« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
آوای رودکوف:عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت:هفته پژوهش گل سرسبد ایام سال برای دستگاه هایی است که هفته پژوهش گل سرسبد ایام سال برای دستگاه هایی است که فعالیت پژوهشی دارند

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

علی مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در حاشیه بازدید از سومین روز از نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف اظهار کرد:نمایشگاه امسال از نظر فضا بهتر از سالهای گذشته شده است اما از حیث کیفیت باید ارزیابی دقیق تری صورت بگیرد.

وی افزود:بخش فناوری در سالهای گذشته و نه در نمایشگاه سالجاری زیاد مورد توجه قرار نگرفته است و دستگاه ها و دانشگاهها بیشتر پژوهش هایی که رویکرد فن آوارانه ندارند را به نمایش گذاشته است که خود نوعی ضعف برای استان محسوب می شود.

مرادی بیان کرد:باید دستگاه ها و دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تولید فن آورانه را در دستور کار خودشان قرار دهند.
ایشان تصریح کرد: پژوهشی که منجر به تولید نشود و به تولید کمک نکند آن پژوهش شناخته شده ای نخواهد بود و همین یکی ار دلایلی است که نتوانسته ایم در شرکت های دانش بنیان موفقیتی داشته باشیم که این وضعیت مناسب و مطلوبی برای این استان نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج  اظهار کرد:باید رویکرد ها در این زمینه ها تغییر کند و دانشگاه ها به سمت تولید فناوری و تولید ثروت از راه فناوری حرکت کنند که با این کار بتوانیم اقتصاد مقاومتی و سیاست هایی کلی دانش بنیان را اجرا کنیم
ایشان در ادامه گفت:مسئولان سیاست گذاری های را در بحث گسترش زیرساخت های تولید فناوری چه در دانشگاهها و چه در بیرون دانشگاهها تغییر دهند
مرادی با اشاره به اینکه پارک علم فناوری سالهاست که بلاتکلیف است بیان کرد: پارک علم و فناوری استان گرفتار مباحث سیاسی شده است و باید ازاین بحث های خارج شود که این نوعی ضعف برای استان است.

وی همچنین گفت:پژوهش های بنیادی نیز شاخص های خوبی برای رشد علمی هستند اما با این وجود نسخه شفا بخش اقتصاد ما علمی است که به رفاه و اقتصاد ما کمک کند.

ایشان با بیان اینکه نباید برگزاری این نمایشگاها مختص یک روز خاص باشد گفت: دانشگاهها باید به پژوهش در استان توجه بیشتری داشته باشند و از انتظار بیشتری در استقبال از این نمایشگاه باید داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با اشاره به نقش رسانه ها و لزوم فرهنگ سازی در خصوص پژوهش  گفت : رسانه ها فقط اخبار سیاسی دانشگاهها را متشر نکنند در دانشگاهها تولید علم نیز صورت می گیرد اینها را نیز پوشش دهند.

                                                                                 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: