« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱
حضور دکتر دهبانی پور در دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با مدیران کل فرهنگ و ارشاد سراسر کشور در بندرعباس

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

دومین نشست تخصصی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با مدیران کل فرهنگ و ارشاد سراسر کشور در بندرعباس برگزار شد.

در این نشست تخصصی دکتر دهبانی پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشت.

کتر سید عباس صالحی ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری نشست های تخصصی افزود : تعامل فعال با استان ها در حوزه فرهنگ از اولویت های دولت تدبیر و امید است و یک استراتژی یا تاکتیک نیست بلکه معتقدیم از این طریق می توان به بهترین راهکار و روش در حوزه فرهنگ کشور دست یافت .
وی به شاخص های تعامل معاونت فرهنگی وزارت با استان ها اشاره کرد و اظهار داشت : در حوزه منابع مالی ، می باید به دستور شخص وزیر ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی به استان ها اختصاص می یافت که طی امسال ۳۳ درصد منابع مالی فرهنگی به استان ها داده شده است که نسبت به تعهد ، ۱۳ درصد افزایش داشته ایم .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی اضافه کرد : در بخش برنامه ها نیز در سال ۹۳، ۱۱۱ برنامه و در سال ۹۴ ، ۱۹۰ برنامه را در استان های مختلف مورد حمایت قرار داده ایم که افزایش دوبرابری را نشان می دهد.

صالحی به توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه ها در مناطق روستایی کشور اشاره کرد و عنوان داشت : یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه های روستایی در سال ۹۴ هزینه شده که ثمرات بسیار زیادی را به همراه داشته است .
معاون فرهنگی وزیر اذعان کرد : تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بخشی از برنامه ها ، مجوز ها و فعالیت های فرهنگی به استان ها از دیگر اولویت های این معاونت بوده که در حوزه نظارت و صدور مجوز چاپ و نشر کتاب تاکنون به ده استان جهت تسهیل و کوتاه کردن روند کار ، تفویض اختیار شده است که همچنان ادامه خواهد داشت .

وی تعامل در برنامه ریزی و تصمیم گیری را از مهمترین سیاست ها در ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی در کشور و استان ها دانست و گفت : تاکنون جلسات مختلفی با همین رویکرد در سطوح وزارت ، مدیران کل استان ها ، معاونان فرهنگی ، کارشناسان و …. صورت گرفته است و نتیجه آن تخصصی شدن دیدگاه ها ، افزایش بهره روی و کاهش آسیب ها بوده است .
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل این اقدامات را رسیدن به یک تیم فرهنگی هماهنگ و هم افزا در کشور دانست و افزود : که نشست هرمزگان ، مقدمه ای خوب برای آغاز و اجرایی شدن این روند است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: