« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
آوای رودکوف-فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: سوء مصرف مواد مخدر از بارزترین آسیب‌های اجتماعی است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج،محمدکاظم نظری در نشست شورای مواد مخدر که شنبه دهم بهمن ماه در ایوسج برگزار شد، افزود:سوء مصرف مواد مخدر از بارزترین آسیب‌های اجتماعی است که نتایج و اثرات مهمی در سطح جامعه دارد ،لذا پیشگیری از آن می‌تواند از عوارض آن جلوگیری کند.

وی بیان کرد:  دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری، درمان و کاهش عوارض اجتماعی بسیار موثر است با توجه به اینکه  آسیب‌های شهرستان جدی بوده لذا نباید صرفا منتظر برنامه‌ها و دستورالعمل استانی باشیم.

فرماندار بوسراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به متنوع بودن مواد مخدر روسای ادارات باید  زمینه آموزش‌های لازم برای کارکنان در قالب‌های مختلف  را اهم کنند.

نظری عنوان کرد:  تشکیل کمیته‌های سه گانه پیشگیری، مقابله با عرضه و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرمی تواند در راستای  اهداف ما که پیشگیری از آسیب های اجتماعی است ا بسیار موثر باشد بنابراین این کمیته ها باید  بهمن‌ماه  تشکیل شوند.
رئیس شورای اداری بویراحمد با بیان اینکه اگر آمار دقیقی از مصرف ‌کنندگان مواد مخدر داشته باشیم قطعا می‌توان برنامه ریزی لازم را انجام داد، افزود:  سوء مصرف مواد مخدر از بارزترین آسیب‌های اجتماعی است که نتایج و اثرات مهمی در سطح جامعه دارد ،لذا پیشگیری از آن می‌تواند از عوارض آن جلوگیری کند.

وی با اشاره به آموزش  لزوم پیشگیری ازمصرف مواد مخدر اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه بسیار زیادی تحت نظر آموزش و پرورش هستند انتظار می‌رود با همکاری بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها آموزش‌های پیشگیرانه لازم را به دانش‌آموزان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان ارائه دهند.

نظری با تاکیده بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر کارشناسان فرمانداری بویراحمد با اعضای شورای مواد مخدر شهرستان و ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: با دستگاههای که به این جلسات توجه نکنند برخورد خواهد شد.

فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود با اشاره به مراکز غیر مجاز عرضه متادون در شهر یاسوج اذعان کرد: متادون‌درمانی به عنوان روشی برای درمان اعتیاد در کشور شناخته شده که به مرور زمان جایگزین مواد مخدر می‌شود و فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد.

وی اضافه کرد: مصرف بی‌ضابطه داروی متادون منجر به بروز مشکلاتی برای مصرف‌کننده خواهد شد لذا عرضه آن بر اساس اصول مشخصی و در مراکز مجاز انجام شود.

نظری با بیان اینکه با مراکز عرضه متادون غیرمجاز در شهر یاسوج برخورد لازم نمی‌شود، گفت: نیروی انتظامی و مرکز بهداشت با همکاری و تعامل با یکدیگر روند را بررسی کنند و برخوردهای لازم را اعمال کنند تا دیگر شاهد عرضه غیرمجاز متادون نباشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: