« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
آوای رودکوف:مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از  ضبط 48 هزار و 269 کیلوگرم گوشت طیور و دام طی 9 ماهه سالجاری در این استان خبر داد

 عبدالله بهمنش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  آوای رودکوف از یاسوج، افزود: در 9 ماهه سالجاری 48 هزار و 269 کیلوگرم گوشت طیور و دام به دلیل غیر بهداشتی بودن و داشتن برخی بیماری ها ضبط شده است.

وی بیان کرد: طی این مدت 154 هزار و 355 راس دام سبک و سنگین  در قصابی های این استان کشتار شده است که 113 هزار و 884 کیلوگرم  از این میزان گوشت به دلیل بهداشتی نبودن و یا داشتن بیماری ضبط و از چرخه عرضه خارج شدند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  37هزار و 517 بازدید از مراکز عرضه گوشت، مواد پروتئینی و قصابی ها در این استان انجام شده است که طی این بازدید ها در مجموع 48 هزار و 269 کیلوگرم وشت طیور و دام کشف و ضبط شد.

بهمنش تصریح کرد: در 9 ماهه سالجاری نیز 697 هزار و 161 قطعه طیور در این استان ذبح شده است که از این میزان نیز 23 هزار و 517 قطعه ضبط شدند.

وی با اشاره به اینکه هر دام در طول یک سال چندین بار واکسینه می شود،بیان کرد: در 9 ماهه سالجاری 11 میلیون و 297 هزار و 487 قطعه طیور و پنج میلیون و 327 هزار و 999 نوبت سر دام علیه بیماری های آبله، آنتروتوکسین،آگالاکسی، تب برفکی، بروسلوز و هاری با همکاری بخش خصوصی واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دو میلیون و 687 هزار و14 نوبت سر دام علیه بیماریه های داخلی و خارجی با  دادن داروی ضد انگل درمان شده اند.

بهمنش اظهار کرد: از جمله سیاست های جدید ما در راستای بهداشت عمومی دامها ارایه خدمات به مناطق صعب العبود بوده است و تا جایی که اعتبار کافی در دسترس باشه واکسیناسیون و سایر خدمات را در مناطق صعب العبور انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در استان سه کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی دام و 6 کشتارگاه نیمه صنعتی وجود دارد، بیان کرد: در همه این کشتارگاه ها یک روحانی به عنوان ناظر ذبح شرعی و یک کارشناس بهداشت وجود دارد که مرحله به مرحله کشتار را نظارت می کنند و در صورت وجود مشکلی در گوشت آن را از چرخه خارج می کنند.

امدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر روی همه مرغ های بسته بندی شده که در این استان ذبح شده اند کد رهگیری نوشته شده است که  مردم استان می توانند با فرستادن این کد رهگیری به سامانه 30008903 از تاریخ تولید، زمان ذبح و تاریخ انقضای آن اطلاع پیدا کنند همچنین مردم باید توجه داشته باشند که خرید مرغ های زنده از مغازه ها تهدیدی برای بهداشت عمومی است توصیه می شود به هیچ عنوان مرغ زنده برای مصرف خریداری نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: