« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
آوای رودکوف/رییس محیط زیست کهگیلویه گفت: در سالجاری گونه‌های حیات‌وحش منطقه حفاظت شده خائیز 28درصد رشد داشته است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت: سید قدرت‌الله علیپور در جمع خبرنگاران با توجه به هفته هوای پاک افزود: بر اثر آلودگی هوا بدن انسان منجر به دو بیماری که یکی منجر به مرگ و دیگری باعث کوتاه شدن عمر می‌شود.

وی عنوان کرد: وجود هر نوع آلاینده در هوای آزاد که زندگی انسان‌ها را خطر اندازد آلودگی هوا محسوب می‌شود.

رییس محیط زیست کهگیلویه با توجه به شعار امسال هوای پاک« نقش من در حفظ هوای پاک» به تشریح برنامه‌های این اداره در هفته هوای پاک پرداخت و برگزاری جشن هوای پاک در یکی از مدارس شهر، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری مسابقه نقاشی در مدارس، آموزش مسائل زیست محیطی توسط کارشناسان در مدارس، نشست خبری با اصحاب رسانه و نشست مشترک محیط‌بانان با مردم منطقه حفاظت‌شده خائیز با روستاهای حاشیه آن در راستای توجه به مسائل زیست محیطی را از جمله برنامه های این اداره در هفته هوای پاک عنوان کرد.

علیپور در خصوص اهمیت هوای پاک بیان کرد: انسان می‌تواند به مدت پنج هفته بدون غذا و پنج روز بدون آب زنده بماند اما بدون تنفس هوا پنج دقیقه امکان زندگی برای او مقدور نخواهد بود.

وی تصریح کرد: پنج عنصر آلاینده هوا از جمله منوکسید کربن، دی اکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، دی اکسید نیتروژن و هیدروکربن نسوخته باعث آلایندگی هوا می‌شوند که این گازها متساعد از اگزوز خودروها، کارخانجات، نیروگاه‌ها، وسایل گازسوز خانگی، و نیروگاه‌های تولید برق می‌باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به همه کمبودها و وسعت 28هزار هکتاری منطقه حفاظت شده خائیز، محیط بانان این منطقه با تمام تلاش از این منطقه حفاظت می کنند.

علیپور از رشد جمعیت گونه‌های حیات‌وحش منطقه حفاظت شده خائیز در طی سالجاری خبر داد و افزود: در طی یک سال 28درصد رشد جمعیت حیات وحش داشتیم که این رشدی چشمگیر و بی نظیر در کشور بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: