« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
آوای رودکوف-مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر مسایل غیر بهداشتی کشتارگاهها به ویژه کشتارگاههای تحت نظارت شهرداری ها در استان برطرف نشود اقدام  به تعطیل کردن آنها  خواهیم کرد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  آوای رودکوف از یاسوج، عبدلله بهمنش در نشست ساماندهی کشتارگاههای استان، اقزود: یکی از مسایل توسعه در هر کشور امنیت آن در ابعاد مختلف است امنیت غذایی نیز یکی از ابعاد مهم امنیت است.

وی بیان کرد: شعار سازمان دامپزشکی نظارت بهداشتی غذا از مزرعه تا رسیدن به سفره های مردم است یعنی از تولید تا مصرف است که یک زمان طولانی را شامل می شود.

مدیرکل....تصریح کرد: کشتارگاههای موجود در این استان از سه نوع دولتی، خصوص و تحت نظارت شهرداری ها هستند که شرکت پشتیبانی امور دام باید بهداشت کشتارگاههای دولتی و شهرداری ها باید کشتاگاههای زیر نظر خود را از نظر بهداشتی کنترل کنند.

بهمنش خاطرنشان کرد: شهرداری ها به کشتارگاههای زیر نظر خود به عنوان یه منبع درآمد زا نگاه نکند و انتظار کسب درآمد از آنها را نداشته باشند همان گونه که جمع آوری زباله ها منبع درآمدی برای آنها نیست بلکه باید بهداشت کشتارگاهها را همواره نظارت کنند که سلامت مردم به خطر نیفتد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات برهی از کشتارگاههای موجود در این استان برطرف شده است،  عنوان کرد: اگر کشتارگاهها مشکلات خود را برطرف نکنند طبق قانون اقدام خواهیم کرد و کشتارگاههاب غیر بهداشتی را تعطیل خواهیم کرد.

مدیرکل.....افزود: باید تلاش شود که در میان مردم این اعتماد ایجاد شود که کشتار دامها در محیطی بهداشتی و شرعی انجام می شود.
بهمنش ادامه داد: سه عامل مهم از جمله سیستم فاضلاب آنها، خودروی حمل لاشه ها و اتاق پیش سرد است که باید در همه کشتارگاهها مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کشتاری که انجام می شود نباید به محض ذبح وارد بازار شود بلکه باید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در اتاق پیش سرد بمانند زیرا باعث می شود بیماری تب مالت و تب کریمه کرمو از بین بروند.

مدیرکل....اضاقه کرد: اولویت کاری ما در این سه موضوع است و کشتارگاهها را بازرسی خواهیم کرد که در صورت بروز مشکل برخورد خواهد شد
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جایی که با جان انسانها سرو کار داریم از حداقل ها هم نمیتوان گذشت.
کشتارگاههای غیر بهداشتی را تعطیل خواهیم کرد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف از یاسوج، پژمان نیک اقبالی در نشست ساماندهی کشتار گاههای این استان، افزود: توزیع مواد غذایی میان مردم مانند توزیع مصالح یا گچ نیست بلکه در این مورد با سلامت و جان مردم سروکار داریم که در اینجا از حداقل ها هم نمیتوان گذشت.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاههای سه شهرستان بهمئی، باشت و لنده مشکلات فراوانی دارند، بیان کرد: این سه شهرستان موظف هستند که تا یک ماه آینده که مشکلات بهداشتی کشتارگاههای خود را برطرف کنند در صورتی که اقدام نکنند آن کشتارگاهها تعطیل خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویع و بویراحمد تصریح کرد: واردت کردن گوشت از استان های همجوار از جمله شیراز مگر در شرایط بحرانی ممنوع است و نباید با اوردن دلیل این کار را توجیه کرد.

نیک اقبالی تصریح کرد: میان عشایر این استان و استان فارس چه تفاوتی وجود دارد که آنها می توانند گوشت خود را تامین کنند اما ما نتوانیم اگر کمبود کشتارگاههای این استان ۳۰ تا ۴۰ راس است چرا از همین استان تامین نشود.

وی با اشاره اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه این استان سر پای خود بایستد عمچنین باید تلاش کرد که این استان به جامعه بیرون وابسته نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: