسان‌ها هستند، در عراق، یمن، سوریه و کشورهای اسلامی دیگر انسان‌های بی‌گناهی را می‌کشند، آن وقت در مقابل حبس تعدادی انسان جانی و ضد دین که به مقدسات دین اهانت کرده رگ گردن کلفت می‌کنند که در ایران حقوق بشر نقض شده است.

طزری گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی حمایت از جانی‌ترین افراد و جانی‌ترین دولت‌ها که رژیم کودک‌کش آل‌یهود و آل‌سعود مصداق بارز آن است.

امام جمعه چرام در ادامه صحبت‌های خود به روز دانشجو اشاره داشت و ابراز کرد: امروز قدرت علمی یکی از ابزار جلوگیری از سیطره دشمن و راه مقابله با دشمن است.

وی، افزود: دشمنان سعی دارند که با ابزار علم کشورهای دیگر را تحت سیطره خود در بیاورند، اگر یک زمانی قدرت نظامی، ابزار سلطه بود امروز قدرت علم نیز ابزار سلطه است و اگر ما می‌خواهیم از سلطه بیگانگان خارج شویم و بتوانیم روی پای خود بایستیم باید از لحاظ علمی تلاش فراوان کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام ادامه داد: در 10 سال گذشته رتبه علمی ما به اعتراف دوست و دشمن رشد چند برابری داشته است، اما به لحاظ آنکه سال‌ها ما تحت سیطره بودیم هنوز برای رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

حجت‌الاسلام طزری با بیان اینکه امروز دشمنان سعی دارند با نیروی داخلی خود که متأسفانه در بدنه دانشگاه نفوذ کرده‌اند سرعت علمی دانشگاه‌ها را کاهش و متوقف کند، گفت: بنابراین به جای آنکه دانشجویان ما به دنبال علم و پژوهش باشند، وسیله‌ای در دست جناح‌ها و گروه‌های سیاسی قرار بگیرند و به جای آنکه به دنبال پژوهش و تولید علم باشند در اردوهای مختلط و پارتی‌های آنچنانی قرار بگیرند.

وی، افزود: خوب مشخص است دانشجویی که سیاست زده شود یا به دنبال هوی و هوس باشد هرگز قادر به تولید علم نیست و متأسفانه در چند سال اخیر بعضی از این فتنه‌گران با نفوذ در دانشگاه توانسته‌اند سرعت رشد علمی را متوقف کنند که این برای دانشگاه‌ها یک زنگ خطر است و مسئولین و متولیان امر باید دقت لازم در این امر را داشته باشند.

طزری به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: این نامه زمانی منتشر شد که چند روزی از حملات تروریسمی در فرانسه می‌گذرد و عده‌ای سعی دارند که از این حملات سوء استفاده کرده و بدین وسیله اسلام هراسی را در راس کارهای خود قرار دهند.

وی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این نامه به جوانان اروپا توصیه می‌فرمایند، اگر شما چند روز وقایع تلخی را تجربه کردید و صحنه‌های دلخراشی را دیدید امت اسلام سالها است که با این صحنه‌ها مواجه می‌شود.

امام جمعه چرام اضافه کرد: ثانیاً این حوادث باید باعث همفکری در جهت برطرف کردن این حوادث خصوصاً ریشه‌های اصلی آن شود.

حجت‌الاسلام طزری ابراز کرد: نکته دوم این نامه این است که از جوانان می‌خواهند که ریشه این حوادث را که استکبار و در رأس آن آمریکا است را بشناسند یعنی تا با عاملان اصلی برخورد نشود ما شاهد حوادث تلخ دیگری خواهیم بود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور درباره به تصویب برجام، گفت: معظم‌له شرط اجرای برجام را بسته شدن پرونده پی.ام.دی دانستند که این پرونده اگر بسته شود، نشان می‌دهد که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز بوده است.

خطیب جمعه چرام خاطرنشان کرد: ادعاهای مطرح شده در خصوص اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی بوده بی‌اساس و در پی آن تمام تحریم‌هایی که بدین منظور صورت گرفته، ظالمانه بوده است.

طزری گفت: تیم مذاکره‌کننده ما در این خصوص اظهارنظرهای صریح و قاطعانه‌ای انجام داده‌اند و شرط اجرای برجام را بسته شدن این پرونده دانسته‌اند، بنابراین طرف مقابل باید بداند در صورت بیان اظهارنظر چند پهلو و ابهام‌آمیز و هرگونه بهانه برای باز بودن پرونده پی.ام.دی، برجام اجرایی نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین