« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
آوای رودکوف/یک نماینده مجلس گفت: در اکثر استان‌ها انتصابات براساس رابطه،‌ جناح و گروه در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir، به نقل از  تسنیم،

حلیمه عالی نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تشریح سوال خود از علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره علت ضعف مدیریت مدیران کل آموزش و پرورش، اظهار داشت: شکایاتی درباره مدیریت‌ها در سراسر کشور توسط فرهنگیان به ما که نمایندگان ملت هستیم ارائه می‌شود و امیدوارم شما امروز به سوال بنده پاسخ دهید، نه اینکه به آن توهین کنید.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتصابات در این وزارتخانه بر چه اساسی بوده است؟ گفت: در اکثر استان‌ها انتصابات براساس رابطه،‌ جناح و گروه از انتصابات براساس شایسته سالاری پیش گرفته است. برخی مدیران این وزارتخانه حتی فاقد مدرک دانشگاهی هستند و متاسفانه برخی افراد خلاق و نابغه به دلیل نداشتن رابطه یا حضور نداشتن در جناح و یا گروه خاصی مدیر نشدند.

نماینده زابل و زهک در مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت آموزش و پرورش یکی از ناهماهنگ‌ترین وزارتخانه‌‌هاست و مدیران این وزارتخانه اصلا توجهی به دستورات وزیر ندارند، شما درباره ایثارگران دستوراتی دادید، اما ایثارگران از مدیریت وزارت آموزش و پرورش طرد شدند.

عالی ادامه داد: شما به عنوان وزیر آموزش و پرورش موضوع تاسف برانگیز اختلاط مدارس ابتدایی و پیش دبستانی دختران و پسران را چگونه توجیه می‌کنید؟ این موضوع مشکلات جدی را برای خانواده‌های دانش‌آموزان به وجود آورده، چه مدیریتی برای حل این مشکل تاکنون انجام داده‌اید؟ در برخی مدارس با کمبود نمازخانه‌، کتابخانه‌ و مکان‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی مواجه هستیم، آقای  وزیر! آیا خبر دارید نمازخانه‌ها و کتابخانه‌ها در برخی مدارس تبدیل به انباری شده‌اند.

وی تصریح کرد: شما برای تسلی دل خانواده شهدای آموزش و پرورش که سال گذشته به دلیل سوء مدیریت شهید شدند، چه اقدامی انجام داده‌اید؟ در حالی که به دلیل مشکلی که براساس قصور یکی از پرسنل وزارت بهداشت برای یکی از بیماران در یکی از شهرستان‌ها بودجود آمده بود، وزیر بهداشت در آن شهرستان حضور یافت و دلجویی کرد.

نماینده مردم زابل تاکید کرد: چرا به فکر حل مشکل بیمه طلایی فرهنگیان نیستند؟ صندوق ذخیره فرهنگیان به یک بنگاه کاملا اقتصادی تبدیل شده، هر خودرویی که در بازار خریدار ندارد به صورت قسطی و با قیمت بالا به فرهنگیان فروخته می‌شود، آقای وزیر از شما می‌خواهم عدالت آموزشی را برای من تعریف کنید. شما برای مدارس کپری که همین الان در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد چه فکری کرده‌اید؟

عالی با بیان اینکه استفاده از بازنشستگان حتی در حق التدریسی‌ها از نیروهای جوان و نخبه پیشی گرفته، گفت: طبق قانون فرزندان ما باید به صورت رایگان تحصیل کنند، اما متاسفانه در بسیاری از مدارس کشور برای پرداخت پول آب، برق و گاز و حتی تکثیر سوالات اجبارا از دانش آموزان سرانه و شهریه گرفته می‌شود، اگر می‌بخواهید از کمبود بودجه شکایت کنید، باید پرسید چرا از ریخت و پاش‌ها در همایش اخیری که رد مشهد برگزار شد، جلوگیری نکردید؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین