« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
آوای رودکوف:امام جمعه دهدشت بر لزوم شناسایی آسیب‌های فرهنگی در دهدشت تاکید کرد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت: حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در جلسه «گردهمایی مسئولین و فرهیختگان» با موضوع بررسی و ارائه راهکارهای فرهنگی و اجتماعی، زیرساخت‌های زندگی انسان را ریشه در فرهنگ آنها دانست و افزود: اگر انسان بخواهد در عرصه علم متعالی شود باید فرهنگ و دانش در آن منطقه نهادینه شود.

امام جمعه دهدشت فرهنگ  کنونی حجاب را ناسازگار با ملیت و دین ما دانست و خواستار اصلاح فرهنگ باورها و اعتقادات جهان‌بینی شد و تصریح کرد: وقتی نوع نگاه انسان‌ها در جامعه عوض شد رفتارهایشان هم به مرور زمان عوض خواهد شد.

وی به تشریح فرهنگ در عرصه های مختلف پرداخت و خواستار فرهنگ‌سازی در امورات مختلف شد و بیان کرد: اگر در عرصه‌ای نواقصات فرهنگی وجود دارد به این دلیل است که هنوز فرهنگ آن طور که باید به درستی جا نیفتاده است.
حسینی معضلات اجتماعی در شهرستان را یادآور شد و با توجه به آمار بالای طلاق در شهرستان بیان کرد: متاسفانه طبق آمارهای به دست آمده سالانه 200 مورد طلاق در شهرستان صورت می گیرد که همه اینها ناشی از این است که هنوز فرهنگ ازداوج را نفهمیده‌ایم.
حسینی در ادامه گریزی به فرهنگ در انتخابات زد و با اشاره به برخی تنش ها در امر انتخابات گفت: آسیب های به وجود آمده در انتخابات همه ناشی از رعایت نکردن شاخص های انتخاباتی و مهندسی نبودن در امر انتخابات است.

وی با اشاره به به برخی تخریب ها و اعمال ناشایست در فضای انتخابات، اصول اخلاق و قانون رقابت را دو مقوله مهم جهت فرهنگ سازی در امر انتخابات عنوان کرد.

حسینی اظهار کرد: در زمینه فرهنگ هنوز به آن جایی که باید برسیم نرسیده ایم، دانشگاهیان، نخبگان باید حضور پیدا کنند چرا که دانشگاه می تواند به عنوان نیروی اثرگذار اثر خوبی در زمینه فرهنگ در جامعه به جا بگذارد.

امام جمعه دهدشت فرهنگ سازی موثر را در گرو همکاری ملت دانست و با بیان اینکه نباید فرهنگ را دولتی کنیم گفت: اگر فرهنگ را دولتی کنیم ضرر خواهیم کرد، در همه ابعاد باید تلاش شود منتها دولت نظارت و حمایت کند.

وی خواستار در اولویت قرار گرفتن آسیب شناسی فرهنگی در کهگیلویه شد و گفت: به عنوان مثال جهت نظافت شهرستان همه مسئولان، دانشجویان یک روز به صورت همگانی جهت نظافت شهر حضور پیدا کنند و این فرهنگ را به جامعه تبیین نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: