« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
آوای رودکوف: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری 300 مرغداری زنده در سطح استان خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت: عبدالله بهمنش در جلسه جمع آوری مرغ زنده در دهدشت افزود: متاسفانه بیشتر مرغ های وارادتی قاچاق و دارای انواع بیماری هستند که باعث آلوده شدن و انتقال بیماری به دیگر مرغ ها خواهند شد.

وی به برخی بیماری‌ها بین انسان و طیور اشاره کرد و گفت: عمده ترین عامل انتقال این بیماری ها جابجایی پرندگان زنده و فروش مرغ های زنده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اگر این بیماری در شخصی پیدا شود خسارات جبران ناپذیر و تلفات انسانی بالا به همراه خواهد داشت.

بهمنش عنوان کرد: علاوه بر اینکه کشتار مرغ در محیط عمومی باعث نازیبا نشان‌دادن چهره شهر خواهد شد، کشتار مرغ در حیطه عمومی تاثیرات بد روحی و روانی بر کودکان باعث جمع شدن انواع حشرات و انتقال انواع بیماری در بین افراد خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای تیرماه سال جاری طرح ردیابی مرغ در سه کشتارگاه استان اجرا شده که در این طرح یک کد رهگیری بر روی بسته های مرغ درج شده و با ارسال این کد به شماره 30008903 معلوم خواهد این مرغ از کدام کشتارگاه خریداری و تاریخ انقضای آن برای فرستنده ارسال خواهد شد.
بهمنش خواستار همکاری سایر نهادها جهت جلوگیری فروش مرغ زنده شد و اضافه کرد: دامپزشکی به عنوان ضابط قضایی اگر مواردی را تشخیص دهیم که بهداشت عمومی رعایت نشده به مراجع قضایی گزارش خواهیم داد.

وی عنوان کرد: سعی ما بر این است که کار را با فرهنگ سازی پیش ببریم که اگر در این صورت موفق نبودیم مجبور هستیم از قوه قهریه استفاده نماییم.

بهمنش از جمع‌آوری 300 مرغداری زنده در سطح استان خبر داد و گفت: اما متاسفانه در شهرستان کهگیلویه این معضل هنوز به راه حل مشخصی نرسیده است.

بهمنش معضلات و انواع بیماری ها از طریق فروش مرغ زنده را یادآور شد و خواستار برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نسبت به جلوگیری فروش مرغ زنده شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: