« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
آوای رودکوف:معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: با وجود ظرفيت‌هاي خوب گردشگري در اين استان اما اين صنعت مهم در اقتصاد مردم کهگيلويه و بويراحمد نقشي ندارد که بايد اين موضوع بررسي و مشکلات آن برطرف شود

 به گزارش خبرنگار پايگاه خبري آواي رود کوف از ياسوج، پژمان نيک اقبالي در نشست کارگروه گردشگري که شنبه 19 دي ماه در ياسوج برگزارشد،افزود: پيچيده بودن مسائل گردشگري همچنين نبود زيرساخت ها باعث کاهش سرانه درآمد گردشگري در اين استان شده است اما اين صنعت مهم در اقتصاد مردم کهگيلويه و بويراحمد نقشي ندارد که بايد اين موضوع بررسي و مشکلات آن برطرف شود

وي با اشاره به اينکه سرانه درآمد گردشگر داخلي در اين استان 22 هزارتومان است، عنوان کرد: در اين استان با وجود پتانسيل هاي زياد در بخش گردشگري اما زيرساخت هاي آن فراهم نيست و با سرانه درآمد گردشگري در کشور که  31 هزار تومان است 10 هزار تومان فاصله دارد.

نيک اقبالي  تصريح کرد: با توجه به پايين بودن قيمت نفت و برخي شرايط که در سطح کشور حاکم است دولت نمي‌تواند زيرساخت‌هاي گردشگري ايجاد کند و براي توسعه گردشگري بخش خصوصي بايد حضور داشته باشد.

.معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان کرد: درسال‌هاي گذشته اعتبار زيادي به منظور ايجاد هتل و اماکن اقامتي در استان تعيين شد اما هيچگاه هتلي ايجاد نشد و در ساير بخش ها هزينه شده است.

وي افزود: در افق 1404 پيش‌بيني شده  که 20 ميليون گردشگر خارجي به کشورسفر کنند که در صورت فراهم شدن زيرساخت‌ ها و امکانات مورد نياز بخش گردشگري، اين استان مي تواند سهم خوبي در ورود گردشگر خارجي داشته باشد.

معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد  با اشاره به اينکه آمريکا صنعت گردشگري کشور را هدف قرار داده است، اضافه کرد: کشور آمريکا با افرادي که به ايران سفر مي کنند برخورد مي کند که اين خود نشان دهنده مهم بودن صنعت گردشگري است.

نيک اقبالي با انتقاد از برخي مديران که معاونان خود را به نشست کارگروه اشتغال مي فرستند و خود حضور پيدا نمي کنند، عنوان کرد: صنعت گردشگري براي استان بسيار مهم است پس بهتر است که در اين جلسات خود مديران کل حضور داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: